Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave en gruppe på facebook.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvordan er det nu lige man laver en synes godt om gruppe på facebook?

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Mike

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:51
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:54

Casper Blom:

Du kan lave den herinde, når du er logget ind:

http://www.facebook.com/pages/create.php

Hej,

kan du forklare mig forskellen på en normal gruppe og en community-side?

Mvh
Henrik Kristensen 

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:02

Hvad er det du er i tvivl om? I "Gruppe" er en hvor medlemmerne skal meldes til, og godkendes af administrator inden de "må lege med"... En "fanside" er den hvor de "bare" skal give "tommelfingeren op", -så får de statusopdateringer når du skriver noget på væggen...

Og det er jo så dig der skal afgøre om det skal være den ene eller den anden, - fansider er de mest brugte til "kommercielt brug".

vh/ Ulrik

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:04

Henrik Kristensen:

Casper Blom:

Du kan lave den herinde, når du er logget ind:

http://www.facebook.com/pages/create.php

Hej,

kan du forklare mig forskellen på en normal gruppe og en community-side?

Mvh
Henrik Kristensen 

Det kan du tro, Henrik :-)

Fik du svar på ovenstående, eller mener du forskellen på at vælge en branche, og så oprette en community-side? Begge ting er nemlig fan-sider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 16:19

Tak for svarene. Det var bare lige for at høre, hvad forskellen er - og det svarede Ulrik fint på.

Hvis jeg skulle oprette en fan-gruppe/side for min netbutik OnlineOutwear.dk, hvad vil I så anbefale, hvis den skal bruges til at udsende nyheder, tilbud og lignende - en Gruppe eller Fanside?

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:24

Jeg vil klart anbefale en fanside, - det er lidt mere "besværligt" for brugeren at tilmelde sig en gruppe, - og hvis du ellers surfer lidt rundt på fb blandt dine konkurrenter, tror jeg også, du vil se at langt de fleste har "fansider"..

Og - men her er jeg ikke helt sikker, men jeg tror der er begrænsninger på hvor mange medlemmer der må være i en "gruppe",  -det foresvæver mig jeg har hørt 5.000 - men måske Casper ved bedre her..;-))

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke en facebookgruppe du skal have dig. Smile Der er rigtig mange danskere der siger "gruppe", men mener "side"

Så det er altså nok en facebookside du er på jagt efter. Det som i gammel facebook-terminologi hedder en fanside, fordi knappen engang hed "bliv fan"

Nu står der "synes godt om" på knappen, og det hedder en facebookside.

-----

Nyheder og tilbud i en facebookside kommer du sandsynligvis ikke så langt med.

Så har vi dig tilbage om et par måneder med det samme spørgsmål som flere tidligere har været her med:
"øøøh, jeg har en facebookside, men der er ingen fans - hvad gør jeg forkert"

Svaret er, at tiden er løbet fra virksomheders held med at bruge facebook til at reklamere med på den måde. Vi (mennesker) gider ikke gå ind i facebooksider, hvis præmissen er reklamer.

Læs lidt her
http://www.amino.dk/forums/t/103752.aspx?#688802
og her
http://www.amino.dk/forums/t/100632.aspx?#666687

-------------------------------------------------------------------------------------------

Så hvad er det jeg prøver at sige?
Du er på vej ind på Facebook uden en god plan.
Den plan du har er ikke tidsvarende, og strækker sig så vidt jeg tolker til:

1) Link fra min shop så jeg får fans facebook
2) På Facebook smider jeg så tilbud og links tilbage til shoppen

Hverken trin 1 eller trin 2 har synderlig effekt her i 2010 på kanten til 2011. Du får sandsynligvis ikke meget mere end familie og venner ind i den facebook side, og de trykker "skjul" tredie gang du pisker en reklame ud.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Den konstruktive del
Få konsolideret dig som webshop. Afsæt ressourcer til at lægge en strategi for at være på facebook. Din facebookside skal give brugerne noget mere end reklamer... men hvad?

Når du kan svare på "hvad" de skal have, kan du lægge en plan for hvordan du vil give dem det. Er det i opdateringerne, er det på selv siden.

Sidste del af planen handler om at tænke sig grundigt om: Hvordan giver alt den tid jeg hælder i Facebook flere kroner i kassen?

Svaret kan være: "Det gør det ved at jeg i ny og næ gør opmærksom på de ting der omtales (naturligvis) handles i webshoppen.
I forlængelse er mit råd: "Lad vær at spam, men tro på at den gode værdi du giver brugerne, automatisk fører dem over i din shop. Du skal sætte links foran deres næser, men ikke reklamere."

-Held og lykke

Mere inspiration her:
Thomas Bigum om Facebook strategi

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 16:32

Ulrik - mensbasic.dk:

Jeg vil klart anbefale en fanside, - det er lidt mere "besværligt" for brugeren at tilmelde sig en gruppe, - og hvis du ellers surfer lidt rundt på fb blandt dine konkurrenter, tror jeg også, du vil se at langt de fleste har "fansider"..

Og - men her er jeg ikke helt sikker, men jeg tror der er begrænsninger på hvor mange medlemmer der må være i en "gruppe",  -det foresvæver mig jeg har hørt 5.000 - men måske Casper ved bedre her..;-))

Det er noteret - jeg laver en fan-side. Tak for svaretSmile

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 16:58

Thomas Bigum:

Det er ikke en facebookgruppe du skal have dig. Smile Der er rigtig mange danskere der siger "gruppe", men mener "side"

Så det er altså nok en facebookside du er på jagt efter. Det som i gammel facebook-terminologi hedder en fanside, fordi knappen engang hed "bliv fan"

Nu står der "synes godt om" på knappen, og det hedder en facebookside.

-----

Nyheder og tilbud i en facebookside kommer du sandsynligvis ikke så langt med.

Så har vi dig tilbage om et par måneder med det samme spørgsmål som flere tidligere har været her med:
"øøøh, jeg har en facebookside, men der er ingen fans - hvad gør jeg forkert"

Svaret er, at tiden er løbet fra virksomheders held med at bruge facebook til at reklamere med på den måde. Vi (mennesker) gider ikke gå ind i facebooksider, hvis præmissen er reklamer.

Læs lidt her
http://www.amino.dk/forums/t/103752.aspx?#688802
og her
http://www.amino.dk/forums/t/100632.aspx?#666687

-------------------------------------------------------------------------------------------

Så hvad er det jeg prøver at sige?
Du er på vej ind på Facebook uden en god plan.
Den plan du har er ikke tidsvarende, og strækker sig så vidt jeg tolker til:

1) Link fra min shop så jeg får fans facebook
2) På Facebook smider jeg så tilbud og links tilbage til shoppen

Hverken trin 1 eller trin 2 har synderlig effekt her i 2010 på kanten til 2011. Du får sandsynligvis ikke meget mere end familie og venner ind i den facebook side, og de trykker "skjul" tredie gang du pisker en reklame ud.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Den konstruktive del
Få konsolideret dig som webshop. Afsæt ressourcer til at lægge en strategi for at være på facebook. Din facebookside skal give brugerne noget mere end reklamer... men hvad?

Når du kan svare på "hvad" de skal have, kan du lægge en plan for hvordan du vil give dem det. Er det i opdateringerne, er det på selv siden.

Sidste del af planen handler om at tænke sig grundigt om: Hvordan giver alt den tid jeg hælder i Facebook flere kroner i kassen?

Svaret kan være: "Det gør det ved at jeg i ny og næ gør opmærksom på de ting der omtales (naturligvis) handles i webshoppen.
I forlængelse er mit råd: "Lad vær at spam, men tro på at den gode værdi du giver brugerne, automatisk fører dem over i din shop. Du skal sætte links foran deres næser, men ikke reklamere."

-Held og lykke

Mere inspiration her:
Thomas Bigum om Facebook strategi

Hej Thomas

Tak for et godt og meget brugbart svar. Det er noget jeg helt klart vil tænke mere over.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)