Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedbehandling i Computerpeople CMS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har lige lavet en ny demo, som viser hvordan man arbejder med billeder i Computerpeople CMS. Jeg viser hvordan du

- indsætter billeder med drag and drop

- resizer billeder med drag and drop

- udskifter billeder

- simpel billedbehandling af billeder, gråtone, beskæring..

Videoen kan ses ">her på Youtube.

Læs mere om mit CMS på min egen hjemmeside.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:28

Hej Jesper.

Super lækkert, endnu en gang. Du har virkelig formået at gøre det nemt og brugervenligt.

Må jeg anbefale dig at lave dine videoer i en bedre kvalitet? Det var nærmest smertefuldt at se den i fuldskærm :-)

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 19:26

Hej Jimmy

Igen, tak. Ja jeg kan godt se videoerne er af for lav kvalitet. Jeg har ladet Camtasia om at konvertere dem automatisk til mp4 format, så jeg kunne uploade dem til Youtube. Men jeg må vist lige prøve at arbejde lidt med konverteringskvaliteten. Jeg er lidt handicappet af at jeg slet ikke kender Camtasia.

VH Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:31

Det ser ud til at du bruger Mac - jeg kan anbefale Screenium. Det koster vist 150 kroner, og fungerer fantastisk godt. Jeg købte det til at producere videoer på http://cms-guide.dk

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 22:12

Hej Jimmy

Nu lader jeg Camtasia om selv at eksportere til Youtube. Jeg synes resultatet er blevet meget bedre, du kan selv se i ">denne video, hvor jeg viser hvordan man redigerer tekst i mit cms.

Du må gerne komme med feedback. Jeg er ved at lave flere videoer omkring moduler.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:33

Hej jesper

Ja nu er lyden også blevet lang bedre, jeg kunne ikke rigtig se hvorfor du søgte baggrund music til dine video, da lyden var meget ringe, men nu er der super lyd på ....

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:29

Hej Jesper

Super kvalitet i din nye video. Det spiller meget bedre nu. Jeg så den godt nok på min HTC Desire, men her stod den knivskarpt på skærmen. Ang. måden du opretter links på, så synes det knap så brugervenligt som tilføjelse af billeder. TinyMCE understøtter valg af links fra en drop down. Se denne video ved 2 minutter og 10 sekunder: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?xl=xl_blazer&v=q_9ey2T5mtc (Sitemagic CMS).

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 14:47

Hej Jimmy

Tak skal du have for tippet. Det er da langt mere brugervenligt at kunne vælge sine interne links på den måde. Det vil vi straks implementere!

Og rigtig god video du har lavet. Det ser ud som om man skal uploade billeder et af gangen i dit cms? Du kan få plugins der gør at du kan lave multiupload. Det er langt mere brugervenligt. Send mig en PM hvis du vil have råd omkring dette. 

VH Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:08

Hej Jesper.

Tak for tippet. Jeg har tidligere kigget på en multi-uploader i flash, men det er ikke ønskværdigt at være afhængig af plugins. Ikke desto mindre skal uploaderen have en overhaling, for det er ikke optimalt at vinduet til upload skal genåbnes for hver fil. Så der er plads til forbedringer :-)

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 10:57

Hej Jimmy

Det er jeg uenig i. Du er allerede afhængig af tinyMCE, og måske også JQuery forskellige steder?

Det er langt nemmere og hurtigere at anvende færdigudviklede komponenter end at udvikle alt selv. Vi har brugt JQuery til at udvikle mit cms, og naturligvis er det ikke så fedt at vi skal bruge et par uger på at opgradere til den nyeste JQuery version, men det er prisen for at kunne lave en avanceret brugergrænseflade. Mit råd er at du skal holde dig til en overskuelig mængde af plugins/frameworks, men du skal endelig ikke lade det holde dig tilbage at du ikke selv har programmeret det.

Venlig hilsen Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)