Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar skal man vælge?

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-02-2007 12:23:26
Forfatter: www.IndustriBasen.dk
Hej Peter.

Hvad er det  Centrino gør?

Jeg har også fået anbefalet Ibm/Lenovo men hvorfor er de bedre en andre?

Jeg er ikke den største computer kender men er indmaden bedre eller af højere kvalitet?

Mvh

Morten

IBM/Lenovo maskiner er bygget som kampvogne, de er simpelthen solide som bare pokker. Det kan godt være deres tekniske specs siger at de ikke følger med andre bærbare i f.eks. CPU-hastigheder, men det er min påstand at de kører mindst lige så godt.

En normal bærbar vil efter min erfaring gå i stykker efter 2-3 år, eller du vil få problemer med den. Det er somregel ikke tilfældet med IBM/Lenovo, de kører bare.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 12:35
Tak for svaret Mikkel.

Jeg tror også det bliver en Ibm/Lenovo

Hvad betyder så Centrino?

Mvh

Morten

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 12:40
Dato: 17-02-2007 12:34:44
Forfatter: www.IndustriBasen.dk

Hvad betyder så Centrino?

Centrino er en teknologi udviklet af processor producenten Intel. I centrino er der en række krav til strømforbrug, og hvad der er flest der ligger vægt på, at der er indbygget trådløst netværk.

Læs evt. http://da.wikipedia.org/wiki/Centrino

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:45
Centrino er benævnelsen for at maskinen opfylder nogle krav på 3 punkter:

Trådløst netværk
Processor
Chipsæt

I en Centrino er der i mange tilfælde en PentiumM-processor, som understøtter speedstep. Dette er især besparende på strømmen, da den kun kører den clock-hastighed, som er nødvendigt for at udføre de igangværende opgaver.

Læs evt mere på http://en.wikipedia.org/wiki/Centrino

Jeg er enig i at IBM er kampvogne i forhold til andre bærbare. Spec-mæssigt er de bærbare som du eks. køber i Aldi (eller den, som Jesper omtalte) meget flottere. Men de kan sjældendt følge med de høje krav, som spec''sene omtaler. Der er ofte tale om hardware som billigst muligt hver for sig leverer højest mulig ydelse, uden at der er taget højde for at delene også skal tale sammen. Og så er der også sparet på kabinet og hængsler, således at maskinen hurtigere får en løs skærm, en mus, der ikke reagerer og et CD-ROM drev som ikke kan åbne.

Jeg håber, at det hjalp.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 12:47
Nu Peter (pbtryk) lige nævnte hængsler, så bliver jeg nødt til lige at nævne for dig Morten, at IBM/Lenovo bruger metal-hængsler til fastgørelse af skærmen, ud over det er rigtig praktisk, og skærmet er spændt solidt fast, så ser det faktisk ret cool ud.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 12:57
Tak for de gode svar.

Jeg hælder mere og mere til Ibm/Lenovo. Synes det er vigtigt at have en ordenlig maskine.

Jeg sidder lige nu med min Hp Pavilion bærbar men synes ikke den har kørt så stabilt som den burde.

Jeg kan se der er en AMD Athlon processer i. Er de kendt for at køre stabilt eller ustabilt?

Synes tit den fryser og laver underlige ting.

mvh

Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:02
AMD er et udmærket processorvalg. Problemet er oftere kvaliteten af lodninger og valg af andre komponenter som gør maskinen ustabil. I sig selv er alle komponenterne sikkert meget gode, men sammen er spiller de fallit.

Så jeg vil ikke afskrive AMD som processor-producent. Og HP gør det såmænd også ganske udmærket. IBM gør det bare bedre :-P

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 13:09

Virkelig rart at høre en der har forstand på hvad han snakker om.

Derfor jeg også ville skrive et indlæg her på Amino for vidste der ville være nogle skarpe hoveder herinde.

Der er ikke noget værre en at spørge om råd i en butik hvor ekspidienten ikke ved noget.

Nu når jeg har fundet ud af at det nok bliver en Lenovo bærbar så ville jeg høre hvilken visus program i mener jeg skal købe med til den.

Eller er det ligeså godt at downloade et virus program på nettet så som AVG?

mvh

Morten

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 13:11
IBM er en god bærbar, det skal der ikke herske tvivl om.
Men det er ikke de bedste produkter på markedet. HP har overtaget for ca. 1 - 1½ år siden og de business modeller de kører med i dag slår IBM specielt på ydelse, batteri kapacitet og efter minmening også på design.

Jeg har eksempelvis købr HP''s Compaq nw8440 for ca. 6 måneder siden og har aldrig haft en bedre og stabil bærbar. Så skal det nok også lige nævnes at deres garanti på business modellerne er 3 år, og så bliver de fleste HP''er samlet i Europa og ikke i Asien hvor hele IBM''s produktion ligger.
I samme åndedrag vil jeg ikke anbefale dig at købe en bærbar gennem Bilka eller andre supermarkeder og for den sags skyld skal du også undgå eksempelvis Fona og Merlin. Køb din bærbar gennem en hardware leverandør (Du skal naturligvis være CVR registreret) som eksempelvis Topnordic, herved opnår du den bedste service og garanti ordning, det er selvfølgelig lidt dyrere men den tudse er godt givet ud hvis det skulle gå galt med en dims inde i computeren.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:15
Jeg satsede også på IBM sidste gang. Jeg er ikke sikker på jeg gør det igen. Min T43p er i praksis ved at falde fra hinanden - DVD-drevet virker ikke mere, mousepad-knapoperne dur ikke, flere indput/output stik er døde osv. Den virker solid, ja bestemt, men den er det altså bare ikke i praksis.  Jeg er i hvert fald alvorligt skuffet.

Sony ser i dag ud til at bygge mere solidt end IBM. Som et godt eksempel tabte to af mine venner deres to bærbare i lufthavnen for nyligt. Den ene havde en IBM (en fyr fra Google) - den smadrede totalt. Den anden havde en Sony, den fik blot et par ridser. Nu er det jo ikke en videnskabelig test, men den illustrerer meget godt mine egne oplevelser.
Side 2 ud af 9 (83 indlæg)