Hej Amino. Hvordan er det nu lige man laver en synes godt om gruppe på facebook? Håber i kan hjælpe mig. Hilsen Mike |
Du kan lave den herinde, når du er logget ind:
Du kan lave den herinde, når du er logget ind: |
Hej, kan du forklare mig forskellen på en normal gruppe og en community-side? Mvh |
www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!
Hvad er det du er i tvivl om? I "Gruppe" er en hvor medlemmerne skal meldes til, og godkendes af administrator inden de "må lege med"... En "fanside" er den hvor de "bare" skal give "tommelfingeren op", -så får de statusopdateringer når du skriver noget på væggen... Og det er jo så dig der skal afgøre om det skal være den ene eller den anden, - fansider er de mest brugte til "kommercielt brug". vh/ Ulrik |
Det kan du tro, Henrik :-) Fik du svar på ovenstående, eller mener du forskellen på at vælge en branche, og så oprette en community-side? Begge ting er nemlig fan-sider. |
Tak for svarene. Det var bare lige for at høre, hvad forskellen er - og det svarede Ulrik fint på. Hvis jeg skulle oprette en fan-gruppe/side for min netbutik OnlineOutwear.dk, hvad vil I så anbefale, hvis den skal bruges til at udsende nyheder, tilbud og lignende - en Gruppe eller Fanside? |
www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!
Jeg vil klart anbefale en fanside, - det er lidt mere "besværligt" for brugeren at tilmelde sig en gruppe, - og hvis du ellers surfer lidt rundt på fb blandt dine konkurrenter, tror jeg også, du vil se at langt de fleste har "fansider".. Og - men her er jeg ikke helt sikker, men jeg tror der er begrænsninger på hvor mange medlemmer der må være i en "gruppe", -det foresvæver mig jeg har hørt 5.000 - men måske Casper ved bedre her..;-)) |
Det er ikke en facebookgruppe du skal have dig. Så det er altså nok en facebookside du er på jagt efter. Det som i gammel facebook-terminologi hedder en fanside, fordi knappen engang hed "bliv fan" Nu står der "synes godt om" på knappen, og det hedder en facebookside. ----- Nyheder og tilbud i en facebookside kommer du sandsynligvis ikke så langt med. Så har vi dig tilbage om et par måneder med det samme spørgsmål som flere tidligere har været her med: Svaret er, at tiden er løbet fra virksomheders held med at bruge facebook til at reklamere med på den måde. Vi (mennesker) gider ikke gå ind i facebooksider, hvis præmissen er reklamer. Læs lidt her ------------------------------------------------------------------------------------------- Så hvad er det jeg prøver at sige? 1) Link fra min shop så jeg får fans facebook Hverken trin 1 eller trin 2 har synderlig effekt her i 2010 på kanten til 2011. Du får sandsynligvis ikke meget mere end familie og venner ind i den facebook side, og de trykker "skjul" tredie gang du pisker en reklame ud. -------------------------------------------------------------------------------------------- Den konstruktive del Når du kan svare på "hvad" de skal have, kan du lægge en plan for hvordan du vil give dem det. Er det i opdateringerne, er det på selv siden. Sidste del af planen handler om at tænke sig grundigt om: Hvordan giver alt den tid jeg hælder i Facebook flere kroner i kassen? Svaret kan være: "Det gør det ved at jeg i ny og næ gør opmærksom på de ting der omtales (naturligvis) handles i webshoppen. -Held og lykke Mere inspiration her: |
Det er noteret - jeg laver en fan-side. Tak for svaret |
Hej Thomas Tak for et godt og meget brugbart svar. Det er noget jeg helt klart vil tænke mere over.
|