Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google burde lukke affiliate sider !

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 12 person

Ofte når jeg søger efter forskellige ting på google havner jeg på en affiliate side. Altså en side som udelukkende er lavet med det ene formål at tjene penge på annoncering uden at indholdet er unikt, har nogen kvalitet eller bliver regelmæssigt opdateret. Til tider er sidernes design oven i købet også utroligt ringe.

Disse sider fylder mere og mere og gør efterhånden det at skulle søge efter bestemte informationer til en pestinels !

Det ville være fantastisk hvis google fandt en måde hvor på den kunne smide alle disse helt utroligt ringe sider ud og kun bibeholde de sider der rent faktisk har et formål udover at en affilliate spekulant skal tjene penge på dem!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det var godt nok noget af en generalisering, som du lige fik fyret af der...

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 7 person

Forkert!

Jeg generaliserer på ingen måde. Jeg gør mig til talsmand for at de åbenlyst dårlige sider bliver smidt hen hvor peberet gror.

Mit indlæg omhandler - som det fremgår - udelukkende om disse, dårlige sider.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:18

Roar Johansen:

Forkert!

Jeg generaliserer på ingen måde. Jeg gør mig til talsmand for at de åbenlyst dårlige sider bliver smidt hen hvor peberet gror.

Det synes jeg så stadigvæk, at du gør... Men det er vel en smagssag...

Roar Johansen:

Mit indlæg omhandler - som det fremgår - udelukkende om disse, dårlige sider.

Diffiner dårlig?

Er Kelkoo dårlig? Er sammenligningssites dårlige? Er guides dårlige?

Det er alt sammen en smagssag, og nogle finder det nyttigt, mens andre finder det ubrugeligt...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gider slet ikke diskutere det her på nogen måde, da det ér en generalisering, og det kan ikke diskuteres.

Nogle sider er lort - korrekt, men andre er 100% kvalitet, selvom det er en salgsside eller en affiliateside...

Lad mig sige det kort; Jeg er træt af at jeg HAR brugt mine stjerner for idag, men jeg kommer tilbage og giver 1 stjerne i morgen så..

Go' weekend, nu skal der ses film med kæresten.

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Noget er nyttigt når der almindeligvis må antages at være relevant og brugbart for den enkelte i forhold til de søgninger den pågældende har udført.

Rigtig mange sider er dog uden reelt indhold udover reklamer eller meget små informationer.

Et godt eksempel er hvis man søger på forbrugslån. Her kommer der nok de først 100 sider frem hvoraf rigtig mange er behæftet med misinformation og vildledning.

Der er mange rigtig gode sider ja. Dem bemærker man ikke, dem benytter man. Men der findes også utroligt mange sider der øddelægger og forstyrrer.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:23

Roar Johansen:

Noget er nyttigt når der almindeligvis må antages at være relevant og brugbart for den enkelte i forhold til de søgninger den pågældende har udført.

Rigtig mange sider er dog uden reelt indhold udover reklamer eller meget små informationer.

Et godt eksempel er hvis man søger på forbrugslån. Her kommer der nok de først 100 sider frem hvoraf rigtig mange er behæftet med misinformation og vildledning.

Der er mange rigtig gode sider ja. Dem bemærker man ikke, dem benytter man. Men der findes også utroligt mange sider der øddelægger og forstyrrer.

JEg syntes vi skal blokere for alle over 29 år da jeg syntes de er for gamle til at være iværksættere og er for gammeldags.

Så fik jeg også generaliseret og fyret noget vrøvl af :D

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Dine stjerner har på ingen måde min interesse!

Det er en generalisering fordi man netop ligger mærke til affiliate sider der øddelægger og forstyrrer, hvorimod man som søgende ikke ligger mærke til sider der fungerer og rent faktsik opfylder ens behov for information.

Problemmet er stadig begrænset på danske søgeord, men søger man på engelsk er man nærmest ved at drukne. Det er som forbruger møg irriterende.

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 21:26

Godaften folkens :)!

Selvom jeg godt nok selv tjener mine penge på affiliate marketing, må jeg alligevel give trådstarter delvis ret i de ting han siger.

For når man starter en affiliate side, starter men den (højest sandsynligt da) med det formål at få besøgende til at købe de produkter man reklamere for. Og derfor øger man jo selvfølelig fokus på de positive ting ved produktet, og måske endda overdriver en tand, for at komme til at tjene penge på de besøgende. 

Det er selvfølelig meget generaliserende, da bla. pris sammenlignings sider jo er et ekstremt godt redskab når man handler på nettet. Og så er der selvfølelig også brugbare affiliate sider, der kommer med relevant information om produktet, som man som forbruger helt klart finder nyttig når man handler.

Det er bare min mening :)

Venlig hilsen William Frost

:o) 

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Det er sjovt som i allesammen føler jeg stødte. Jeg har jo nok bare ramt plet :-)

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)