Jeg er ved at få lavet en Marineshop i Virtuemart og vil gerne have et godt resultat med søgemaskinoptimering. Jeg er helt grønskolling i webshop/søgemaskineoptimering og vil gerne, selv om der har været mange indlæg høre jeres mening om: 1) Hvad er det bedste jeg kan gøre for at optimere synligheden af min shop til Nr.1. 2) Hvis jeg skal skal have et søgeoptimeringsfirma til at hjælpe mig, hvem skal jeg så vælge. ( Jeg ved godt at alle vil spare og det vil jeg jo selvfølgelig også men jeg vil også gerne have resulteter, altså kunder som betaler inden de logger ud ) Nedenfor er et billede af et shop udkast.
From BOATOX nordic yacht care Dani Schulze |
og her kommer mine 5 cents.
1. Content is king = indhold er kongen, og der er jo så mange seo artikel forfattere her på amino, (mig selv exclusive)
2. få lavet så mange indgående links som overhovedet muligt, men pas nu på linkfarms osv, og lav dem i et tempo der både for dig selv og søgemaskinerne virker naturligt.
3. udsend en presse meddelse om et eller andet der kunne interessere pressen, behøver nødvendigvis ikke være om din shop, osv. brug evt. denne kanal da det er gratis.
4. fokuser på andre trafik kilder end søgemaskinerne, dette giver også en bedre placering i søgemaskinerne.
5. find nogle dofollow , og eller no-follow fora og svar på de andres spørgsmål.
6. ang, konverteringer, så kører jeg lige pt. et eksperiment som du kan se her.
og hvis de 2 personer, som medvirker i forsøget hopper fra, af moralske grunde eller andet så er du da mere end velkommen, til at komme med.