Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Amino profil i Flash...

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

.. bare lige så folk ikke går i panik.

Søgemaskinerne skal nok kigge forbi, selvom der er flash på siden. Men den kan jo ikke læse tekst der er oven i et billede. Skriv noget tekst nedenunder flashbilledet, som jeg har gjort på min profil. Så kan søgemaskinerne også læse hvad der sker på din side :-)

Ingen går i panik her, især ikke mig. Al teksten på flashen er skam almindelig tekst, og ikke billeder :)  Du kan dog ikke markere det ikke andet...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:28

27/7 Center..

Du mener vel 24/7, det må nok være en fejl. Men selvom der stod 24/7 Center, så har du telefontider under kontakt, så det er vel ikke 24/7? Er lidt forvirret. Men lækkert smooth design. Logoet kunne nok godt være lidt mere skarpt, det bliver meget ujævnt hvis man zoomer lidt ind i Firefox. :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:30

Jimi Hove:
Men den kan jo ikke læse tekst der er oven i et billede.

Blot fordi du ikke kan markere teksten i en Flashside, så bliver teksten stadig indekseret hvis Flashsiden er lavet korrekt. Det er alm. tekst, og ikke et "billede."

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:35

Alexander R. B:

Jimi Hove:

.. bare lige så folk ikke går i panik.

Søgemaskinerne skal nok kigge forbi, selvom der er flash på siden. Men den kan jo ikke læse tekst der er oven i et billede. Skriv noget tekst nedenunder flashbilledet, som jeg har gjort på min profil. Så kan søgemaskinerne også læse hvad der sker på din side :-)

Ingen går i panik her, især ikke mig. Al teksten på flashen er skam almindelig tekst, og ikke billeder :)  Du kan dog ikke markere det ikke andet...

den tekst man ikke markere kan da ikke ses normalt af søgemaskiner, dog er der sket noget nyt, som jeg ikke ved og sikkert også andre  ved må du meget gerne videreformidle denne viden, dette vile glæde mig meget, for har vente på det sker, det du siger, vis har forstået dig korrekt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:35

Lucky Charm:

27/7 Center..

Du mener vel 24/7, det må nok være en fejl. Men selvom der stod 24/7 Center, så har du telefontider under kontakt, så det er vel ikke 24/7? Er lidt forvirret. Men lækkert smooth design. Logoet kunne nok godt være lidt mere skarpt, det bliver meget ujævnt hvis man zoomer lidt ind i Firefox. :)

Tak skal du have :)

Og jo det er selvfølgelig korrekt, det skal rettes og bliver gjort så snart jeg er hjemme, tilføjer også lige nogle små effekter på, så det ser lidt mere indbydende ud :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:57

Lucky Charm:

Jimi Hove:
Men den kan jo ikke læse tekst der er oven i et billede.

Blot fordi du ikke kan markere teksten i en Flashside, så bliver teksten stadig indekseret hvis Flashsiden er lavet korrekt. Det er alm. tekst, og ikke et "billede."

Indekseret ja, sikkert - optimeret til høje resultater i Google: NEJ.

Har ikke set en Flash side på side 1 på Google i mange år.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:11

Lucky Charm:

Korrekt men så skal du så vidt jeg ved have adgang til robots filen hvor du leder goggle ind til en text side ;)

/allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:30

Alexander R. B:

Jo jeg ved skam godt at flash ikke ligefrem er godt for søgemaskinerne "endnu" det kan være at det kommer en dag :)

Det skal du ikke satse på. Jeg har selv arbejdet direkte med både Adobe og de store søgemaskiner om at løse udfordringen - men der er ikke udsigt til at det bliver meget bedre. Det er der mange gode grunde til, men det er lidt for omfattende at gå i detaljer med i denne omgang :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:44

Mikkel deMib Svendsen:

Alexander R. B:

Jo jeg ved skam godt at flash ikke ligefrem er godt for søgemaskinerne "endnu" det kan være at det kommer en dag :)

Det skal du ikke satse på. Jeg har selv arbejdet direkte med både Adobe og de store søgemaskiner om at løse udfordringen - men der er ikke udsigt til at det bliver meget bedre. Det er der mange gode grunde til, men det er lidt for omfattende at gå i detaljer med i denne omgang :)

Ved godt vi er ude på et sidespor lige nu, men...

Nu har jeg aldrig arbejdet med Flash, men indekserer Google ikke det meste tekstuelle indhold i Flash? Tænker på Google og Flash?

Men ja, det er godt nok meget meget sjældent jeg er landet på en Flash side via en Google søgning (det kan så selvfølgelig skyldes mange faktorer...).

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:55

Jacob, Google kan godt indeksere tekst i Flash filer, men problemet er lidt af det samme som med AJAX applikationer - de kan kun sende brugerne tilbage til forsiden af applikationen, ikke til lige det punkt, hvor den relevante tekst blev fundet. Det er lidt samme problem med meget lange tekster i formater som Word og PDF.

Der har været diskuteret mange løsninger på dette. Jeg var sidste gang med til det i 2008 til et privat møde om Flash og SEO med bl.a. Adobe og Google. Men hver gang et mulig løsning er i sigte undermineres den af åbenlyse muligheder for misbrug. Hvis vi en dag får 100% ærlige webmastere uden nogen som helt interesse i at konkurrere, vil det måske lykkes :)

Problemet er, at Flash, AJAX - og frames for den sags skyld, bryder helt grundlæggende med navigationsstrukturen på Nettet. Normalt kan der linkes direkte mellem alle objekter, men disse formater forhindrer dette ved at ligger sig som et applikationslag, ovenpå denne struktur.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)