Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar skal man vælge?

Side 3 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-02-2007 13:09:16
Forfatter: www.IndustriBasen.dk

Nu når jeg har fundet ud af at det nok bliver en Lenovo bærbar så ville jeg høre hvilken visus program i mener jeg skal købe med til den.

Eller er det ligeså godt at downloade et virus program på nettet så som AVG?

Jeg vil anbefale dig at købe f.eks. Kaspersky eller F-Secure. De gratis du kan hente rundt omkring på nettet er i bund og grund okay, men deres respondstider på nye vira, er ikke altid i top, og de finder heller ikke nær så meget.
Lov mig dog at du holder dig fra Norton Antivirus, det er nok noget af det værste du kan komme ud for, det sluger rimelig mange systemressourcer.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:54
MT9-> Min største anke i forbindelse med HP/Compaq er at deres tastatur og mus simpelthen kun er anvendelige i bærbare sammenhæng. Når du er på kontoret, så er det næsten et must at tilslutte en ekstern mus og evt. tastatur. Ellers får du simpelthen ondt i fingrene. Dette er ikke tilfældet med IBM/Lenovo.

UltraNav er faktisk en ret genial konstellation, som gør at du både har trackpoint og touchpad. Og begge to er meget responsive og lette at arbejde med. Faktisk har jeg ikke brugt ekstern mus siden jeg købte min første IBM for 6 år siden.

Mikkel-> Jeg har ikke hands on erfaring med Sony og vil ikke affærdige maskinerne å hverken ydelse eller kvalitet. Det må i sidste ende være den personlige oplevelse, som tæller. Det er bare synd at tro, at man oplever det bedste af det bedste, hvis man i virkeligheden på den måde afskriver sig selv fra at opleve noget, der er endnu bedre. Og jeg er ikke fanatisk på den måde, at jeg råber og skriger af raseri, hvis en ny køber vælger andet end IBM/Lenovo. Jeg ytrer udelukkende min personlige oplevelse - og den oplevelse som min omgangskreds deler med mig.

Mht. antivirus-> AVG er ikke længere gratis. Det var ellers ganske fint. Hvis du er ude efter et alternativ, så findes Avast, som også har en gratis version. Ikke helt så brugersimpel som AVG, men god nok. Avast sammen med en god portion sund fornuft (+Spybot S&D), så skulle du være kørende. Det er min oplevelse, at der er langt mellem betalingsprogrammer, som er prisforskellen værd.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:56
vælg en med 20" eller 17" skærm højtpoleret skærm   især når du er grafisk. Jeg har næsten lige købt en med 1920 x 1200 opløsning, og DAMN! nu kan man se eks. i photoshop hvor ens fejl ligger i det sorte og hvide områder hvor de før ikke kunne ses. Men sådan en koster så også 14kilo ca...  og så kan den også klare spil af de helt nye, i super kvalitet    

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:58
Dato: 17-02-2007 13:56:12
Forfatter: Biz. Since 1992
vælg en med 20'' eller 17'' skærm højtpoleret skærm  især når du er grafisk. Jeg har næsten lige købt en med 1920 x 1200 opløsning, og DAMN! nu kan man se eks. i photoshop hvor ens fejl ligger i det sorte og hvide områder hvor de før ikke kunne ses. Men sådan en koster så også 14kilo ca...

Nu spurgte han til en bærbar - ikke slæbebar når man er hjemme kan man jo altid have en ekstern skærm ved siden af.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:01
Min er da ikke ret meget størrer tunger end "de små 15""   den kal let være i en alm. taske.  især 17" kan...   den bliver jo kun ca 5-6cm breder "kassen"

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:06
Hvis du skal bruge noget med ordentlig grafik og en stor skærm, så køb en stationær maskine. De store bærbare bliver man meget hurtigt træt af at slæbe rundt på - jeg har selv prøvet det, og så ender de i praksis med ikke at blive flyttet rundt. Og så har man i virkeligheden bare fået en dyr stationær med dårlige specifikationer :)
Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 14:07
Peter>
Dato: 17-02-2007 13:53:32 Forfatter: pbtryk.dk MT9-> Min største anke i forbindelse med HP/Compaq er at deres tastatur og mus simpelthen kun er anvendelige i bærbare sammenhæng. Når du er på kontoret, så er det næsten et must at tilslutte en ekstern mus og evt. tastatur. Ellers får du simpelthen ondt i fingrene. Dette er ikke tilfældet med IBM/Lenovo.

UltraNav er faktisk en ret genial konstellation, som gør at du både har trackpoint og touchpad. Og begge to er meget responsive og lette at arbejde med. Faktisk har jeg ikke brugt ekstern mus siden jeg købte min første IBM for 6 år siden.

Min bærbar har både trackpoint og touchpad, og en scrollfunktion på touchpad.
Jeg bruger aldrig ekstern mus og keyboard, og jeg får ikke ondt i hverken fingre eller arme.
Nævner lige modellen igen HP Compaq nw8440, der kan læses mere om den her
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?cc=dk&lang=da&qt=nw8440&la=da
Det er intet mindre end et fantastisk køb. (Det skal jeg jo sige når jeg har kastet 10 kilo efter den, men jeg mener.)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Dato: 17-02-2007 13:15:27
Forfatter: Mikkel deMib
Den ene havde en IBM (en fyr fra Google) - den smadrede totalt. Den anden havde en Sony, den fik blot et par ridser. Nu er det jo ikke en videnskabelig test, men den illustrerer meget godt mine egne oplevelser.

Min Zepto knækkede ved bege hængsler, ved at ligge i tasken. Det er til dato et mysterie for mig, hvordan det er sket. Der i mod har min kamerat tabt sin IBM fra køkkenbordet og hældt kaffe i den, uden det har påvirket den.

Generelt holder IBM's kabinetter bedre, fordi de er lavet på en anden måde og med andet materiale end de fleste andre bærbare. Jeg tror dog at alle mærker har sine skrækhistorier - da min HD i Zepto'en gik i stykker, tog det 1mrd for Zepto at skifte den. Hvis de havde sendt en ny til mig, kunne jeg have skiftet den på 30 sekunder for dem :p

Glemte lige min konklusion: Næste gang bliver det en lille HP pga. størrelse eller en Lenova/IBM. Det ender formegentlig med en lille HP kombineret med en stationær.
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:59
Til grafisk arbejde er MacBook Pro også et super godt bud. Især efter photoshop er kommet i en universal binary!

Jeg vender aldrig tilbage til alm. PC, Mac OS X er så meget bedre at arbejde på... Synes jeg :) - men du skal lige vænne dig til det. Jeg havde heldigvis en ven, som hjalp mig i gang.

Når nu det netop skal være en bærbar vil jeg anbefale dig 15" udgaven med 2,33 GHz Core 2 Duo processor. Den koster godt nok ~15.500 ex. moms, men så får du også et rigtig godt arbejdsredskab! 2,16 GHz udgaven er også udemærket, men den har desværre kun 128 Mb grafikkort.

www.nfdesign.dk

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 17:44
Side 3 ud af 9 (83 indlæg)