Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og ikke kun reklame på facebook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nu i meget lang tid fået fyldt min e-mail med det ene mere fantastiske tilbud efter det andet, og fælles for dem alle er at de lover mig en masse reklame og som følge deraf er der masser af mennesker der vil blive fan af min facebook side og træerne vil nu snart vokse ind i himmelen. Den sidste jeg selv kontaktede tilbyd jeg en af de løsninger som jeg tilbyder og svaret var at det ikke havde interesse. Hmm Hvordan kan sådan et firma eller person varmt anbefale et produkt man ikke selv bruger eller mener at man har behov for? Og er det seriøst…

Personligt hælder jeg mere til en markedsføring. Som fortæller om de løsninger min virksomhed tilbyder og meget gerne med nogle Beskrivelser tilbage om de har været tilfredse og i givet fald hvad der ikke levede op til deres forventning. Det kan bruges og er guld værd for så lærer vi begge kunden og jeg hvordan vi begge skal udtrykke ønske og hvad vi kan tilbyde

Derfor mener jeg ikke at det kan betale sig at betale for fans på Facebook Feks. 25 kr. pr fans for hvis det ikke er nogen der på et tidspunkt vil deltage i en debat eller ikke har nogen holdninger om det som de har meldt sig til. For har de ikke brug for at få monteret noget i bilen eller kender nogen der skal have klargjort bilen så er det kun fyld og så bliver siden ikke levende. Men blot en side som alle andre der ikke holder den opdateret og så er den hurtig kedelig.

Min markedsføring på facebook skal da komme mine kunder og dem som aktivt lader mig vide hvor jeg fejler og ikke mindst dem som roser det udførte job til gode, så derfor vil jeg starte en konkurrence kampagne op, som stiller nogle spørgsmål hvor svaret kan læses i et af de nyhedsbreve som der er blevet sendt ud til de tilmeldte bruger på mobilteknik.dk og andre gange er det svaret som er give på facebook siden.

Mit indlæg her er et spørgsmål om det er mig der har misforstået eller har lukket helt af for nye input? Og hvordan har du gjort og har du fået succes altså en masse kunder der var tilfredse og ville foreslå dine ydelser til sine venner og bekendte.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 09:35

Hvis der kommer mange "ugyldige" fans til din side, vil der også på et tidspunkt begynde at komme nogle seriøse.

Fed idé, med at lave en konkurrence. Jeg kan dog ikke se hvordan det vil give seriøse fans, som du så gerne vil have?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 10:24

Min ide med at få seriøse fans er selvfølgelig at de læser og studere de nyhedsbreve om jeg sender ud og gør de ikke det er deres chance for at vinde noget meget lille. Da der selvfølgelig vil blive udlovet en klargøring og montering af et Bluetoth sæt og andre ydelser både til de tilmeldte fans og som gavekort. Eneste betingelse for at deltage er at man bedømmer det udførte.

Da jeg har rigtig mange seriøse og gode kunder vil jeg selvfølgelig benytte mig at deres produkter og bruge dem som leverandør til de konkurencer som løbende vil komme,

Jeg er selvfølgelig bekymeret for at stalke (tror jeg det hedder) de stakkel venner jeg har på Facebook, for jeg er så udemærket klar over hvor trættende det er at læse de mangler søm og skruer og 3 bank på taget. Så det er ikke en nem opgave men det er det der gør det sjovt at prøve.

Lovgivningen omkring markedsføring er nu heller ikke særlig nem, for hvad er lovligt og hvad må man..?

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er selv ekspert Facebook, og kunne i teorien have været en af henvendelserne fra mailboks. Den lille, men vigtige forskel er, at jeg ikke behøver lave opsøgende salg.

Marketingsælgere, der selv opsøger kunder, er på forhånd sat tilbage. Det gælder i alle sammenhænge.

Ingen af dem har tilsyneladende forklaret dig hvor vigtigt det er ikke at farte på Facebook på traditionel vis. Her er en formidabel video på 39 sekunder fra youtube der opsummerer din mission.

">Markedsføring på Facebook <- DEN SKAL SES">

Spring ind på Facebook og råb op om dit produkt, og det vil være skønne spildte kræfter. Gå stille og roligt ned ad bakken og mød folk i en dialogbaseret branding strategi, og din succes vil være markant større.

Uden en baggrund i markedsføring er almene iværksættere og også erfarne kommunikationsfolk i større virksomheder ikke bevidste om den kæmpe kæmpe kæmpe store fejl der er at begå ved at arbejde som de plejer - når de rykker ind på Facebook. "Annoncer i højre side, og tilbud på væggen... lets rock and roll!"

Resultatet er larmende stilhed. Få tavse fans - eller ligegyldige tavse fans hentet ind via en konkurrence.

Om sociale medier
Sociale medier er forbrugernes private rum. Det er faktisk et sted, hvor de slet ikke ER forbrugere... De er privatpersoner. Her skal ikke komme nogen og råbe REKLAME! - så vender folk det typisk ryggen.

Jeg fornemmer ved at læse din hjemmegjorte strategi, at du er ved at begå de klassiske fejl. Du har dog også et strejf af det mere fornuftige.

Heldigvis lyder det som om du er lidt tilbageholdene for du kan mærke, at du helst skal have den rigtige vinkel. Grunden til at du tvivler kan meget let være, at din underbevidsthed kan mærke... "ej, det er ikke noget jeg selv ville være en aktiv del i"

...  det er et gæt, og står for min regning. Men oprigtigt talt. Alle bør lige stille sig selv det spørgsmål:
"Er jeg selv en del af facebooksider som reklamerer løs - og har fede konkurrencer?"

Mit råd til dig, og andre som vender konsulenterne ryggen for at gøre det selv, er at tænke dialog fremfor monolog. Tænk engagement i forhold til slagtilbud.

Et godt pejlemærke kan faktisk være, at du skal lægge din strategi udfra en model, hvor du ALDRIG MÅ NÆVNE DINE PRODUKTER OG PRISER. Gå på Facebook og mød din målgruppe som om du selv var entusiast, og potentiel kunde i din egen butik.

Men lav ikke en sniger på folk. Det skal fremgå at facebooksiden repræsenterer virksomheden. Den svære del af opgaven er at nøjes med logo og kontaktinformation. Del så ud af din viden. Link og skriv om hvad der rør sig andre steder. Hjælp folk helt gratis, og opbyg troværdighed gennem vedholdende benarbejde.

På en måde lidt som en facebook-konsulent kunne vælge at gøre det her på amino Wink.

mvh

Thomas Bigum
Facebook Konsulent
www.thomasbigum.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 20:53

Hej Thomas.

Godt og givende svar, det glæder mig at jeg kunne provokere dig en lille smule :-) nu er det ikke sådan at jeg mangler arbejde og dog så kunne jeg godt tænke mig at kunne vækste på en anderledes måde end blot at betale en mindre formue for intet. Intet er for mig en simpel reklame der lover og lover og i grunden intet fortæller om andres oplevelse gode som dårlige.

Samtidig læste jeg dit syn på nyhedsbreve i dag og der fik jeg faktisk en på kassen for du mener at nyhedsbreve er et skældsord, jeg tænkte manden ved da ikke hvad han taler om,, efter at have tænkt lidt og sundet mig over dit udsagn, måtte jeg konstatere at jeg faktisk kun modtager fra 2 store samarbejderspartnere.

Når det er skrevet har jeg lavet et forum hvor vi netop svarer på spørgsmål og hjælper efter behov. jo jeg er endog meget forsigtigt med dette her, for som nævnt er jeg bange for fejle stort.

Jeg tror det skal undersøges lidt mere..

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:49

ThomasBigum:

Jeg er selv ekspert Facebook, og kunne i teorien have været en af henvendelserne fra mailboks. Den lille, men vigtige forskel er, at jeg ikke behøver lave opsøgende salg.

Marketingsælgere, der selv opsøger kunder, er på forhånd sat tilbage. Det gælder i alle sammenhænge.

Ingen af dem har tilsyneladende forklaret dig hvor vigtigt det er ikke at farte på Facebook på traditionel vis. Her er en formidabel video på 39 sekunder fra youtube der opsummerer din mission.

" title="thomas bigum">Markedsføring på Facebook <- DEN SKAL SES" title="thomas bigum">

Spring ind på Facebook og råb op om dit produkt, og det vil være skønne spildte kræfter. Gå stille og roligt ned ad bakken og mød folk i en dialogbaseret branding strategi, og din succes vil være markant større.

Uden en baggrund i markedsføring er almene iværksættere og også erfarne kommunikationsfolk i større virksomheder ikke bevidste om den kæmpe kæmpe kæmpe store fejl der er at begå ved at arbejde som de plejer - når de rykker ind på Facebook. "Annoncer i højre side, og tilbud på væggen... lets rock and roll!"

Resultatet er larmende stilhed. Få tavse fans - eller ligegyldige tavse fans hentet ind via en konkurrence.

Om sociale medier
Sociale medier er forbrugernes private rum. Det er faktisk et sted, hvor de slet ikke ER forbrugere... De er privatpersoner. Her skal ikke komme nogen og råbe REKLAME! - så vender folk det typisk ryggen.

Jeg fornemmer ved at læse din hjemmegjorte strategi, at du er ved at begå de klassiske fejl. Du har dog også et strejf af det mere fornuftige.

Heldigvis lyder det som om du er lidt tilbageholdene for du kan mærke, at du helst skal have den rigtige vinkel. Grunden til at du tvivler kan meget let være, at din underbevidsthed kan mærke... "ej, det er ikke noget jeg selv ville være en aktiv del i"

...  det er et gæt, og står for min regning. Men oprigtigt talt. Alle bør lige stille sig selv det spørgsmål:
"Er jeg selv en del af facebooksider som reklamerer løs - og har fede konkurrencer?"

Mit råd til dig, og andre som vender konsulenterne ryggen for at gøre det selv, er at tænke dialog fremfor monolog. Tænk engagement i forhold til slagtilbud.

Et godt pejlemærke kan faktisk være, at du skal lægge din strategi udfra en model, hvor du ALDRIG MÅ NÆVNE DINE PRODUKTER OG PRISER. Gå på Facebook og mød din målgruppe som om du selv var entusiast, og potentiel kunde i din egen butik.

Men lav ikke en sniger på folk. Det skal fremgå at facebooksiden repræsenterer virksomheden. Den svære del af opgaven er at nøjes med logo og kontaktinformation. Del så ud af din viden. Link og skriv om hvad der rør sig andre steder. Hjælp folk helt gratis, og opbyg troværdighed gennem vedholdende benarbejde.

På en måde lidt som en facebook-konsulent kunne vælge at gøre det her på amino Wink.

mvh

Thomas Bigum
Facebook Konsulent
www.thomasbigum.dk

Hej Thomas,

Jeg kan kun sige én ting. SPOT ON.  Sig til hvis du har brug for hjælp til et projekt.

Partner @ The Social Agency 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 07:40

Dette gør det også meget nemmere 2 eksperter der er uenige. Er i venlige og uddybe hvad i er uenige om, mere så det kan bruges til noget...

kenn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)