Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bombesikker investering

Side 1 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige skrive et scenarie til ære for Anders Andersen, som ikke tror på "sikre" investeringer Smile og dem som har en fed tegnedreng eller har adgang til en stor kapital kan frit snuppe denne fantastiske og spontane idé;

Invester i 10-20 hybrid-biler

Lav dem om til taxa´er. Opret et ApS. Kald selskabet for "De Grønne Taxa´er"

Sæt taksten 10-20% under normal taxa priser (ikke nødvendigt, da det er et grønt projekt og derfor automatisk vil tiltrække en masse nyhedsværdi og dermed også stor kundekreds)

BANG! du er millionær, i alle medier og samtidig miljøbevidst. Firmaer vil med glæde reklamere på "De Grønne Taxaer" og alle miljøbevidste kunder vil ringe til jer. For ikke at nævne dem, som vil vælge de billigste taxaer Geeked

Case closed

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:31

Meget flot...

Jeg lader være med at afsløre noget her, men måske du lige skulle undersøge om enhver kan slå sig ned som taxa-vognmand. Og måske du lige skulle undersøge hvordan taksterne på kørsel fastsættes. Og så lige prisen for at drive sin egen taxa-central og markedsføring af det telefonnummer man skal ringe til.

Case closed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:38
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 01:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Meget flot...

Jeg lader være med at afsløre noget her, men måske du lige skulle undersøge om enhver kan slå sig ned som taxa-vognmand. Og måske du lige skulle undersøge hvordan taksterne på kørsel fastsættes. Og så lige prisen for at drive sin egen taxa-central og markedsføring af det telefonnummer man skal ringe til.

Case closed.

Hej Jesper,

Tak Smile nu var det et meget spontant og "groft" resumé af et investeringsprojekt, men mht. takster, så har taxa selskaber et startgebyr og en pris pr. km. Og som sagt var det bare for at pointere, at der findes bombesikre investeringer, så jeg vil ikke starte en større research på dit og dat, og om hvad man kan og ikke kan. Projektet er grønt, så mon ikke der findes råd og vejledning fremfor forhindringer og vanskeligheder? Markedsføringen af nummeret vil som sagt stå i alle aviser og søger man "De Grønne Taxa´er" på nettet, skal der nok komme et nummer op og forhåbentlig også en hjemmeside. Jeg kunne sagtens have skrevet et prospect ned til mindste detalje og solgt idéen eller whatever, men som sagt jeg ville bare skrive et scenarie, for at pointere mit argument.

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 01:52

kheu:

Du kan læpse lidt mere om her, hvorfor det nok bliver svært at opstarte det omtalte :)

http://www.erhvkal.dk/media/13484/00017-taxavognmand.pdf

Men intet er selvfølgelig umuligt.

Morten

Hej Morten

Som jeg skrev til Jesper så har jeg intet undersøgt, men selvfølgelig skal der være regler osv Smile

Men altså, mon ikke der er en konkurs- eller kriseramt vognmand et eller andet sted i landet, eller en vognmand som ville være med på idéen. Planer og idéer kan jo udformes efter omstændighederne Geeked

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DC Trading,

Lad mig derudover tilføje, at du vil købe dyrere biler som du får en langt dårligere (pris+tid) serviceaftale på, end på de nuværende Mercedes-taxi (hvilket er et vigtigt argument for købet af denne bil). Bilen vil have en meget lavere værdi efter 3 år, netop fordi udvilkingen vil gå relativt stærkt på dette område, så du vil have en langt større værdiforringelse.

Chafførerne får en procentdel af omsætningen og de skal altså gå ned i løn for at køre en hybridbil - i stedet for at skifte til et andet selskab og køre Mercedes for 5-10% mere i løn.

For de fleste ture (gade prejning, nattaxi osv.) er det ligegyldigt for kunden hvilken bil de kører i - de tager den første den bedste. Din central har kun 10-20 biler og det er således svært at udnytte dem optimalt og kunderne vil opleve længere ventetider og dårligere dækning.

Mit bud er, at investeringsbehovet er i omegnen af 100 millioner. Det er ikke nok med bilerne. De skal udstyres med terminaler m. GPS og opkobles til en central, hvor der er få udbydere og stor kompleksitet. Du skal ansætte over 50-100 mennesker til projektet og rekruttere chaffører, der i forvejen får mere i løn end du kan tilbyde.

Og hvis man tror en given investering er 'sikker', så er man efter min mening i gang med at bilve snydt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 02:19

Hej Jesper,

Hvorfor er det lige du tror at et alm. taxa selskab vil have akkurat samme omsætning som "De Grønne Taxaer" ? Vognmændene skal holdes på et minimum og dermed være i gang konstant istedet for, som vi ser idag at de holder stille en masse steder. Chaufførene for de "Grønne Taxa'er" vil faktisk tjene mere end de alm. chauffører, når de kører flere ture pga det lave antal. Desuden omhandler projektet ikke om lønning størrelse, der kunne sagtens være arbejdsløse vognmænd, som bare gerne vil have et arbejde i krisen.

100 mio var godt nok en exceptionel overdrivelse, der batter. Selv hvis du sagde 50 mio, ville du være LANGT ved siden af. Nu er du vel ikke en vognmand, der er på hævntogt Zip it!

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 02:45

DC Trading:

Hej Jesper,

Tak Smile nu var det et meget spontant og "groft" resumé af et investeringsprojekt, men mht. takster, så har taxa selskaber et startgebyr og en pris pr. km. Og som sagt var det bare for at pointere, at der findes bombesikre investeringer, så jeg vil ikke starte en større research på dit og dat, og om hvad man kan og ikke kan. Projektet er grønt, så mon ikke der findes råd og vejledning fremfor forhindringer og vanskeligheder? Markedsføringen af nummeret vil som sagt stå i alle aviser og søger man "De Grønne Taxa´er" på nettet, skal der nok komme et nummer op og forhåbentlig også en hjemmeside. Jeg kunne sagtens have skrevet et prospect ned til mindste detalje og solgt idéen eller whatever, men som sagt jeg ville bare skrive et scenarie, for at pointere mit argument.

Satser på at du pludselig vender om og siger "Jaja jeg skrev jo at investeringen var bombesikker og en bombe er jo aldrig sikker" For du siger vel ikke seriøst at du vil pointere at denne investering er sikker når du samtidig ikke vil undersøge detaljerne.....! Jeg kan dog oplyse at en vognmand ikke bare kan dumpe priserne efter behag da de bliver fastsat højere oppe fra. At finde rigtig grønne biler der kan holde til at køre i døgndrift bliver en rigtig stor udfordring + flere ting der allerede er nævnt. INGEN investering er 100% sikker.

Mit tip til dig. Invester dine penge i noget der fordobler din investering i løbet af 24 timer uden nogen form for risiko. Jeg har ikke lige undersøgt i detaljer hvordan man gør men bare brug ideén kvit og frit.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:48

Og jeg har en der er langt bedre!
4 dobbel dine penge på 12 timer, se sådan skærer man den kage ;-)

Og nej, der er INGEN sikre måder at score kassen på, uanset hvore mange penge man har.
Tror man andet, så er man naiv, sorry..

Dbh Martin

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 02:58

Martin Thorborg:

Og jeg har en der er langt bedre!
4 dobbel dine penge på 12 timer, se sådan skærer man den kage ;-)

Og nej, der er INGEN sikre måder at score kassen på, uanset hvore mange penge man har.
Tror man andet, så er man naiv, sorry..

Dbh Martin

Nu var min idé fra efter midnat og spontan, men jeg holder stadig fast på, at det er et vinder projekt Smile

Om ikke andet, så har man gjort noget for miljøet og pengene skal nok komme hjem igen. Jeg kan ikke forestille mig det andet end at være en win/win situation. Kald mig naiv, men innovativ Cool

Side 1 ud af 9 (86 indlæg)