Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google burde lukke affiliate sider !

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Hvem har mest ret til at ligge på side 1 med en Google søgning på sony ericsson x10 mini pro?

1. Producent
  2. Importør
  3. Forhandler
  4. Nyhedsmedie
  5. Forum/blog
  6. Prissammenligning

Du vil udelukke 5 og 6 fra Google søgninger på produkter, da det er sandsynligt, at der er brugt affiliatelinks på disse sider.

Personligt benytter jeg altid en prissammenlignings tjeneste inden større køb på nettet. 1 og 2 benytter jeg sjældent. 3 benytter jeg først efter at have benyttet 4,5 og 6.

Nej jeg vil ikke udelukke 5 og 6 fra google søgninger.

Jeg er enig i at prissammenligning og forum/blog er udemærkede sider. Hvor stor en procentdel af affiliate siderne på nettet udgør de ? 50% ?

Det jeg opponerer imod er de sider som forstyrre en når man søger. Hvor der intet relevant eller ny information er og hvor siderne ikke har været opdateret i flere måneder. Dem støder jeg oftere og oftere på.

Når du siger jeg vil lukke alle afiliate sider, er det så fordi du har læst min provokerende overskrift, men ikke mit indlæg ?

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:38

Cre8ive:
Lidt som med Postdanmarks reklame spam i min postkasse..  Jeg ser mig fri i et par dage, og så lige pludselig falder fælden og jeg må forpustet slæbe mig op på 2 sal med favnen fuld af optændingspapir uden overhovedet at have brændeovn...  Når jeg så har fyldt skraldespanden til renden med alt deres crap, kan jeg så gå ned af samme trapper igen for at smide posen i containeren..

Så afmeld dog det lort - hvor svært kan det være. 

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk

Så sparer du både ressourcer for Post Danmark og naturen, i stedet for at brokke dig uden at gøre noget selv.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:45

Roar Johansen:

Nicolaj Thomasen:

Hvem har mest ret til at ligge på side 1 med en Google søgning på sony ericsson x10 mini pro?

1. Producent
  2. Importør
  3. Forhandler
  4. Nyhedsmedie
  5. Forum/blog
  6. Prissammenligning

Du vil udelukke 5 og 6 fra Google søgninger på produkter, da det er sandsynligt, at der er brugt affiliatelinks på disse sider.

Personligt benytter jeg altid en prissammenlignings tjeneste inden større køb på nettet. 1 og 2 benytter jeg sjældent. 3 benytter jeg først efter at have benyttet 4,5 og 6.

Nej jeg vil ikke udelukke 5 og 6 fra google søgninger.

Jeg er enig i at prissammenligning og forum/blog er udemærkede sider. Hvor stor en procentdel af affiliate siderne på nettet udgør de ? 50% ?

Det jeg opponerer imod er de sider som forstyrre en når man søger. Hvor der intet relevant eller ny information er og hvor siderne ikke har været opdateret i flere måneder. Dem støder jeg oftere og oftere på.

Når du siger jeg vil lukke alle afiliate sider, er det så fordi du har læst min provokerende overskrift, men ikke mit indlæg ?

Jeg har skam læst dine indlæg, jeg lavede bare en generalisering Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:43

Lars:
Google kunne indføre et karma point system for hjemmesider, som passende skulle være intregreret i Google toolbar. Om affiliate sider er skidt eller kanel, ville kunne aflæses direkte af dette system.

Tanken er skam fin nok - men tror du ikke det ville give lidt konkurrenceforvridning og gå helt galt? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

Casper Blom:

Lars:
Google kunne indføre et karma point system for hjemmesider, som passende skulle være intregreret i Google toolbar. Om affiliate sider er skidt eller kanel, ville kunne aflæses direkte af dette system.

Tanken er skam fin nok - men tror du ikke det ville give lidt konkurrenceforvridning og gå helt galt? :-)

Er det ikke gået galt i dens nyværeden form????

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17

Hele udgangspunktet for denne tråd er temmelig mystisk, synes jeg. Det virker lidt som om trådstarter har en opfattelse af Google - og hele Nettet som samlet platform, som sådan en slags "offentlig myndighed", som man så med rimelighed kunne stille den type krav til som han gør.

Men det er det jo ikke! Nettet er bare en "publicerings-metode" - ikke en samlet maskine. Og Google er en privat Amerikansk virksomhed, der udbyder en tjeneste man kan vælge at bruge, eller lade være. jeps, du hørte rigtigt - man kan faktisk lade helt være med at bruge Google. Det er ikke en borgerpligt at google lidt hver dag. Du kan vælge en anden søgemaskine - eller helt lade være med at søge, hvis det gør dig alt for irreteret.

Det lyder også som om trådstarter ikke tror, at Google gider at lave gode søgeresultater. Intet kunne være fjernere fra sandheden. Google har skam rigtig meget fokus på, at lave gode søgeresultater. Det er deres altoverskyggende kærneprodukt. Det gælder iøvrigt også Bing, Yahoo og Ask.

Men ingen af dem gør det perfekt. De gør det alle bedre emd de gjorde for 10 år siden - men vil formentlig blive endnu bedre om 10 år end de er i dag. Det håber jeg da.

Det lyder også somom at trådstarter har sådan en eller anden forestilling om, at Google bare kan vælge at trykke på den store røde knap og så forsvinder alt det som HAN ikke kan lide fra søgeresultaterne. For det første, som denne tråd jo også tydeligt viser, er det som DU ønsker ikke nødvendigvis  det samme som jeg ønsker. Google må lidt ligesom med en avis eller TV station forsøge at vise lidt af det hele, så de fleste af kunderne bliver glade. Og dertil kommer så, at der altså heller ikke findes sådan en stor rød knap, som på magisk vis kan fjerne alt det som du, og måske flere, kan blive enige om er noget skidt.

Selv hvis man gik tilbage til at alle websites skulle gennemse manuelt - som det er tilfældet i de efterhånden lidt nedslidte og gammeldags kataloger som Yahoo Directory og ODP, så giver det ikke nødvendigvis meget bedre resultater. Mennesker kan også manipuleres :)

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Indlægget var et forsøg på at provokere de affiliatere der laver sider på stribe uden noget konkret eller opdateret indhold.

Google og andre gør selvfølgelig hvad de kan, det er jo netop i deres interesse at søgeresultaterne er så gode som muligt for den enkelte der søger.

Jeg har formuleret mig i for brede vendinger og burde have været mere konkret. Indlægget var udløst af min konkrete irritation.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:36

Kenneth:

Casper Blom:

Lars:

Er det ikke gået galt i dens nyværeden form????

/Kenneth

Jeg forstod det sådan at brugere skulle kunne rate hjemmesider, det kan man ikke såvidt jeg ved? :)

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 06:39
Ja det var min ide at brugerne, altså os der surfer rundt på nettet, kunne rate de sider vi lander på, når vi har søgt på noget specifikt og vi efterfølggende har klikket ind på siden. Det vil kunne give et godt overblik over, hvad folk kan lide, og hvad man ikke kan lide, eller finder relavant i forhold til den søgning man har lavet.
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:51

Lars:
Ja det var min ide at brugerne, altså os der surfer rundt på nettet, kunne rate de sider vi lander på, når vi har søgt på noget specifikt og vi efterfølggende har klikket ind på siden. Det vil kunne give et godt overblik over, hvad folk kan lide, og hvad man ikke kan lide, eller finder relavant i forhold til den søgning man har lavet.

Kan den her bruges: https://chrome.google.com/extensions/detail/efinmbicabejjhjafeidhfbojhnfiepj?hl=en

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)