Jeg ved godt hvor pisseirretrende det må lyde når en mand som mig siger at penge intet betyder, men nu kender du mig ikke, - så jeg tager chancen. Det du skal, er ikke at have ½ million af mig, for så sidder du i det samme sted om ti år og vil have 5 millioner. Jeg taler af erfaring. Det du og din kone og din familie skal, er at få flyttet jeres fokus fra det negative omkring økonomien, og alt det positive i har som familie. I har to jobs, og Skat indeholder nogle penge fra jeres løn, - resten skal i leve af. Så enkelt er det faktisk. Det er da pissehamrende ligegyldigt at du flæber over at skylde en ½ million væk. Hvad skal dine kreditorer bruge det til, - og hvad skal du bruge det til. Du har ikke en ½ million, - så enkelt er det faktisk. Det bliver først kompliceret når alt det negative er noget du trækker ned over hovedet på dig selv. Du må stå ved at du ikke har nogen penge til luksus, - og det er da ingen skam! Hvorfor kan en konfirmationsfest ikke være et sammenskudsgilde i fætter Børges garage, - hvis fætter Børge er med på ideen? Hvorfor kan Tante Oda ikke komme med æblekagen, og Svend Jørgen vil være vild med at grille sin opskrift på grillen, og lur mig om ikke der er billige dåsebajere i depot hos noget familie. Det du ligger under for, er dine egen krav og forventninger om hvordan det burde være. Så tror du også at familien forventer det samme. Jeg tror der ligger nogle gode overraskelser og venter på dig, hvis du bare kommer lidt ud af busken. Jeg har selv lige hjulpet nogen i samme situation som dig. Det viste sig at de havde en onkel der var revisor. Tænk engang, de havde ikke set hinanden i 10 år, og alligevel fik de sat sig sammen og lavet et budget. De fik trukket 1000 kr. ud af ingenting hver måned, og nu skal de på ferie til sommer i svogerens campingvogn, som han kører ud og stiller op på en campingplads. Det er meget langt fra dykkerferien i Ægypten og skiferien i Frankrig som de var vant til, - men jeg tror de får den bedste ferie nogensinde. Hvorfor, - fordi katten nu er ude af sækken. Alle ved at de ingen penge har. Så nu ringer familie de ellers ikke har haft så meget kontakt til, og siger - kommer i ikke med ud at spise- vi giver! Nu er det snart påske og så kan man se fanatiske kristne piske sig selv til blods, og det er nøjagtigt hvad du gør på noget så ligegyldigt som penge. Så lad være med det.
|
Tusind tak for dit indlæg det giver mening på nogen punkter.
nmit problem er måske at jeg har dårlig samvittighed over ikke at kunne betale dem jeg skylder jeg sammer mig virkelig.
Og en anden ting er tro mig hvis jeg en dag blive fri af min gæld vil jeg ikke købe så meget som et par strømper på klods, det er en ting jeg ved med 100 % så lige på det punkt vil jeg ikke give dig ret hele mit voksen liv har og er et marridt og jeg vil ikke ønske for nogen i denne verden at skulle opleve det hele tiden at måtte sige nej til sine børn fordi man selv har fucket op i det
så jeg vil aldrig komme til at skylde nogen en krone den dag det måtte lykkedes