@Kenneth:
Hold da op for en analyse..
Du skriver i et andet indlæg at du ikke er negativ, men realistisk. Det må være den berømte AGF realisme, der råber op om at man har et bedre hold end FCK, og at man helt sikker er guldkanditat, efter 4 - 5 gode kampe i efteråret. For derefter at rykke ud af superligaen i foråret.. det må være den form for realisme :o)
Jeg er bestemt ikke enig i, at Superligaen aldrig har været ringere end den er nu. Men jeg vil medgive at den har været stærkere for et par år siden. Men der er ingen tvivl om, at det er FCK's totale dominans, der får den til at se svagere ud, end den egentlig er.
Og de seneste år, har vi da trods alt haft 2 - 3 hold med i det Europæiske gruppespil. Og hvis Brøndby ikke havde haft samme AGF attitude til Sporting Lissabon kampene, havde vi igen i år haft 3 hold med i gruppespillene. Og så tror jeg også at Brøndbys sæson havde set væsentligt anderledes ud. De fik et mentalt knæk, da det gik op for dem at Sporting rent faktisk godt kunne score 3 mål i Brøndby, når de møder et hold der var sikre på at de var videre.
Også OB har vist at de sagtens kan være med, men fik desværre en sportslig nedgang, på et dårligt tidspunkt. Og da det endelig vendte igen, var det desværre for sent til at rette op på de Europæiske resultater.
Jeg har lige kigget på lidt statistikker for FCK's Europæiske kampe i sæsonen 2009 / 2010 og 2010 / 2011 (den er dog ikke færdigspillet endnu). Resultatet er:
24 kampe - 12 sejre - 4 uafgjorte - 8 nederlag. Målscore: 38 - 23
Selvom ikke alle hold har heddet Barcelona, Sparta Prag, Rosenborg, PSV Eindhoven, Marseille og Panathinaikos, er det nu meget godt gået af de afdankede drenge.
Og når vi nu taler om afdanket. lad os lige kigge på deres alder (Opstillingen mod Panathinaikos i Parken):
- Johan Wiland: 29
- Oscar Wendt: 25
- Michael Antonsson: 29
- Mathias Zanka: 20
- Zenek Pospech: 32
- Martin Vingaard: 25
- William Kvist: 25
- Claudemir: 22
- Christian Bolanos: 26
- Jesper Grønkjær: 33
- Dame N'Doye: 25
Gennemsnitsalder: 26,4 år. Det er ikke afdanket i min bog, men det kan være anderledes i Aarhus, hvor man jo ikke bruger den slags kneb med at få de gamle udlandspillere hjem for at trække tilskuere til (hej hej Martin Jørgensen..).
Vi har en 16 årig angriber der har spillet med i 3 Champions League kampe, og har fået spilletid mod alle holdene i puljen. Ikke fuld spilletid, men han har dog spillet. Afdankede min bare..
At du føler behov for at tale de danske præstationer ned er fair nok, men jeg tillader mig at være uenig i dine betragtninger. Jeg tror på at FCK har en chance mod Chelsea. Den er ikke stor, men den er der.
Men det kan være vi kan mødes over en pint i London, og tage den derfra :o)