Noget er nyttigt når der almindeligvis må antages at være relevant og brugbart for den enkelte i forhold til de søgninger den pågældende har udført.
Rigtig mange sider er dog uden reelt indhold udover reklamer eller meget små informationer.
Et godt eksempel er hvis man søger på forbrugslån. Her kommer der nok de først 100 sider frem hvoraf rigtig mange er behæftet med misinformation og vildledning.
Der er mange rigtig gode sider ja. Dem bemærker man ikke, dem benytter man. Men der findes også utroligt mange sider der øddelægger og forstyrrer.
Jeg synes du modsiger dig selv... Ergo er det individuelt, og så er din indledning en generalisering, som tidligere skrevet...
Og hvis der er misinformationer og vildledninger, så må vi da antage at teksterne os er unikke, og ik bare kopier fra andre steder...
Men søger man forbrugslån online, så beder man også selv om en lidt "dirty branche", hvor money is the keyword for både låner og udlåner...
Jeg siger det ikke for at anklage alle affiliatere eller for at generaliserer. Men som forbruger på nettet og søger på google oplever jeg det blot som et stigende problem.
Jeg synes det er super at man kan tjene penge på affiliate marketing, men det kræver, synes jeg, at man opdatere sit indhold jævnligt og skriver om ting man har indsigt i.
Tag f.eks. forbrugslån og søg på dette. Mindst 100 sider med affiliate marketing. Siderne er stort set alle uden reelt indhold og mange er fyldt med misinformation og direkte usandheder om de produkter der reklameres for.
Problemmet er stadig begrænset på danske søgeord, men søger man på engelsk er man nærmest ved at drukne. Det er som forbruger møg irriterende.
Jeg tror det kommer meget an på hvad man søger.
Jeg synes ikke det er noget generelt problem, og har reelt kun oplevet det som værende i to tilfælde. Den ene gang var at jeg for sent fandt ud af at jeg godt ville se Mikkel kessler, og derfor ikke havde mulighed for at bestille kampen som Pay Per View. Så søgte jeg istedet på nettet om der var nogen der tilbød livestreaming af kampen. og hold da op hvor var det hele ikke andet end affiliatesider. Men da jeg var ude i et lidt ulovligt ærinde, havde jeg lidt svært ved rigtig at brokke mig :o)
Den anden gang var noget tilsvarende.
Men bortset fra disse to eksempler, har jeg absolut ingen erfaring med at affiliatesder skulle være ødelæggende for mine søgeresultater. Tværtimod.
All right, jeg har formuleret mig i for brede vendinger.
Når det er sagt er det dog en kendsgerning at det vrimler med affiliate sider på nettet der øddelægger mere end de gavner. Det er disse sider jeg retter min irritation imod.
Jeg har ofte oplevet at komme ind på engelske sider der udelukkende bestod af annoncer. Annoncer er ofte meget lidt informative og klikker man på dem kommer man ofte til en side der vil have en til at købe noget. Med andre ord, søger man informationer er det meget forstyrrende.
Jeg har ofte oplevet at komme ind på engelske sider der udelukkende bestod af annoncer. Annoncer er ofte meget lidt informative og klikker man på dem kommer man ofte til en side der vil have en til at købe noget. Med andre ord, søger man informationer er det meget forstyrrende.
Eller også søger du ligeså bredt, som du generalisere i dette emne... Har aldrig oplevet de omtalte problemer ud over, hvis jeg søger på "coupon discount" på Google.co.uk... Men så beder man næsten os selv om det!
Bravo! Men din pointe drukner lidt i dit føelsesmæssig udbrud. Der er mange dårlig side, ja, og det forsøger Google også løbende at dæmme op for. Har du en konkret løsning til hvordan de skal gøre, så er jeg sikker på du kan tjene en million eller to. Jeg har mange sider og endnu flere på vej...
" hvis jeg søger på "coupon discount" på Google.co.uk... Men så beder man næsten os selv om det!"
Men det kan ofte være hele besværet værd. Jeg har mange gange sparet yderligere 10-20% på netop den søgning:-)
Mvh
Jesper
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl