Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sæt dit præg på Amino Debat

Side 9 ud af 19 (189 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Ud over flere af de allerede nævnte ønsker til forbedring af brugeroplevelsen på Amino, ønsker jeg også en "markér alle i denne kategori som læst" funktion.
Jeg benytter stadig "Ulæste" knappen i de mest besøgte kategorier.

Generel iværksætter-snak og hjælp:
PR, Pressehåndtering og pressemeddelelser:
Cafe & Hygge:
Om Amino:
Søgemaskineoptimering m.m.
Søgemaskineoptimering (SEO) Hjælp og gode råd
Jeg har et godt tilbud til dig
Jeg søger et godt tilbud fra dig
Teknik, hosting og e-handelsløsninger

Det ville derfor være rart, hvis man kunne markere alle de meget gamle tråde i en kategori som læste, så de ikke dukker op, før nogen eventuelt skriver i dem igen.
Derved kunne vi også lettere slippe for de situationer, hvor man kommer til at besvare ældgamle indlæg ved en fejl.

Dejligt, at I ændrede holdning til forsiden.  Det viser endnu en gang med al tydelighed, at I er lydhør overfor brugernes ønsker. Yes

Vi er altid mere end lydhør over for brugerne, men vi prøver også nogle gange ting af og ser hvordan det udvikler sig. Mange af de ting vi har i dag var folk sure over i starten, men i dag er det en naturlig del af Amino.

Mht. forslag til dine ændringer, er der andre der har samme ønske?
Før vi laver flere knapper, skal der være mange der vil bruge dem.
Jo flere knapper, des sværere er det at være ny på Amino og de skal vi også passe på.

Dbh Martin

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:05

Det ville være dejligt hvis der kom et link til send PB til højre for debatindlæg. 

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:14

Lone S. Hansen:

Jeg havner tit på Amino, ved at følge et maillink, når en person hvis indlæg jeg abonnerer på, har skrevet noget. På den måde kommer jeg skævt ind i tråden, fordi jeg starter ved deres indlæg. 
Ofte er det forvirrende, ad helvede til fordi man starter i toppen af siden og først når man har læst helt ned i bunden, forstår man at man er på side 6 af en tråd.    Derfor kunne det være rart, med mulighed for sideskift i toppen af siden, så vel som i bunden (eller i hvert fald en indikation på toppen af siden, om hvor i en tråd man befinder sig).
Det samme gælder, når man har fundet en tråd enten via Amino's søgefunktion eller Google.

I mailsne i sig selv, kunne det måske være fedt, hvis der stod hvor mange indlæg der var i tråden - og en mulighed for enten at gå direkte til indlægget (som nu) eller til starten af tråden.  

Der er også noget mærkeligt i, at man under "Debatter du deltager i", lander ved første indlæg, når man klikker på dem. Det optimale ville være, hvis man landede ved det første indlæg, der var blevet skrevet, siden man sidst befandt sig i tråden. 

I private beskeder, er det irriterende, at sidste besked står øverst (i en privat tråd), men svar-feltet ligger i bunden af siden. Det kræver en helvedes masse scrolling, mens man besvarer, for at man kan holde sig on point. 

Da jeg var plus-bruger, forstod jeg aldrig finten med, at man, for at se hvem der har givet én stjerner skal finde et indlæg en anden person har skrevet, der ikke har modtaget nogle stjerner og klikke på et link ud for deres (grå) stjerner, for at se en liste over ens egne, modtagne stjerner. Ville det ikke give mere mening, at man havde et link ud fra ens egne stjerner og/eller havde det som en menufunktion et eller andet sted?

Var det måske en idé, at hvis man klikker "Besvar" på et indlæg, der står midt i en tråd automatisk quoter indlægget? 

I samme åndedrag kunne det være fedt, at få at vide at der var sket noget nyt i en tråd, man er i gang med at besvare, mens man sidder og forfatter en roman. 

Jeg ved ikke, om følgende allerede er en feature (måske for plus-brugere?), men det kunne være rart at kunne sammensætte de kategorier, man helst vil følge med i og få dem pushet øverst på forsiden. Lige nu, er det hele ret uoverskueligt og hvis man er mest interesseret i "De Unge Helte" (*rrr*) og "Teknisk, Hosting og e-handelsløsninger" er det ærgeligt, at man på forsiden (efter en hel del scrolling'n'skimming) kun kan se ét indlæg fra hver kategori og så en fandens masse støj.

Jeg kunne også godt bruge en knap ala "Dine Indlæg", til at få overblik over tråde, hvor folk hvis indlæg jeg følger, optræder i. Det er ikke til at styre på mail - især når man som ikke-plusbruger ikke får indlægget med, men bare 389 mails om at x og y har bræget i 31780 forskellige tråde. 
Hvis det var på den måde, tror jeg at jeg ville følge en del flere brugere - jeg kan bare ikke overskue at få mailsne på nuværende tidspunkt. (Så et ekstra valg, når man følger en bruger om man ønsker mailnotifikationer eller ej, kunne være ekstra dejligt).

Nå. Det var bare et par indspark herfra. Overordnet synes jeg, at tingene fungerer udmærket :-)

Hey Lone

Det er en fejl at sidevisning i toppen af siden er forbeholdt Amino Plus medlemmer, det har aldrig været meningen, det laver vi om.

Jeg er lidt bange for at smide mere indhold i mails, jeg syntes de er allerede har lige lovligt meget information i forvejen.

Mht. "Debatter du deltager i" mener du "Dine debatter"? For der kan man jo trykke på den side af debatten man ønsker at navigere til.

Mht. PB, så er det som Jakob skriver allerede muligt direkte at svare ved at trykke på "Svar" men ja, det må laves som en knap.

Mht. Se sine egne stjerner, så helt enig, det skal gøre lettere.

At "Auto quote" syntes jeg måske er lidt drastisk, det tror jeg vil forvirre mange.

At informere brugeren om nye indlæg i tråde man sidder og skriver i, vil kun være relevant for ganske få brugere der skriver meget lange indlæg og jeg er bange for at det vil forvirre resten.

Mht. at selv kunne sammensætte de nyeste links på forsiden, så er det allerede beslutter, så det kommer.

Din ide med at man på en side kan følge sine "venner" er som sådan allerede lavet.
Der er øvers i højre hjørne "Overblik" hvor man kan se alt hvad ens "Venner" har skrevet.
Der kunne man f.eks. også indsætte indlæg fra dem man følger, er det sådan du vil have det?

Og tak for dine gode input!

Dbh Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:15

Martin Thorborg:
Jo flere knapper, des sværere er det at være ny på Amino og de skal vi også passe på

Jeg kunne forestille mig, at den ville hjælpe mange brugere, og at den uden de store problemer kunne pflaceres i det store tomme felt ved siden af skriv nyt indlæg:

Marker alle som læst

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:16

Niels Henriksen:

Jeg har 2 punkter på min ønskeliste:

Låsning af ældre indlæg - for kors det er belastende nogle gange at man sidder i en tråd og så er den 2 år gammel

Åbning af API - :D - overvejer at bruge screenscraping istedet men API er bedre og mere holdbart.

Vi kommer ikke til at låse ældre indlæg, men vi vil markere dem tydeligere, så folk kan se de svarer på noget gammelt.

Hvad skal du bruge API'et til?

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:19

Freelancerbasen:

Det ville være dejligt hvis der kom et link til send PB til højre for debatindlæg. 

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk

Tjaaaa jeg skriver den på listen, men jeg skal lige tænke lidt over den.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:21

John Nielsen:

Martin Thorborg:
Jo flere knapper, des sværere er det at være ny på Amino og de skal vi også passe på

Jeg kunne forestille mig, at den ville hjælpe mange brugere, og at den uden de store problemer kunne pflaceres i det store tomme felt ved siden af skriv nyt indlæg:

Marker alle som læst

Dbh. John

Der er masser af plads, men det gør det ikke mere overskueligt at fylde mere på og jeg tvivler helt ærligt på at andre end dig og et par andre vil bruge den.
Men hvis der er andre i debatten her der vil, så sig til.

Dbh Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:28

Martin Thorborg:
Der er masser af plads, men det gør det ikke mere overskueligt at fylde mere på og jeg tvivler helt ærligt på at andre end dig og et par andre vil bruge den.
Men hvis der er andre i debatten her der vil, så sig til.

Kunne det så være en mulighed, at I ændrede knappen "Ubesvarede indlæg" til "Ulæste indlæg"?
Ulæste indlæg vil jo alligevel være ubesvarede. Listen af ubesvarede indlæg er fyldt med indlæg, hvor trådstarter bare ikke har godkendt et svar. Knappen "Ubesvarede indlæg" giver jo ikke mening, når der er masser af læste og besvarede indlæg imellem.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:35

Ikke helt relateret til debatten - men alligevel:

Når man læser en besked under Private Beskeder, vises den nyeste besked øverst. Svarfeltet ligger tilgengæld nederst. Det er super irriterende, når man har gang i en længere korrespondance, hvor man har behov for at svare på spørgsmål fra den sidste nye besked modtaget. Det bliver et uoverkommeligt "scrolleri". Vend sorteringen så nyeste beskeder ligger nederst - ligesom på debatten.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:37

Jimmy Thomsen:

Ikke helt relateret til debatten - men alligevel:

Når man læser en besked under Private Beskeder, vises den nyeste besked øverst. Svarfeltet ligger tilgengæld nederst. Det er super irriterende, når man har gang i en længere korrespondance, hvor man har behov for at svare på spørgsmål fra den sidste nye besked modtaget. Det bliver et uoverkommeligt "scrolleri". Vend sorteringen så nyeste beskeder ligger nederst - ligesom på debatten.

Det er ikke helt korrekt. Skype-Smile

Et tip fra Jacob:

Jacob Rohde:

Brug svar knappen:

http://screencast.com/t/GJuT79Klc6

Så folder der sig en editor ud lige under beskeden.

Find mig på LinkedIn

Side 9 ud af 19 (189 indlæg)