Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode iværksætter citater

Side 22 ud af 39 (381 indlæg)
Tilmeldt 21. Jul 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

En omskrivning af "Den der ler sidst, ler bedst" 

Den der ler sidst, fatter joken for sent!

Jeg syntes dette er et rigtigt godt citat, da restaurationsbranchen, som vi beskæftiger os med er så omskiftelig. Man skal handle (le) i samme øjeblik tingene sker, handler (ler) man til sidst, har man allerede tabt.

Mvh

Rasmus 

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:15

Hej Aminoer

Nedenstående citat ved jeg ikke rigtig hvem jeg skal tilskrive. Men jeg syntes den beskriver lidt om iværksættere (Eller måske mere mig selv) Jeg kan godt blive lidt, lad os bare sige excentrisk når jeg har en god idé som jeg lokker mine bekendte til at arbejde med på. Sommetider brænder jeg måske for meget for ideérne. Big Smile

Anyway.... Det lyder sådan her....

"Jeg har ingen medarbejdere, jeg kan ikke bruge folk der er så dumme at de vil arbejde for mig"

Et andet som jeg ind imellem bruger, er udtalt af en tidligere Mærsk chef, kan ikke lige huske hvem

"For mange møder, er tegn på manglende beslutnings kompetence"

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Bare til orientering, så er jeg ikke selvstændig, men ansat; Derfor kan jeg vel godt opfatte mig selv som iværksætter!!! eller???

Citat: "Tillæring" er stærkt forbundet med evnen til at "aflære" (ukendt, men indtil videre - mig selv)

Citat: Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet.
(Poul Jørgensen)

Citat: En økonom er en person der i morgen ved hvorfor han tog fejl idag (en Ph.d.i økonomi)

(ps! er selv økonom men kan godt li' selvironi)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

"Kan det laves? kan det sælges? kan det svare sig? af J. Vagn Larsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:43

"Intet fornuftigt menneske har nogensinde betragtet det som ubestandighed at ændre sig" - Cicero 

Det ville for alvor blive interessant, hvis meningsdannerne begyndte at lytte og ikke mindst tage ved lære af hinanden.

René 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ved ikke om de allerede er her, men synes nu altid man kan lære noget af gode gamle Peter Plys:

"Når man er er bjørn med en meget lille forstand, og man giver sig til at finde på ideer, så opdager man undertiden, at en ide, som er meget god inde i en, er helt anderledes, når den kommer frem for dagens lys, og andre giver sig til at se på den."

Måske er den lidt af en lyseslukker, men for mig er det vigtigt at man sætter sine idéer lidt i perspektiv og ser på dem lidt fra oven inden man spilder en masse energi på noget der er tabt på forhånd. Er idéen ikke god nok find en anden.

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 22:04

Har også en, som egentlig er meget god:

"Don´t compete with rivals, make them irrelevant"...

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:04

Jeg kan ikke huske navnet på ham der sage det, men jeg så en tv-udsendelse for nogle år tilbage, hvor det drejede sig om dot.com bølgens storhed og fald. Ihvertfald talte de på et tidspunkt med en af ejerne bag en venture fond et eller andet sted i USA.

Hans definition på en succesfuld iværksætter var følgende:

"En iværksætter er succesfuld, hvis han lever af det !".

Det synes jeg er et rigtigt godt citat, der indeholder mange gode pointer. For det første er det med til at muntre en op. Det kan godt være du endnu ikke har nået 10 mio i omsætning, men 2 mio er også OK, og du kan leve af det. For det andet siger det at du lever af det du er god til, ja faktisk lever du af din hobby, din hobby er blevet dit arbejde. For det tredje kan man jo altid leve bedre, der er stadig masser af omsætning og indtjening af få fat i. For det fjerde at det er din biks og du bestemmer selv.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:40

OM AT TAGE ANSVAR:

Den du giver skylden, giver du magten !

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:35

Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment.

Side 22 ud af 39 (381 indlæg)