Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bombesikker investering

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Du har virkelig humorBig Smile

Med Deres amballage forbrug kan der næppe være meget grønt over de virksomheder.

Deres amballage flyder alle vegne lags vejene!!!!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Havde jeg selv ejendommen at placere anlægget på ville jeg straks gå igang med det, mere stensikker investering findes næppe.

 

Hvilket jo klart bevises af alle de huse, der selv laver strøm Wink

Solvarme har en tilbagebetalingstid på 7-13 år. Solceller kan slet ikke klare sig i konkurrencen, så som investering er den ikke særlig sikker.

Både "grøn" og "økologisk" har en høj grad af mode over sig, og frem for alt er det noget vi gerne vil identificeres med - indtil det koster penge eller komfort. Så vælger de fleste fra. Derfor tror jeg ikke på selve grundidéen med "grøn taxa".

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Og hvis vaniljeis kostede 1/3 af chokoladeis ville der også blive solgt mere af den, men spørgsmålet er om det tabte proveneu (skatteindtægt) fra afgiftnedsættelsen ikke kan bruges bedre andre steder.

Eksempelvis ville en generel nedsættelse af bilafgifterne bevirke, at flere købte en ny og dyrere (ekskl. afgift) bil, der  kører længere på literen, udleder mindre forurening og har større sikkerhed med begrænsning af personskader tilfølge.

Nu kan jeg ikke relationen til issalg og miljøbevidsthed, men forstår hvor du vil hen med det. Faktisk burde alle være ligeglad med, om den tabte skatteindtægt kunne bruges bedre andre steder, når miljøet burde være en topprioritet med alle de økonomiske følgeskader, der følger med i klimaforandringerne. Vi har ikke set toppen af isbjerget endnu, men allerede landbrug, vandforsynings og sundhedsudgifter er blevet vurderet til at løbe op i gigantiske beløb. Syns denne tråd er gået hen og er blevet en miljø-debat Smile

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

DC Trading:
Ja men der må da være nogle miljø organisationer, der vil støtte op om projektet og evt. nogle store milliard virksomheder som vil være hoved sponsorer for bare den grønne omtales skyld.

Nej Smile

Hvad sker der så for alle de nuværende taxa´er, som er proppet med reklame-klistermærker? Det er måske virksomheder, der i nattens mulm og mørke fik den sjove idé at smide store reklame-klistermærker på taxa´er i håb om, at de ikke ville blive taget af dagen efter? Reklame og omtale sælger, uanset hvordan og hvorledes du vender og drejer den, så ved ikke hvad du mener med dit "nej" Smile

Hvis bare jeg kunne pille det miljøklistermærke af din banner Wink

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Nu må du jo ikke blande solvarme og solceller sammen, det er 2 vidt forskellige produkter.

Solvarme laver varmt vand.

Solceller laver strøm.

De 2 produkter kan næppe sammenlignes, men de er begge kanon investeringer for en husejer.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kommer ikke til at ske foreløbigt, og skulle det ske, så tager Mercedes teten og lancerer en vogn der kører 35 km/l.

Det er ikke uden grund med henvisning til de servicemæssige sider, at Mercedes er og bliver det førende taxa mærke. Mange har forsøgt at ændre dette, men er ikke sket og jeg tror heller ikke det vil ske.

Flere vognmænd skifter fra Mercedes til Skoda (især Superb) da den totale økonomi er mere fordelagtig. Skoda er efterhånden blevet ret gode til deres flådeaftaler, så vognmændende er mere trygge ved at skifte end tidligere.

I teorien tror jeg godt der kunne være et marked for miljørigtige taxaer, men den nuværende teknologi og lovgivning er en stor begrænsning der bevirker at konceptet ikke er realistisk endnu.  

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

I teorien tror jeg godt der kunne være et marked for miljørigtige taxaer, men den nuværende teknologi og lovgivning er en stor begrænsning der bevirker at konceptet ikke er realistisk endnu.  

Jeg synes, at den nuværende teknologi er tilstrækkelig og den eneste begrænsning, derfor kun er lovgivningen.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
Syns denne tråd er gået hen og er blevet en miljø-debat Smile

Når noget postuleres, så kan de debatteres :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:

Hvis bare jeg kunne pille det miljøklistermærke af din banner Wink

Banneret er da fint og miljømærkningen også fin, eneste bagdel er man betaler for det, så kan miljøsvinene slippe billigere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
Jeg synes, at den nuværende teknologi er tilstrækkelig og den eneste begrænsning, derfor kun er lovgivningen

I det nye nr. af bladet motor (fra fdm), er en artikel om den helt nye prius, hvor produktionen starter i 2012. 

Tekniske data:

Rækkevidde på strøm: 20 km. (op til 100 km/t)

Benzinøkonomi: 38,5 km/l (50/50 benz/strøm)

Benzinøkonomi: 20 km/l 100% benzin.

Pris: kr. 650.000 heraf afgift: kr. 375.000

Grunden til at bruge hybrid frem for nuværende diesel, må være at de delvist kører på strøm. Men praktisk set er strømmen brugt på max 2 ture i indre by, og dermed ikke fordelagtigt forhold til merudgiften på bil & drift.

De kommende el og hybrid biler, er ikke beregnet til taxakørsel da rækkevidden er for kort. Bilerne er mere beregnet til hr og fru Danmark der kører på arbejde og hjem igen, hvor de i mellemtiden kan oplade bilen inden næste tur.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)