Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til markedsføring.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra auning
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 47
Fra  KJ AUTO Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en hurtig forklaring: Min far startede et autoværksted for mange år siden, med speciale i Citroen. Vi handler også med brugte biler(hovedsageligt Citroen). Jeg overtog dette værksted 4. januar sidste år og har haft meget travlt et helt år nu. Jeg står selv for det hele, med en smule hjælp fra min gamle far. Jeg har lige fået konstateret at jeg har 2 Discusprolaps og er nødt til at begrænse det hårde fysiske mekanikerarbejde. Derfor er jeg nu tvunget til at springe ud i at ansætte en dygtig Citroen mekaniker.(han er måske allerede fundet). Min plan er at ansætte ham fra 1. marts. Men det kræver at vi får en del flere kunder. Vi har mange tilfredse faste kunder og nogle af vores fordele er at vi har mange års erfaring med Citroen og kunderne kommer fra hele landet, da vores priser er yderst konkurrencedygtige. Kort sagt så har vi et rigtig godt produkt, men vi har ikke gjort meget for at markedsføre os. Mund til mund går for langsomt nu.

Mit store spørgsmål er: Hvad gør jeg for at alle i Jylland hører om KJ AUTO i Auning?:-) Især Århus, da vi ligger kun ca. 35km. fra Århus og vores priser er langt under deres.

Jeg har oprettet en Adwords kampagne og en annonce på Facebook. Håber det vil give noget. Mine tanker er at få lavet en radio reklame(måske radio ABC) jeg er villig til at bruge ca. 50.000kr. på markedsføring i løbet af det næste kvartal(hvis det blir nødvendigt) fordi jeg er lidt presset tidsmæssigt.

Jeg håber på nogle gode råd da jeg ved at vi har et rigtig godt produkt, som "kun" mangler at blive markedsført rigtigt.

Mvh. Per.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 19:07

Hej Per

Jeg er ked af at høre, at du har det sådan men dejligt at se du kæmper videre.

Men ang at få hele Jylland, til at komme til jer går nok ikke. Folk vil meget sjældent køre 50 km for at få lavet deres bil, for så bruger de bare 2 timer på kørsel og så skal de f.eks stå og vente i Auning i x antal timer. Nu kan jeg godt læse at I har speciale i Citroen og selvfølgelig hvis I er et godt værksted så får i nogle kunder langt fra jer, men det er mund til mund der gør det. Hvis en kammi anbefaler mig noget, så følger jeg tit hans råd, men hvis jeg høre jeres reklame i radioen ville jeg aldrig køre ud til jer, for jeg har 100 værksteder lige rundt omkring mig her i Århus og flere steder kan jeg enda få lånebil for et meget lille beløb.

Jeg tror at hvis du køber en reklame i radioen er det penge lige ud af vinduet, du skal finde på noget mere unikt, som giver dig den mund til mund effekt.

Hm ved ikke om du kan følge mig her eller om jeg forklare mig forståeligt??

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kom jo ikke rigtigt med et forslag, så det gør jeg lige her.

Hvad med at købe 2 2CVer og shine dem total op med reklame på siderne "Endnu en lånebil fra KJ Auto"  det vil skabe noget opmærksomhed, da total shinede 2CVer ikke ses så tit. Her kunne i også reklamere med jeres billige timeløn m.m.

Det er også en bedre investering som jeg ser det, end en radio reklame som måske er færdig på 3 uger ;-) Bare en tanke, nu du selv kan lave disse biler ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Per

Overvej følgende muligheder :

Holde citroen klubberne ajour med dine fanstastiske tilbud. F.eks. citronik, citroen klub danmark m.m. (Jeg har en komplet liste over klubberne, hvis du ønsker den tilsendt)

Brug gratis annonce sitets på nettet, hvor du kan markedsfører din forretning og linke til din hjemmeside. (jeg har ligeldes en liste du kan få pr. mail, hvis du er interesseret)

Jeg ville måske satse mere på seo end på adwords. Især da du ligeldes prøver at tiltrække folk fra sjælland

Presse meddelser = Minimale omkostninger kontra radio reklamer m.m. (læste om en bager i en lille by nær Horsens, der havde været i medierne 47 gange på et år og kan fik nu bestillinger på bryllupskager og special arrangementer.)

Mvh Kim

P.s. Hvis du ønsker listerne kan du smide mig en mail på kimandersen1975 (snabel a) forum.dk

Fra auning
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  KJ AUTO Skrevet kl. 21:31

Hej.

Tak for dit svar.

Jeg kan godt lide ideen med 2CVèrne:-) Men det vil blive meget dyrt at lave dem tip top i stand og jeg tror ikke folk vil føle sig sikre i trafikken i en 2CV. I tilfælde af et trafikuheld er en 2CV meget uheldigt bygget. Men tanken er sjov. Måske noget tilsvarende kunne blive aktuelt. Tak for den ide:-)

Jeg er også helt enig i at mund til mund er den bedste reklame, men jeg tror faktisk på at en radio reklame eller lignende ville kunne give menge kunder. Vi har mange kunder som siger at de gerne kører langt for at spare nogle penge. Ved en større reparation er det ofte flere tusinde kroner de sparer. Og de fleste bliver faste kunder, da de som regel føler sig godt serviceret får tillid til os. Vi har også flere lånebiler til rådighed.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 21:40

Jeg har arbejdet med radioreklame og engang havde det stor effekt. Men i dag er der for mange reklamer og folk gider dem ikke så effekten er blevet for lille ift økonomi. Men kan sagtens skaffe dig noget "billig" radioreklame.

Så heller Walking boards igennem Århus, det er meget billigere og har en større effekt ;-)

Fra auning
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  KJ AUTO Skrevet kl. 21:46

Hej Kim.

Det lyder ikke dumt. Der kommer faktisk sommetider kunder som siger at vi er blevet anbefalet i Citronik. Jeg er bare i tvivl om hvordan det skal gribes an , det med holde klubberne ajour?

Gratis annonce sites? Hvordan fungerer det?

Det er lidt en jungle for mig alt det med Seo og Adwords. Det tager vel mange måneder at få det til at køre optimalt? (Det er hovedsageligt Jylland vi skal satse på tror jeg).

Pressemeddelelser er også noget som tiltaler mig, men det kræver vel også at man forstår sig på den slags?

Mvh. Per

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:50
I kunne prøve at indføre noget ekstra service - evt. en lækker sandwich og drikkevarer når de sidder og venter på at deres bil bliver lavet. Lav en lounge hvor man kan sidde og ordne nogle ting på nettet, læse dagens avis eller tage et spil pool. Noget helt andet kunne også prøves - bare i tænker ud af boksen og præsenterer et sjovt gimmick. Herefter kan i prøve at signalere dette igennem lokale medier, lokalradio, lokaltv, avis eller lignende. I kunne også lave konkurrencer hvor i udlodder et års reperationer eller lign til dem der vinder. Det kunne måske genere noget mund til mund reklame.. Der var lige et par indspark, som jeg håber du kan brugere til videre brainstorming..
Fra auning
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  KJ AUTO Skrevet kl. 21:52

Jeg vil da gerne høre mere om "billig" radioreklame:-)

Walking boards? Altså simpelthen gå rundt i Århus med et skilt? :-)

Fra auning
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  KJ AUTO Skrevet kl. 21:55

Hej Jesper.

Disse ideer kan jeg faktisk også godt forestille mig som mulige.

Tak for dit svar:-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)