Jeg ved så absolut intet om dette åbenbart, og læser derfor med stor stor interesse, men vil en eller anden forklare hvordan man tjekker i Googles cache?????? |
Hej Jan
Jeg ved så absolut intet om dette åbenbart, og læser derfor med stor stor interesse, men vil en eller anden forklare hvordan man tjekker i Googles cache?????? |
søger ligesindede i Sønderjylland
Hej Jan Som Mikkel skrev før, så tjekker du Googles cache ved at skrive: "cache:www.dit-site.dk" i Googles søgefelt. |
Med venlig hilsen
Martin Poulsen, Driversnote
EDIT: Havde ikke lige set Martins svar
![]() Hej Jan,
Du taster i Googles søgefelt den side du vil undersøge og sætter cache: foran.
Hvis du tager din nyhedsside bliver det til cache:http://localconsulting.dk/nyheder/
Så vil du for øvrigt se, at Google ikke har været forbi, siden en gang i august - Det har vist været lidt småt med nyhederne
![]() Mvh
Claus Holm |
Hej Jan, Lige en rettelse. Der er åbenbart forskel på dit site hvad enten man sætter WWW foran eller ej. Hvis jeg tester med WWW giver den et andet svar.
Det er der sikkert nogen mere teknikorienterede der kan redegøre for.
Mvh
Claus Holm
|
EDIT: Og hvorfor er der forskel på om der er www. foran? |
Hej Karsten,
Godt initiavtiv !
Du skriver selv Relevante links er en af vejene til succes - Vil søgemaskinerne overhovedet opfatte det som relevante links hvis vi Aminoer linker på kryds og tværs med sider af vidt forskellig karakter hvad angår emner.
Eks. havde jeg den opfattelse, at det skulle være sitets indenfor samme branche som mig, der skulle linke, hvis det skulle give pote.
Mvh
Claus Holm
|
Dato: 11/6/2005 6:42:32 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Tak for svarene. Jeg må dog lige vide, hvor du ser at Google ikke har besøgt siden august. I øvrigt forstår jeg ikke det, da der løbende kommer nyheder derinde.... EDIT: Og hvorfor er der forskel på om der er www. foran?
Ok, svaret er, som du selv har set, kun gældende uden WWW. Jeg ved som sagt ikke hvorfor, men mon ikke der kommer en forbi der kan redegøre for det.
EDIT: Det samme gør sig gældende for min egen side. Her har google ikke set siden uden C-NAMET WWW siden juni. Umiddelbart kan jeg ikke se det er et problem, når den har indekseret den med WWW.
Håber ikke du blev stødt over bemærkningen om manglen på Nyheder...
![]() Mvh
Claus Holm
|
|
> Hvis jeg tester med WWW giver den et andet svar. Ja, det er jo heller ikke samme URL. HUSK at en URL er en unik streng af tegn - en anden streng af tegn er en anden URL. Ikke så meget anderledes end med ord, "bil" og "billeder" er jo heller ikke det samme, selvom samme tegn går igen begge steder :) |
Dato: 11/6/2005 7:34:53 PM Forfatter: Mikkel deMib
> Hvis jeg tester med WWW giver den et andet svar. Ja, det er jo heller ikke samme URL. HUSK at en URL er en unik streng af tegn - en anden streng af tegn er en anden URL. Ikke så meget anderledes end med ord, 'bil' og 'billeder' er jo heller ikke det samme, selvom samme tegn går igen begge steder :) Hej Mikkel,
Det lyder jo ganske forståeligt, men i et søgeresultat vil søgemaskinen så ikke også opfatte det som én side ?
Hvis et givent site har lige mange backlinks til siden både med og uden WWW, og siderne ellers er helt ens optimeret, burde de vel begge dukke ens op i et søgeresultat såfremt de anses som to sider. Dette synes jeg blot ikke jeg har observeret ?
Kunne en del af Googles algoritme være at vægte sider med med C.NAMET WWW højere end dem uden?
Mvh
Claus Holm |