Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der vil bytte links for nå højere på Google?

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er i hvert fald afgørende for optimal udbytte af pagerank/søgeresultater/osv at man altid kun benytter én og samme url i links. Hvis man eksempelvis linker både med og uden www. rundt omkring laver du en "spredning" og får mindre udbytte end hvis det altid er ensartet.
Det er en ikke helt så teknisk forklaring, og det er kun sådan jeg har forstået det på diverse udenlandske sites...

I øvrigt vil jeg gerne opfordre til at man dropper www.''et, da det er helt og aldeles unødvendigt. Hvorfor skrive 4 tegn ekstra når man kan lade være? :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
I blander tingene lidt sammen - indeksering og ranking er to forskellige ting! Der er næsten uendeligt mange måder søgemaskinerne kan vælge at mappe forskellige URL''er og domæner og det giver ingen mening at gennemgå dem alle her. Det som diskusionen startede med var om det kan betale sig at få et link fra en given side og her ligger det fast at såfremt den pågælde URL ikke er indekseret giver det ingen værdi.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, debatten røg langt væk fra det oprindelige.

Beklager Karsten !
 
Mvh
 
Claus Holm
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fordi den egentlig burde stå under Kontakter

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Hvis links indgår naturligt i sætnnger er det min erfaring at Google optager 90% af linksne - især hvis det ord du linker på (nøgleordet for mig er eks. foredrag) har noget at gøre med siden du rammer til - så det at linke dybt har ofte en stor effekt.
 
Den relevans som Google ligger for dagen går meget på ordgenkendelse - men jeg har set flere steder at der gættes på at Google bruger opslag i Dmoz.org for at krydsrefere relevansen  - dette er dog ikke bevist.
 
Altså: brug en sætning - link på et ord som har noget at gøre med siden du rammer - det virker i 9/10 af tilfældene.
 
At debatten drejer lidt gør ikke mig noget - men jeg synes at vi (Aminoer) skal huske at vores sites er ganske små i sammenligning med mange af de store firmaers - så dem vi er i direkte konkurrence med - er for de flestes vedkommende ganske små.
 
Derfor synes jeg måske at debatten her blev lidt for fortænkt - for min hovedpointe er stadig at os med de små sites - kan flytte os rigtig langt med linkbyts i str.orden 20-25. (Og det burde ikke være så svært i et 1000 mands forum at få byttet med 20-25 andre aminorer).
 
Flere af mine småkunder (har næsten ikke andet) har ved linkbytte med leverandører, samarbejdspartnere, revisorer, sportsforeninger de er sponsor for og andre i deres nære omgangskreds flyttet sig fra positioner omkring nr. 200-300 til at være blandt de 10-20 første -netop fordi de er i konkurrence med andre små firmaer - som ikke har tænkt i søgemaskineoptimering/linkbytte.
 
Ligeledes vil jeg gerne understrege at chancen for at man skader sin egen side er minimal hvis man gider ulejlige sig med at undersøge indholdet af den side man linker til...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

> Flere af mine småkunder (har næsten ikke andet) har ved linkbytte med leverandører

Det er en MEGET usikkert strategi! Det er med sådan en strategi at man pludselig vågner op en morgen og opdager at Googles nye update har resulteret i at alle ens gode rankings er forsvundet. Hvis alle links er reciprocal er det simpelt hen for farligt, efter min mening.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik jeg nogen steder skrevet at linkbytte var det eneste man skulle foretage sig? Jeg gør bestemt mange andre ting også.

Jeg skal beklage hvis nogen har fået det indtryk at linkbytte alene bringer en til tops - gid det var så nemt...
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor tit skal man forvente at google kommer forbi ens site, eller er det også bestemt af hvor relevant google finder ens site?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er der vist delte meninger om, men personligt har jeg aldrig oplevet andet end at Googlebot kommer forbi hver eneste dag, når sitet først er blevet opdaget af Google.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle store søgemaskiner tilpasser i dag crawlingen af de enkelte sites og sider efter hvor ofte der findes tilstrækkelige opdateringer. Så hvis der ofte sker ændringer vil du oftere blive crawlet.
Side 5 ud af 10 (95 indlæg)