Thomas jeg mente nu ikke at det havde noget med tilhørssted i forhold til et politisk parti - tværtimod mente jeg at det havde noget at gøre med den anskuelse du har rent politisk i forhold til nogle mere basale ting hvor du jo tydeligt vis ikke kunne være mere uenig med nogen end du er med f.eks. Frank Aen og Asmaa etellerandet - Derfor mener jeg også at det er lidt for letkøbt, specielt af folk som jo tydeligvis ikke er tabt bag en vogn, at gå så langt som at kalde nogen landsforrædere fordi man er uenige i deres politiske holdninger. Ja, jeg deler fuldt ud din holdning til at Uffe var et fjols under muhammedkrisen og jeg så også gerne at paragraffen om at latterligegøre nogles religion blev fjernet fra lovgivningen - jeg kan absolut ikke se hvad religion har med det offentlige rum eller med loven at gøre og hvis folk vil være religiøse må de være det personligt men det kan aldrig blive en del af samfundet eller samfundets problem hvis de optiller regler for sig selv og deres eget valg af religion - Så vidt så godt altså tror jeg vi er enige, yes? Men derfor kan jeg godt erkende at jeg er uenig på en række punkter med Asmaa og Frank Aen - ligesom jeg helt sikkert også er uenig med dig Thomas på en række punkter. Derfor er det enormt vigtigt at anderkende at man er uenige rent politisk og man har forskellige meninger, man skal altså anderkende uenigeheden og det er godt nok essentielt i et demokrati at man evner at anderkende uenigeheden uden at man begynder at kalde andre for landsforrædere, for så begynder man samtidigt at rører ved andre folks ytringsfrihed hvis de ikke kan udtale sig uden at blive kaldt landsforrædere - og vi er vel alle enige om at ytringsfriheden er det vigtigste? |
Jeg gider ikke diskutere, om en formummet muslimsk fundamentalist, der offentligt sanktionerer drab på danske soldater er landsforræder eller ej. Eller om hendes partiformand, der støtter hendes udtalelser, er det. Det er simpelthen for langt ude. Men jeg accepterer din holdning - så er det på plads.
Her er til gengæld en ny ikon eller vignette, om man vil. Og den må frit kopieres og indsættes på blogs og lignende steder - ingen copyright der. Højreklik - vælg "kopier" - indsæt på din blog, hjemmeside osv.