Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 3 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Pakke-Manden:

Faktisk nogle hjemløse der selv har valgt at være ude af samfundet, ....

Og du snakker om småligt, jeg tvivler på du gir penge til hver en hjemløs du ser..... med mindre du du bor på lars-tyndskids ....

Jeg giver penge til de mennesker der spørger om hjælp. Jeg henvender mig ikke til folk om spørger om de er hjemløse fordi de står på gaden :). 

Sidst jeg var i indre København kostede det mig et par hundrede kroner til 4 forskellige mennesker...det var hvad jeg havde i kontanter. På Kolding banegård forleden, var det 45 kroner....

Om de har valgt det eller ej, om det er selvforskyldt eller ej, er lige meget. Hvis det spørger og jeg har...så hjælper jeg.

Og tro mig, jeg har ingen penge..INGEN penge, men jeg har muligheden for at ringe og spørge min mor om ikke hun giver aftensmad til mig og ungerne, også kan ham den hjemløse få mine 100 kroner i stedet for. Hvis han havde den mulighed, tiggede han ikke om penge hos mig.

Min god ven Nicky, der bor i indre København, har selv været hjemløs, og boet i en bil. Nu har han en lejlighed, og en når det bliver koldt kan han have 4-5 hjemløse sovende der..... og han henter dem selv i hans bil. RESPEKT.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så får i lige denne her med, ingen links til den bare en opfordring

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:14

Helt enig Boysen.

Jeg tror ikke det er specielt sjovt eller "frit" at bo på en bænk i parken, eller i et busskur, med alle ens ejendele i en vogn ved siden af. Slet ikke i på denne årstid.

Jeg skal ikke fortælle folk hvad de skal tænke tro eller synes om andre mennesker, men jeg dømmer sjældent selv andre mennesker, uden at kende til deres historie. Men heldigvis lever vi i et land, hvor der er plads til at have forskellige holdninger.

Jeg køber gerne deres aviser, og lægger en mønt eller seddel i deres bæger, hvis de fanger mig en dag, hvor jeg har det mentale overskud. Og jeg acepterer også at der er andre der lader være, og har det bedre med sig selv, hvis de kan fremsætte nogen nedladende kommentarer, til nogen af de svageste :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:16

Sorry men det er bare min holdning. Det må du da respektere. Jeg respektere da din holdning. 

God jul folkens :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:18

I storbyerne er der flere end på landet, og det er et problem, for kommunerne r ikke gearet til at håndtere dem, der gøres ihvertfald ikke noget. Og selvfølgelig skal man ikke selv ende på fattiggården, men hjælper du en, er der en mindre og hjælpe.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Hr. Hjemløs.

Nu skal jeg give dig et godt råd: Gå ned på kommunen og fortæl du er hjemløs. Vis at du gerne vil være en del af samfundet. Se så giver vores gode og gavmilde stat dig sørme et lille sted at bo og muligvis også et arbejde. Hvis du ikke vælger den vej, er det dit eget valg at bo på gaden, og det jeg finansiere rigeligt til samfundets svage gennem min skat. Jeg vil gerne hjælpe folk der virkelig har brug for det, men i DK er det et spørgsmål om holdning. Vis vilje, så skal du nok få.....

I har nok hørt om bladet "Hus forbi".. Hus FORBI!! ikke "hjemløs og jeg har ikke råd til hus", nej de har forbi for huse. I min verden (som er en utrolig dejlig verden) vælger de selv deres leve vej.

God Jul til alle - også de hjemløse. Men efter jeg har læst det her, kan det da godt være jeg lige knapper på guld bajer op næste gang jeg møder en.. 

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:33

Thomas Buus:

Hej Hr. Hjemløs.

Nu skal jeg give dig et godt råd: Gå ned på kommunen og fortæl du er hjemløs. Vis at du gerne vil være en del af samfundet. Se så giver vores gode og gavmilde stat dig sørme et lille sted at bo og muligvis også et arbejde. Hvis du ikke vælger den vej, er det dit eget valg at bo på gaden, og det jeg finansiere rigeligt til samfundets svage gennem min skat. Jeg vil gerne hjælpe folk der virkelig har brug for det, men i DK er det et spørgsmål om holdning. Vis vilje, så skal du nok få.....

I har nok hørt om bladet "Hus forbi".. Hus FORBI!! ikke "hjemløs og jeg har ikke råd til hus", nej de har forbi for huse. I min verden (som er en utrolig dejlig verden) vælger de selv deres leve vej.

God Jul til alle - også de hjemløse. Men efter jeg har læst det her, kan det da godt være jeg lige knapper på guld bajer op næste gang jeg møder en.. 

Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fireball:

Hvis du ser en hjemløs, så giv ham lige lidt småpenge, så han/hun kan få noget og styrke sig på.

Der bør slet ikke forekomme hjemløse i dk. Punktum. Jeg vil godt give mere i skat hvis det kan imødegå den tendens. Men de snupper vel bare mine skattekroner og bruger til noget andet unyttigt pjat..

Udover det har du ret- de må gives overlevelseshjælp. Det burde nu være den enkelte kommune der igangsatte overlevelsesprojekter, men det er der måske også nogle der gør.

dbh Flemming

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:44

Vi er alle i dette forum, for at få og give, man søger råd, altså andres råd, gratis det er også en form for almisser, men ingen tænker over det, men lige så snart det bliver fysisk, at man ser et andet menneske der har brug for hjælp så stejler man, altså nogen vil godt nyde men ikke yde.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg giver hjemløse mad i stedet for penge. På den måde er jeg "sikker" på at min gave bliver brugt mere fornuftigt.

Side 3 ud af 17 (166 indlæg)