Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kender til Sierra Express?

Side 1 ud af 11 (109 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

- lyder dette ikke lidt mystiskt? Man kan tjene 1500€ / måned, som personlig kurer:

Fra deres website:

Når du har modtaget en forsendelse, skal du tage enhver form for reklameblade / plakater ud af en kasse, rive alle mærkater af og se efter, om leveringen er komplet. Så snart du har afsluttet alle disse opgaver, skal du ompakke forsendelsen og informere virksomhedens leder om, at du er klar til at foretage forsendelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg har hørt om noget lignende, hvor man modtager varer som er købt på stjålne kreditkort, ompakker dem og sender dem videre ud i verden. I sidste ende er det en selv som fremstår, som den som har erhvervet produkterne og sendt dem videre med videresalg for øje, uden at kunne pege på andet end en mailadresse og nogle fake telefon numre.

Jeg kender ikke til Sierra, men man skal blot være varsom med denne slags virksomheder. Når man søger lidt på dem, så dukker deres budskab op i forbindelse med diverse forumsider som reklamere for "hjemmearbejde".

Hører gerne andres mening eller erfaring

VH

Haydar

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 14:52

Det sjove ved dem er at de har fået deres jobannonce godkendt hos jobnet(offentligt) Men som man siger; er det for godt til at være sandt, er det nok også det. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:26

Der har været en del eksempler på scams af den slags også i danske medier på det sidste....

-Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok noget fusk.

Fordi det kommer fra Jobnet behøver det ikke at indeholde nogen kvalitet overhovedet, der sidder skam rigtig mange inkompetente mennesker hos Jobnet, der sikkert nok præsterer at tvinge nogen ledige at søge ved den slags firmaer og mener de gør noiget godt...men det bare min mening.

Hold du bare fingrene fra den slags, søg evt. lidt på nettet om de sager.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 21:20

Jeg skal ikke lige tage stilling til Ucar's indlæg om stjålne kreditkort og jeg er 100% obs på "sjove" ting på nettet, men det er da et imponerende setup på http://www.sierraexpress.biz/dk/careers/ - kan ikke lige gennemskue om de har guffet .net adressen også.

Medmindre det er et mega-scam, hvad er så forretningsmodellen - hvad lever de af?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Hej,

Du har helt ret i at de har gjort et stort stykke arbejde på siden. Men prøv at søge på linked-in eller andre erhvervssider. Der er ikke een ansat i Sierra Express. Sierraexpress.net adressen er en reel transportvirksomhed i Californien.  De har til gengæld mange ansatte. Men den New York baserede Sierraexpress.biz er der ingen referencer om. Mit gæt er at de benytter samme navn som en etableret transportør for at forvirre læseren.

Der mangler i øvrigt også basal info om firmaets olietillæg, serviceydelser, osv. Det er ikkeen side som henvender sig til kunder, men mere "partnere".

Jeg ved det som sagt ikke - og er meget nysgerrig. Og hvis det er reelt nok vil jeg da gerne tjene 1.500€ om måneden på at modtage pakker og indlevere dem til videre distribution via posten.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Hej

Jeg har taget skridtet og søgt stillingen. Har fået det. Først skrev jeg en kort mail, hvor de svarede, at jeg skulle skrive mere og sende et CV. Så blev jeg et par dage efter ringet op af en dame, der talte engelsk uden 'mærkelig' accent. Hun sagde, at det var et telefoninterview og om jeg havde tid. Det havde jeg og vi gennemførte samtalen på ca. 10 minutter.

Senere samme dag fik jeg en lang mail fra en 'Donald Scott', hvor han lykønskede mig, at jeg var blevet udvalgt til at få jobbet.  Jeg fik flere instrukser bl.a. skulle jeg oprettes i deres interne kommunikationssystem, udskrive, gennemlæse, underskrive og scanne en 6 siders lang ansættelseskontrakt. Alt det gjorde jeg og fik min ansættelseskontrakt tilbage underskrevet af 'præsident Gavin Stangroom'.  Et par dage efter kom der 2 pakker. En kom med GLS og en kom med UPS. Jeg skulle så scanne følgesedlerne og sende dem til min udpegede manager ' Agusto Delgato', hvorefter han hurtigt sendte mig portolabels. Inden jeg postede pakkerne igen, skulle jeg fjerne alle prismærker og adresselabels fra kasserne samt tjekke indholdet.

Der er nu gået 5 dage og jeg er blevet mere og mere betænkelig. Jeg synes, at deres svartider er lidt mærkelige. Synes også nogle af deres mails er lidt malplacerede, hvor de indskærper regler umotiveret - som om jeg har overtrådt nogle af deres regler allerede, hvilket jeg ikke har.

Jeg har oplevet, at UPS, som skal hente pakkerne fra mig, ikke er blevet bestilt, som Sierra Express har oplyst mig, at de har gjort.

Nu har jeg i denne uge fået ialt 4 pakker og jeg har stadig en liggende, der venter på UPS. 

Der har været Ipads og fotoudstyr i pakkerne. Alle pakkerne skal videresendes til Østeuropa til forskellige mennesker. 

Jeg har søgt og ledt på nettet i timevis for at finde andre mennesker, der er ansat i Sierra Express, og det eneste jeg kan finde er denne tråd, som jeg derfor gerne vil etablere som min kontakt med omverdenen. 

Jeg har en meget stor mistanke om, at Sierra Express er et lyssky foretagende. Jeg gemmer alt dokumentation på alle pakkerne, så jeg senere kan oplyse, hvor de er kommet fra og hvor de skal hen.

Gode hilsner

Hvad synes I?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:09

Det hele ser ud som en smart måde at sende "varme" ting til modtagere der evt. har bestilt disse ting.

Jeg ville personligt holde mig langt væk, idet man gør sig til medskyldig ved at sende videre.

mvh   Geeked

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 11:13

Det var også derfor jeg startede denne tråd - alt ser legalt ud, men det er simpelthen for mystiskt hvori forretningsmodellen skulle bestå.

Jeg tror at det er en god ide, at gemme alle bilag som dokumentation.

Og jeg vil meget gerne være med på en lytter, om hvad der sker fremover!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Hej

Til dig som er blevet ansat: Ring til mig MED DET SAMME! på xxxxxxxx.

Vh Anders

Side 1 ud af 11 (109 indlæg)