Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på SEO-hjemmeside

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, det lyder interessant. Kan du give et eksempel på at sådan en fiktiv side er indekseret i Google?

Vh Kasper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:33

Kasper Skov-Nielsen:

Wow, det lyder interessant. Kan du give et eksempel på at sådan en fiktiv side er indekseret i Google?

Vh Kasper

Alle mine url's er fiktive, de findes ikke på serveren.

Alle WP og Drupal sites som tager brug af brugervenlige URL's er også fiktive.

Ja din egen hjemmeside bruger fiktive url's så vidt jeg lige kan se.
http://www.openusource.com/?hej=tester
http://www.openusource.com/KompeTencer/DrupalKursus
http://www.openusource.com/kompetencer/drupalkursus?hej=ja%20dette%20er%20en%20test%20ogs%E5%20med%20%E6%F8%E5

Jeg har ikke nogen deciderede hjemmesider jeg har fundet hvor der er indekseret sider som fx ovenstående, men det er nu heller ikke ligefrem noget jeg har kigget efter. Jeg har det lidt sådan, er der en risiko, sker det også. Man kan kalde det lidt "Murphys lov: Hvis noget kan gå galt, vil det gå galt" Og derfor er det bedst at sikre mod at det ikke sker.

Man kan sige i begge tilfælde ovenfor skal der ikke andet end en tastefejl til.
eller hvis en ondsindet bruger, fx en konkurrent gerne vil skabe duplicate content, skal der jo ikke andet end et eller flere links til for at Google så også indekserer siden.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 11:48

Er grunden til at du ikke kan finde nogle eksempler på, at disse fiktive links er indekseret i Google, at de netop tager højde for dette?

Jeg mener, hvis dette ikke var tilfældet ville f.eks. dr.dk og whitehouse.gov jo været bombet tilbage til stenalderen (eller det ville i de mindste være muligt at finde et par sider der var indekseret fra disse sites på Google).

Jeg kan godt forstå din pointe. Men den er vel mere teoretisk end praktisk.

Vh Kasper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:28

Kasper Skov-Nielsen:
Er grunden til at du ikke kan finde nogle eksempler på, at disse fiktive links er indekseret i Google, at de netop tager højde for dette?
Jeg gad da godt høre din forklaring på hvordan Google skulle kunne tage højde for det hvis ikke hjemmesiden eller serveren fortæller Google at siden ikke er på den URL?

Og som jeg sagde har jeg ikke ligefrem kigget efter eksempler på det.

Det har Jo selvfølgelig en del teoretisk, men det er lige så meget teori som det er praksis. for hvis du tror at Google tager højde for det, ja så vil du opdage at det ikke er tilfældet.

Jeg kan fortælle dig at jeg selv lavede en test på min hjemmeside, hvor jeg ændrede alle urls fra med store og små, til kun at have små. Som en del af testen lod jeg være med at gøre noget som helst, det vil sige jeg sendte ikke nogen header, jeg redirectede ikke, ja jeg gjorde ikke noget. Og efter lidt tid havde Google indekseret alle de nye sider og jeg havde nu identiske sider på forskellige URL adresser. Jeg lod den så være i et stykke tid. Og Google tog ikke hensyn til det som du jo mener. Det var først da jeg sendte en header eller redirectede at Google fjernede disse URL's.

Men vi kan da godt iværksætte en lille test af det på din hjemmeside hvis du lyster og mener at Google tager højde for det?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 12:36

Jep, test du bare løs :)

Lige et par spørgsmål til...

Gav det dig en dårligere ranking i Google at være indekseret 2 gang på den 'samme' fiktive URL?

Hvilke websider, som ikke er lavet i dit CMS, benytter sig af den teknik du beskriver?

Vh Kasper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:48

Kasper Skov-Nielsen:
Gav det dig en dårligere ranking i Google at være indekseret 2 gang på den 'samme' fiktive URL?
Ja det gav mig dårligere ranking, som jeg vidst også beskriver eller i hvert fald har beskrevet andre steder. Nogen sider røg helt fra side 1 til 10 andre mindre og andre mere.

Kasper Skov-Nielsen:
Hvilke websider, som ikke er lavet i dit CMS, benytter sig af den teknik du beskriver?

Som sagt, alle WordPress sider tager brug af URL omskrivning når de skal lave brugervenlige URL adresser, Det samme med Drupal som du jo selv køre med på både http://skov-nielsen.dk/content/blok-skal-kun-vises-p%C3%A5-bestemt-indhold?ids=4356574839

og

http://www.openusource.com/kompetencer/drupal-hosting?gft=ydt667

Ja du kender sikkert godt koden man sætter i sin htaccess:

Dette er fra drupal
 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
 RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
 RewriteCond %{REQUEST_URI} !=/favicon.ico
 RewriteRule ^(.*)$ index.php?q=$1 [L,QSA]

Denne er fra WP:

RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /blog/index.php [L]

Og der er helt sikkert andre CMS løsninger som bruger samme metode.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 13:00

Nja, jeg spurgte hvis ikke præcist nok. Jeg mente: Den teknik du benytter i dit CMS; hvilke andre sites - som ikke er bygget i dit CMS - benytter din teknik.

Den anden kender jeg jo godt ;)

Vh Kasper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:27

Kasper Skov-Nielsen:

Nja, jeg spurgte hvis ikke præcist nok. Jeg mente: Den teknik du benytter i dit CMS; hvilke andre sites - som ikke er bygget i dit CMS - benytter din teknik.

Den anden kender jeg jo godt ;)

Vh Kasper

Mener du teknik til URL omskrivning eller mener du teknik til at sikre mod DC?

for jeg bruger nemlig samme (htaccess) teknik som wp og drupal (som overordnet set gør det samme) når vi snakker URL omskrivning.

begge URL omskrivnings metoderne ovenfor gør jo i grunden det at den tjekker på om filen eller mappen findes, gør den ikke det ja så skal der tages fat i index.php. Eksakt det samme gør jeg i mine løsninger, forskellen er bare at mit system tager hånd om de DC huller som findes.

Jeg kender ikke andre systemer og da slet ikke open source som beskytter mod DC på samme måde som min løsning gør det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:34

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 13:56

Jeg mener din beskyttelse mod DC : ala ?hej=tester lige

Jeg undrer mig nu alligevel lidt....

Hvis det skulle have betydning - bare det mindste, ville jeg forvente at f.eks. SEO guru'erne http://www.demib.dk og http://thomas-rosenstand.dk havde implementeret dette.

Men de er måske ved at falde bag af dansen ;) ?

Vh Kasper

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)