Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en grim oplevelse.............

Side 13 ud af 33 (326 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

jeg  stemmer ikke DF , med tænk før i skriver

Denne tråd er vidste gået helt galt , det er beste at tænke før man skriver vil du sige direkte i hovedet dette omkring adolf  hitler til pia kjærs det enest vi kan gøre nu , at skrive til pia kjærs , hvad i mener om DF , for vi lever i et demokratiet og modpagten skal kunne forsvare , når i   laver sådan  en ekstrem grov sammenligning

denne tråd er gået langt for vidt uden modparten kan forsvare sig

Nu må du sq holde weekend Michael.

Vi skriver IKKE at Pia Kjærsgaard er Adolf Hitler, så nu stopper du med at lægge ord i munden på os. Nogle skriver og herunder jeg mener, at den måde hvorpå DF driver politik med en direkte hetz mod muslimer har lighedspunkter med Adolf Hitler metodiske agiteren fra 1933.

Og hvis ikke du kan se det, så er det simpelthen fordi du ikke kan din verdenshistorie.

Der er utallige sager hvor DF medlemmer er dømt for at overtræde lovgivningen, og senest er Jesper Langballe 3. december dømt for racisme, og han er en af topfigurerne i DF. I 2007 droppede Messerschmidt en sag mod avis, da han indrømmede han Heilede.

Så jeg må godt skrive: Jesper Langballe, medlem af DF, er racist. Vil du også kontakte ham nu?

jeg er ikke totalt idiot, selv om kan du se tro du mener  , med bare en denne sammenligning er så grov grænsende overskridende , bare skriver det ligner op takten til op 100 milioner død , andet kan jeg ikke gøre , vis du tør sige det direkte i hovedet tager til hende , tager jeg hatten af for dig , så gør det og bevare din værdighed , man skal stå ved man siger lige vel hvad

gider ikke høre på alt bavl du skriver , dette er en grov sammenligning . da det er en  tragie i menneske historie , der ikke kan sammenlignes overhovedet ,så det er vidste dig der skal holde weekend frie ud  og tænke nogle positive tanker , i stedet denne ekstrem utral holding du køre her i forummet lige nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:24 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg  stemmer ikke DF , med tænk før i skriver

Denne tråd er vidste gået helt galt , det er beste at tænke før man skriver vil du sige direkte i hovedet dette omkring adolf  hitler til pia kjærs det enest vi kan gøre nu , at skrive til pia kjærs , hvad i mener om DF , for vi lever i et demokratiet og modpagten skal kunne forsvare , når i   laver sådan  en ekstrem grov sammenligning

denne tråd er gået langt for vidt uden modparten kan forsvare sig

Michael der er ingen, som siger Pia K er Adolf Hitler? Det der sammenlignes er de propaganda metoder, som begge har benyttet. Adolf var den første til at udnytte dem systematisk, og det er tydeligt, at DF finder stor inspiration i disse... Det er altså basal historie fra skolen...

Og hvis DF har et problem med denne sammenligning, så skulle de måske have fundet inspirationen til deres "kampagner" et andet sted. Det kan vi andre sku ik gøre for...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:25 | Låst

Mikael christiansen:

gider ikke høre på alt bavl du skriver , dette er en grov sammenligning . da det er en  tragie i menneske historie , der ikke kan sammenlignes overhovedet ,så det er vidste dig der skal holde weekend frie ud  og tænke nogle positive tanker , i stedet denne ekstrem utral holding du køre her i forummet lige nu

Du har ret, jeg tager en pause fra denne tråd, jeg kan ikke bruge tid på dig og Kenneth og jeres manglende verdenshistoriske grundlag/viden.

Jeg er desværre af den opfattelse nu, at du simpelthen ikke forstår hvad jeg skriver, og det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:28 | Låst

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej FS

For at fakta skal være fakta, så må man også se de forhold folk lever under. Og hvordan samfundsstrukturen er.

For en ting er at man kalder noget propaganda, en anden er udtalser taget ud af context.

Når man kikker på hvordan det tyskerige så ud i mellemkrigs tiden, så ser man ikke ret meget som kan samlignes med de forhold som vi har i DK i dag.

På den anden side, så er de politiske reklamer, også blevet mere frie, og mere hardcore. Og det betyder så også at man ikke direkte kan drage en parallel. Og vil man endelig gøre det, så kan man gøre det til alle partier. Så alt det pjat, er jo som at kaste luft i luften, for at få et billigt udsagn.

Jeg ville være mere nervøs, for at sådan et parti her fik indflydelse

http://www.enhedslisten.dk/%E2%80%9Dfrihedskamp-er-ikke-terrorisme%E2%80%9D

Specielt når de åbenbart i samme anledning afviser det, men lader det stå på deres hjemmeside. Som egentligt er noget meget dobbelt moralsk.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:01 | Låst

Kenneth:

For at fakta skal være fakta, så må man også se de forhold folk lever under. Og hvordan samfundsstrukturen er.

For en ting er at man kalder noget propaganda, en anden er udtalser taget ud af context.

Når man kikker på hvordan det tyskerige så ud i mellemkrigs tiden, så ser man ikke ret meget som kan samlignes med de forhold som vi har i DK i dag.

Så man kan ik sammenligne 2 reklamer? Okay så stopper alle sammenlignes muligheder i denne verden da?

Man kan ik sammenligne to mobiler, fordi de er designet og produceret i to forskellige lande, med to forskellige levemåder...
Man kan ik sammenligne to biler, fordi de er designet og produceret i to forskellige lande, hvor levemåden og politikken ik er ens...

Og sådan kunne vi lave en liste på over en milliard produkter...

Come on vær nu lidt realistisk... Og ja Enhedslisten er farlige, men de har ingen tilslutningen, som giver den nogen former for magt. DF har haft magt i ALT for længe, og fucked alt for meget up!

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:06 | Låst

(sakset fra Wiki Big Smile)

Godwins lov er et ordsprog i internetverdenen som blev formuleret af Mike Godwin i 1990. Loven siger:

Jo længere en internetdiskussion bliver, desto større bliver sandsynligheden for en sammenligning som involverer Hitler eller nazismen.

Selv om loven ikke nævner det, er det en tradition i mange nyhedsgrupper på Usenet, at når en sådan sammenligning er lavet, er diskussionen færdig, og den person, der nævnte nazisterne, har tabt den pågældende diskussion.

Det bliver betragtet som dårlig skik at lave en sådan sammenligning bevidst, for at afslutte en diskussion. Der er et anerkendt tillæg til loven, der siger, at enhver bevidst brug af Godwins lov vil være mislykket.

Kilde:

http://da.wikipedia.org/wiki/Godwins_lov

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 23:12 | Låst

Iryna.dk:
Tak for opklaringen. Altid godt at lære noget nyt om dansk kultur og politik :-)

Når man siger om dansk kultur, så tænker jeg på Grundtvig, Andersen, Kirkegaard, Sandemose, Scherfig, men aldrig på DF, fuldstændig på samme måde, som jeg tænker på Kant, Goethe, Bach, men ikke Hitler, når man taler om Tysk kultur.Wink

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19 | Låst

Hej FS

Nu er jeg ekstrem glad for lige akkurat den samligning, du kommer med her.

Først, så er de produkter beregnet til samme marked, ergo kan man samligne det.

Når man snakker samfundpolitiske samhænge, så må man se på den oplysthed en befolkning har, og hvilke forhold der gøre sig gældende.

Jeg siger ikke her at noget kan være rasistisk stødende, eller at nogen ikke er dømt for udtalser. Men på den anden side, så søger journalisterne netop også de udtalser ved disse personer. Og det gør det nemt at lave en samligning med antiseismen før og under anden verdenskrig. Hvor jøderne havde en stor del af rigdommen. Og det generalle tyskland var fattig efter den straf de fik efter 1. verdenskrig. Og man lod inflationen løbe løbsk.

De forhold der er i DK, er ikke at der sidder en stor del af invandrer på en stor rigdom, eller styrer de politiske forhold. Men tilgengæld har vi en stor del invandrer der har opgivet det danske samfund, og lever under fattigdoms grænsen. Og som så gør at de bliver mere og mere fremmed, og begynder at finde trykhed i det som de kender, netop deres tro, for der kan de være noget sammen med andre.

Uanset om vi vil det eller ej, så står DK over nogle store udfordringer i fremtiden, og det eneste som man har gjort indtil nu, er netop at prøve at tie det ihjæld, med racisme paragraffer og andet censur.

Medhendhold til EH, så vil de såfremt der kommer en S SF regering efter næste valg få indflydelse, da jeg ikke tror at S SF vil have magten alene, og med de meldinger som Rad. V. kommer med, så er det ikke lige der de kan søge flerertal.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:39 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke tror de radikale er med i den næste regering så er du naiv :)

Tag op biblioteket og lån nogle bøger om hvordan hitler kom til magten i tyskland i 30erne - se på valg plakater, politisk programmer m.v. og lån et par bøger om retorik og politik - analyser så de enkelte argumentationskæder og se efter metodikken - så danner der sig nogle klare tendenser som kan findes hos mange højre-radikale partier rundt omkring i verden - De findes også andre steder men man bør være klar over de virkemidler som den type partier benytter for at opnå magt (indflydelse).

Det er ganske enkelt faktuelt - Så kan i have alle de holdninger i har lyst til men sådan er realiteterne - og jeg fik 12 på uni i nyere politisk historie så jeg har da papir på jeg har læst en smule om de faktuelle forhold (for nu at sige det pænt).

Side 13 ud af 33 (326 indlæg)