Kald det hvad du vil - lobbyisme ER politik, blot fra bagerste række. Der gider jeg ikke sidde. Det vil i "bedste fald" blot føre til endnu flere velmenende og fuldkommen ligegyldige taler fra politikere der alligevel ikke har nosser nok til at ændre en skid. Det har vi ikke brug for.
Den nuværende regering har haft knap 10 år til at leve op til de de siger de vil. Det har de ikke formået. Og alternativet er hamrende utroværdigt, stort set ligeså globaliseringsskræmt som den nuværende regering og komplet ude af stand til at skelne imellem små og store virksomheder og de meget forskellige udfordringer der følger.
- SF er stadig ramt af den vildfarelse at alle virksomhedsejere er nogle onde kapitalister, der kun tænker på dem selv. Med det udgangspnkt kan jeg ikke snakke med dem.
- Og S er endnu værre. De er i dag så fordærvet af luddovne akademikere, der mener at jo mere ligegyldig administration og top-styrring der kan pressen ned over hovedet på folk jo bedre.
Hele det politiske system er fordærvet af, at det er vigtigere for poltikerne hvordan de tager sig ud i TV-avisen, end at udrette noget til gavn for dem der har valgt dem. Mest tydeligt blev dette demonstreret da Klaus Bondam forventede at få Københavns borgere til at betale for hans dyre mærkevare-sminke, så han kunne se "lækker" ud på TV (at der så nok skal meget mere til en en smule ansigtsmaling for at opnå det er en helt anden sag ...)
Da jeg var ganske ung troede jeg på at vejen til forandring måtte ligge i revolution. Så kom der en masse år hvor jeg troede på det politiske system. I dag er jeg ved at vende tilbage til min barndoms tanker - jeg tror sgu efterhånden der skal en væbnet kamp til at ændre en fløjtende fis.
Man kunne starte med at skyde alle DJØF'er (hvilket så også inkluderer over halvdelen af Folketingen i dag!) - det ville gøre vores land MEGET bedre sted og det ville give plads til handling i stedet for tom retorik!