Hey kloge Aminoer !!! Håber nogen kan hjælpe mig. Jeg har en webshop hos Golden Planet som er et suverænt produkt. Jeg har netop oprettet Economic som mit nye økonomistyringssystem. Nu har jeg så lige fået at vide, at jeg ikke kan få integreret de to, sådan at når en kunde køber en vare, så bliver det trukket, posteret og bogført automatisk på min konto i Economic. Golden Planet har ikke pt. planer om at skrive et modul, så nu er jeg måske nødt til at finde en anden shop. Og nej, jeg skifter ikke fra Economic til Summa el.lign. Economic er det nemmeste jeg nogensinde har prøvet !!! Hvem har nogle gode løsningsforslag - der må da være nogle webshops der kan udveksle data med Economic ?? Mvh. René |
AAAARGH - Economic og webshopintegration
Der er en del muligheder, så det er svært at sige hvordan man lige skal gøre det. Men en mulighed kunne være hvis webshoppen også have et API, så er det "bare" at lave et mellemlagsprogram der kører en gang imellem. En anden mulighed kunne være hvis webshoppen sender en e-mail til et intern e-mail-adresse som dokumentation, så kunne man tage enne e-mail-kvittering og behandle den og sende data ind i economic. Det afhænger bare af hvor kreativ du (eller din programmør) er og hvor meget du er villig til at betale for at lade en programmør lave det i forhold til hvor dyrt det er at skifte til en anden shop (pris/arbejdstimer). |
Golden planet bruger Oscommerce som shopsystem, og da Oscommerce er udgivet under GPL, vil det være muligt for dig at bede om hele kildekoden, og kan derved hyrer en ekstern programmør som Oscar nævner. |
Hej drenge Tak for jeres gode svar. Jeg vil nu tygge lidt på mit næste træk... Mvh. René |
Jeg har samme udfordring med begge systemer, og er også pisse irreteret over at denne integration ikke er "opfundet" og sælges som hyldevare. Der må da være en del som har netop denne kombination af løsninger (da de jo er de bedste :-) ) Så, Golden og E-conomic - kom nu med ind i kampen!!!! |
Hej Mikkel Åh - det var dejligt at høre at jeg ikke er den eneste frustrerede mand på denne jord ![]() Jeg har i denne forbindelse rettet henvendelse til Golden Planet såvel som E-conomic. Golden sagde, at jeg var den første nogensinde til at spørge om shoppen ville kunne integreres med E-conomic ???? Man tror det er løgn... at dette virkelig ikke er en mere efterspurgt vare end som så ! Halloooo... din shop kan blive fuldautomatisk. Postering og bogføring mv. sker automatisk når kunden køber !!! Slut med dobbelt registreringer - brug den sparede tid til det du vil og virkelig er god til ! Dette må da være et wake-up call for programmører som ønsker at tjene kassen på et tilsyneladende skjult marked ??? Men Mikkel, bortset fra det - så kontakter jeg E-conomic i morgen mandag for at finde ud af hvilke webshopsystemer der er kompatible med deres økonomistyringssystem, selvom jeg ikke er meget for at skulle slippe Golden. Men tid er nu engang penge... Jeg skriver lige udfaldet til dig !!! Mvh. René |
Hey Mikkel og andre interesserede Så har jeg snakket med E-conomic og den flinke konsulent oplyste mig, at en webshopintegrationsløsning uanset shopløsning vil indebære en programmering til E-conomic. Det hjælper således ikke at skifte shopløsning...! Jeg må således sætte min lid til en dygtig programmør ! Under produktinfo på E-conomics hjemmeside er 4 firmaer præsenteret. De har alle fået integreret shoppen med E-conomic. Det er tænkeligt, at de ville kunne være behjælpelige med henvisning til deres programmør...!? I øvrigt oplyste han, at de havde en del henvendelser om dette problem, hvorfor de ville overveje at skrive lidt om problemet på hjemmesiden E-conomic.dk Mvh. René |
Jeg kan godt hjælpe med en programmør som kan sætte overstående sammen. hvis i har brug for hjælp, så kontakt mig på rasmus@netdevelopers.dk |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Rene B, sidder med samme problem og det er et stort ønske at få det linket op, men GP er tilsyneladende ikke så langt i processen. Fandt du en løsning ?? |