Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til markedsføring.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Walking bords er sådan skilte, man går rundt med med reklame og det skaber en meget større synlighed.

Du kan skrive til mig på vovol@ofir.dk så kan vi snakke videre om tingene ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

Hej Per. Kort sagt for at have effektiv markedsføring skal du definere din målgruppe (er tildels gjort), finde en måde at kommunikere med dem på (hvor kan du komme i kontakt med målgruppen), også skal du finde ud af hvad du skal kommunikere (hvad differentierer dig i forhold til andre autoværksteder.) Ud fra denne synsvinkel, synes jeg det vil være en rigtig god idé at henvende dig til f.eks. Citronik eller de andre Citroen "grupper" (som nævnt før i denne tråd), disse folk vil nok typisk have en tendens til at få lavet deres biler med ordentlige reservedele osv. (dette er min egen formodning).

I forhold til at differentiere dig, så lyder det til du har gjort dig nogle overvejelser, men at differentiere sig på pris er et utrolig skrøbeligt fundament (fordi det let kan kopieres), derfor skal du huske også at differentiere dig på andet som f.eks. service (lyder det allerede til du gør lidt) osv. Det er vigtigt at du kommunikere hvordan du differentiere dig fra andre værksteder og specielt fra andre citroen værksteder, hvis der er mange af dem.

Som der også blev nævnt før i tråden, så er opmærksomhed selvfølgelig rigtig godt for din virksomhed (du kan have det bedste produkt i hele verden, men hvis ingen kender til det, så sker der ikke meget), derfor skal du ud og gøre opmærksom på dig selv, og en god måde at gøre det på er med pressemeddelelser osv. 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:12

Hej Per

Vedr. klubberne, så har de fleste et forum, hvor du ligesom her kan hjælpe andre. Eksempellvis skrive hjælpende kommentarer, når et medlem har problemer med et eller andet vedr. Deres bil. Desuden kan du sende et tilbud til klubberne, hvor de kan få lidt rabat eller gratis sprinkler væske eller noget helt andet, hvis de er medlem af klubben.

Vedr. gratis annoncesitets så findes der 30-40 mini dba og guloggratis, hvor du kan markedsfører dig og din forretning for kr. 0,-

Vedr. pressemeddelser så kan jeg godt sætte et forslag sammen til dig. Hvis du kan lide det, kan du betale for det ellers lad være :-) Ellers findes der masser af dygtige folk herinde, som kan hjælpe dig

Hvis det handler om, at skaffe flere kunder lang vejs fra, har jeg en ide. Men vil helst ikke smide den på bordet her, så skriv mig en mail, så får du den kvit og frit

Mvh Kim

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 06:50

Hej Per

Jeg vil bare sige vedr. Radio reklamer er det til branding af store virksomheder. Ellers skal du bo i et lokalområde hvor alle hører den lokale radio. Hvad har i af radio i Århus 6-7 stationer det bliver mange penge uden effekt her og ny fordi kunder har glemt det 5 min efter.  

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Hej Per.

Først og fremmest så må annoncering i lokal aviserne være interessant for dig. Jeg tror helt sikkert at Hans Stokholm Kjer kan hjælpe dig på dette område.

Men jeg tænker også, hvorfor kun Citroën? Hvorfor ikke hjælpe andre bilejere med deres reparationer?

Hvad skyldes denne begrænsning for din omsætning?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:46

Jimmi :
Hvad med at købe 2 2CVer og shine dem total op med reklame på siderne "Endnu en lånebil fra KJ Auto" 

Super idé, Jimmi.

Jeg kører selv i en Morris Minor og får utrolig meget opmærksomhed på den.
Måske var det endnu bedre med en Citroen fra 40'erne, men de er nok ikke helt så økonomisk tilgængelige...

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:49

per jensen:
Men det vil blive meget dyrt at lave dem tip top i stand og jeg tror ikke folk vil føle sig sikre i trafikken i en 2CV. I tilfælde af et trafikuheld er en 2CV meget uheldigt bygget. Men tanken er sjov. Måske noget tilsvarende kunne blive aktuelt. Tak for den ide:-)

Det behøvede ikke være kunderne, der kørte i dem.
Du kunne låne dem ud til studerende i Århus (eller leje dem ud for en kr. om dagen) - det er der masser af PR i - og det giver jo også mening med kælenavnet "studenterjaguar".

Måske behøver du kun én?

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:58

Glenn Kibsgaard:

Først og fremmest så må annoncering i lokal aviserne være interessant for dig. Jeg tror helt sikkert at Hans Stokholm Kjer kan hjælpe dig på dette område.

Tak, Glenn. Big Smile

Små lokale annoncer i lokale aviser er gode, hvis du vil ramme en lokalbefolkning bredt. Hvis Du kun går efter Citroen-ejere i Århus, tror jeg du har mere ud af at gå målrettet til værks.
Få måske nogle studerende til at stikke en flyer i vinduesviskerne på alle de Citroener, de kommer om ved.
Lad teksten køre på at "du og din Citroen" skal en tur til Auning. Tilbyd måske gratis lygtekontrol eller lign.

Måske en lodtrækning om "den næste service gratis" for alle der kommer og lader sig fotografere med sig selv og deres Citroen foran værkstedet i en bestemt periode.

Vinderen offentliggøres på hjemmesiden - så der de alle nødt til at kigge på hjemmesiden senere.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

arh, der må jeg lige stoppe jer i glæden over gyngehesten her.

Hvis jeg kører rundt i en Citroen, til mange penge, så er jeg ikke interesseret i at komme til "KURTS AUTO", som har speciale i smadderkasser Devil

Profil og værdi skal hænge sammen Angel

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:06

Glenn Kibsgaard:

Profil og værdi skal hænge sammen Angel

Klart - kampagnen skal selvfølgelig skrues intelligent sammen, så den rammer målgruppen.

mvh Hans

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)