Nicolai: det er vel ikke mindre relevant i dag ? For 3 år siden var jeg en naiv mor, der aldrig troede mit barn ville havne i den situation, vi som familie, skulle igennem. I dag er jeg blevet meget klogere. Og .....indlæg bliver jo, uanset alder, tilsyneladende stadigvæk læst ;-) |
At folk ender i et hashmisbrug har intet at gøre med samfundet. Det har noget at gøre med det enkelte individ, og det kan samfundet ikke ændre på.
Jeg vil ikke stille mig op foran forældre og fortælle at deres børn nok skal klare sig, for det kan jeg ikke give nogen garanti for - ligesom jeg ikke kan give en garanti for at deres børn lever et langt liv ved at ryge smøger eller drikker alkohol. Hash er, for mig at se, sundere end alkohol.
Ja, man bliver dum af at ryge hash, men har du nogensinde prøvet at skulle bruge din hjerne når du har indtaget alkohol? Jeg vil faktisk sige at hjernen tænker bedre under påvirkning af THC end alkohol. Jeg har prøvet det på egen krop..
Fremtidens Danmark er jeg sikker på går ind for fri hash, simpelthen fordi at det er og bliver normalt at ryge det. Om man så kun gør det én gang, eller om man gør det hver dag, er underordnet.
Giv mig én god grund til at hash ikke skal være lovligt, og gerne en grund som ikke også kan forveksles med alkohol...