Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne ulovligt

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-02-2007 17:46:35 Forfatter: vierhurtigst Jeg har kun læst den første linie i dit svar men det viser klart at du selv er skadet.

Jeg har 3 familiemedlemmer der arbejder i psykiatrien, og det er fuldt beviseligt at hash skader hjernen, det er ikke rocket science, så mine facts er i orden.

Folk der påstår at hash ikke skader lyver for sig selv.

Jeg har ikke yderligere kommentare til dette, men flot at hjælpe misbrugere på vej!!!

Kan du dokumenterer din påstand?  ..nu når det ikke er rocket science..

For mig at se udtaler du dig på baggrund af dine families erfaringer i psykiatrien, og så vidt jeg ved forfindes der ikke en eneste videnskabelig undersøgelse der understøtter at det ved lejlighedsvis brug skulle være farligt for hjernen.

At de fleste former for misbrug har bivirkninger, kommer vel ikke bag på nogle, men at slå alle over en kam, og bare skrive at det er farligt for hjernen at ryge pot/hash , er jo direkte latterligt.

Vil lige tilføje at mit indlæg på ingen måde skal tillægges nogen form for støtte til Claus83!

Mvh. 

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 18:54 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Jeg har ikke lyst til at bruge mere tid til dette, i kan ryge jer selv ihjel hvis i har lyst, hiv fat i de andre jeg vil bare spare vores alle sammens skattepenge.

slut herfra

Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 19:22 | Låst
Dato: 04-02-2007 18:54:21 Forfatter: vierhurtigst Jeg har ikke lyst til at bruge mere tid til dette, i kan ryge jer selv ihjel hvis i har lyst, hiv fat i de andre jeg vil bare spare vores alle sammens skattepenge.

slut herfra

Takker for debatten.

Mvh.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:23 | Låst
Dato: 04-02-2007 18:29:59 Forfatter: OleGearløs

Kan du dokumenterer din påstand?  ..nu når det ikke er rocket science..

(...)

At de fleste former for misbrug har bivirkninger, kommer vel ikke bag på nogle, men at slå alle over en kam, og bare skrive at det er farligt for hjernen at ryge pot/hash , er jo direkte latterligt.

Der er lidt sagligt læsestof her:

Det er alt sammen fra Sundhedsstyrelsen, og dokumenterer meget fint de negative sider ved canabis - rent lægeligt.

Mange påstår, at sundhedsstyrelsen blot laver disse SKRÆMMEKAMPAGNER fordi de synes, at hash er noget værre noget.

For mit vedkommende stoler jeg mere på sundhedsstyrelsen end på pushere i denen sag, men det kan man jo selv dømme.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 19:46 | Låst
Ja hvis du spørger herinde, så er de tosset
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 21:11 | Låst
Hej Hans

Jeg har efterhånden gnavet mig igennem hovedparten af det (på nettet) tilgængelige læsestof omkring emnet og har indtil nu, ikke  fundet seriøse og konkrete videnskabelige beviser for påstanden.  Faktisk er det ret svært, at lave en reel videnskabelig undersøgelse af emnet. 

Tak for linket. :)

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:30 | Låst
Hejsa,

Det er videnskabeligt bevist at hash som et af de eneste stoffer ødelægger fedtvævet omkring hjernen...

Så kan vi så diskutere om det så giver plads til flere hjerneceller eller ikke..?

Men videnskabelidt eller ej, så er de hash-vrag jeg har snakket med ikke været særligt intelligente,
hverken hvis de lige har røget eller det er mange timer siden.

/PBL
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hej Per

Fremgik det af undersøgelserne om dette var ved lejlighedsvis brug, eller ved længere tids  misbrug.

Hashvrag og alkoholikere høre nok ikke til den gruppe der formulerer sig bedst, men at de generelt skulle være særlig uintilligente, mener jeg ikke er rigtigt.  Det er jo let for en udenforstående at dømme en misbruger, og kalde ham uintelligent i kræft af  hans misbrug

Mvh.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:18 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Hash er et nydelsesmiddel på linie med så mange andre. At det er ulovligt i det meste af den vestlige verden, hvorimod alkohol, cigaretter og piller er lovlige skyldes ikke lægefaglige grunde, men er alene historisk og politisk betinget. Der er en helt igennem ubegrundet og nærmest hysterisk angst for alt hvad der ikke kommer ud af de forenede bryggerier, Skandinavisk Tobakskompani eller de store medicalvirksomheder kemilaboratorier. Det er kemi-snopperi så det basker.

Således anbefalede Sundhedsstyrrelsen faktisk i en meget omfattende rapport for nogle år siden, at ash blev frigivet som medicinsk præparat til folk hvor lægerne mener at det kan gavne. Og der er faktisk mange sådanne patienter. Men det politiske system valgte endnu engang at lade deres fordomme betsmme, frem for videnskaben.

Hvis vi endelig skal snakke om hvilke stoffer vi vi lade folk selv vælge om de vil bruge og hvilke der skal være helt forbudte bør vi se på HELE det udvalg af stoffer on medikamenter vi fylder os med. Og i den process er jeg 110% sikker på at Hash ikke er det første stof der ryger på forbudslisten. Der er så forbandet mange andre stoffer, som i dag er lovlige, som er langt mere farlige og som i praksis skader langt flere mennesker.

Canabis blev iøvrigt solgt på danske apotekter frem til lige omkring 2. vedenskrig, men udgik pga mangel på efterspørgsel! :)

Naturligvis kan man finde folk der lider under misbrug af hash, som alle mullige andre former for misbrug. Men det er ikke noget der gør hash så speciel. Faktisk er der langt flere der bliver skadet af alle mullige andre, helt lovlige, stoffer. Folk i den vestlige verden dør af alkohol, cigaretter, stress og fed mad - ikke af at ryge en fed

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:27 | Låst
Jeg tror i denne sammenhæng at det er vigtigt at holde alkoholikere og stofmisbrugere fra hinanden,
da bivirkningerne er meget forskellige.

Alkoholikere er hårde ved deres lever & nyrere, og vil på længere sigt få bivirkninger som nervebetændelse eller lign. på grund af
at alkohol dræner b-vitamin. Alkoholikere dør mange gange af Leverkoma, Kode 5.
At alkoholikere ikke føles intelligente at snakke med skyldes ofte deres enorme egocentrering.

Når vi snakker hash, bliver det ofte omtalt som at "ryge hjernen væk" eller "riste hjernen" og
det er delvis rigtigt, da som sagt, at røgen eller de stoffer som røgen indeholder går direkte
til hjernen og beskadiger fedtvævet og det sætter sig også ved hjernestammen mener jeg.
Det er klart at der skal selvfølgelig en rimlig dosis røg til før det opdages og er målbar, da
hjernen kan kompentenser for diverse dysfunktioner.

Jeg dømmer ingen pga. af deres misbrug, eller laver mine egne paraleller.

/PBL
Side 2 ud af 5 (48 indlæg)