Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bombesikker investering

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ja okay Smile det skal jeg ikke kunne sige noget om. 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:02
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej. 

til skattekonsulenterne og Peter revisor.

Stop lige engang. 

Jeg sidder ikke i en rådgivningssituation, men deltager i en offentlig debat og det er 2 vidt forskellige situationer.

hvis ikke jeg skulle have lov til at have en mening om investering i vedvarende energi, så hører da alt ting op. 

Så vil en revisor altså heller ikke kunne deltage i en offentlig debat om økonomi????

Jeg synes ærlig talt i er lidt langt ude, og går efter manden i stedet for bolden.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Anders..sådan er det jo med delte meninger. Synes, at du har 2 kasketter på.

Et andet eksempel er, at du flere gange har markedsført dig med, at du er Ekonomic-partner overfor

potentielle kunder her på Amino.

Hvad får kunden ud af det? Intet vel...lige bortset fra, at du kasserer en provision på 500 kr, som du ikke

nævner..

Et tredje eksempel i en tråd om fri bil råder du en kunde i enkeltmandsvirksomhed under VSO, at han skal

investere i et autolog-system.

Jamen kunden skal slet ikke føre km-regnskab i denne situation. Hvorfor skulle han så investere i et autolog-

system, som du sælger og tjener på?

MvH

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu syntes jeg du er urimelig Peter. Jeg henså alene til hans hjemmeside og ikke så meget til hans aktivitet her.

Det at Anders er Economic partner og "forhandler" af Autolog er i modsætning til energi helt naturligt set i forhold til at han er revisor og jeg kan ikke se noget problem i at han "markedsfører" sig med det:

- At Anders er Economic partner betyder jo alt andet lige at man må formode at han kender systemet indgående og derved kan tilføre sin kunder noget på det punkt. Sålænge kunden ikke betaler mere for varen end en provision på 500 kr. - hvis det ellers er tilfældet - kan jeg heller ikke se problemet.

- Den omtalte tråd omhandler ikke fri bil men skattefri godtgørelse, herunder udbetaling af godtgørelse eller fradrag.   Herudover kan Autolog også være relevant selvom man har fri bil. Der er andet end skat: Nogle afholder selv en del af udgifterne på en fri bil til arbejdsgiver. Der har man behov for en fordeling. Nogle fakturerer kørte kilometer til kunder. Det samme her.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Hej.

Economic partner..næ det kræver intet udover at man får provison!

Jeg er også partner, men kunne ikke finde på at bruge det i markedsføringen.

Læg mærke til..jeg skriver fri bil i VSO i enkeltmandsfirma, hvor kunden bliver beskattet af fri bil.

Så nope Bent........der skal ikke bruges et autolog-system.

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:47

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej. 

til skattekonsulenterne og Peter revisor.

Stop lige engang. 

Jeg sidder ikke i en rådgivningssituation, men deltager i en offentlig debat og det er 2 vidt forskellige situationer.

hvis ikke jeg skulle have lov til at have en mening om investering i vedvarende energi, så hører da alt ting op. 

Så vil en revisor altså heller ikke kunne deltage i en offentlig debat om økonomi????

Jeg synes ærlig talt i er lidt langt ude, og går efter manden i stedet for bolden.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Svarer det ikke til Danske Bank-rådgiveren, der kun rådgiver om Danske Invest (En del af Danske Bank-koncernen, hvis nogle få skulle være i tvivl), fordi han "....ikke har kendskab til de andre foreninger" og ikke har incitament til at rådgive om andet end det han ahr på sin egen hylde.....? (retorisk spørgsmål)

mvh

Christian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:49

Lad nu være Peter. Tråden hedder "Kørselsgodtgørelse til selvstændige". Herudover er der som jeg siger mange som har behov for at føre kilometerregnskab i forhold til andre end Skat, og hvorvidt der i en konkret system skal bruges et Autolog system eller ej tilkommer jo heller ikke dig at afgøre.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:09

Hej Peter.

Den her er du selv ude om.

Når jeg markedsfører mig som e-conomic partner så er det alene for at signalere at jeg har et specielt godt og indgående kendskab til netop dette regnskabsprogram, andet skal du ikke lægge i det. Og ja det er da korrekt at jeg får 500,- såfremt kunden oprettes over min hjemmeside. 

Sådan markedsfører vi os forskelligt, og det finder jeg egentlig OK.

Men når du er ude med riven, så kan jeg da godt svare at jeg kunne aldrig finde på at markedsføre mig som revisor selv om jeg er revisor for flere foreninger, idet jeg jo ikke er hverken er reg. eller statsaut. revisor.

Hvilken baggrund har du som revisor.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:40

Når du Peter ikke markedsfører dig med Economic systemet så handler det måske også om at du så vidt jeg husker også er partner på et andet regnskabsprogram, men jeg skal ikke kunne sige det. De fleste revisorer m.v. har nogle regnskabssystemer som de foretrækker og de anbefaler dem også til deres kunder og kommende kunder. Ikke mindst fordi det er en fordel i forhold til kunden at disse anvender samme systemer eller noget som er kompatibelt med revisionsfirmaets egne systemer.    

Det er meget muligt at der ikke stilles særlige krav til at blive Economic-partner men hvis nogle har indgående kendskab til det, så er det da noget de skal bruge i deres markedsføring ligesom alt andet de har indsigt i.  

Jeg er næsten lige ved at tro at  Peter og Anders har nogenlunde samme baggrund: Ikke godkendte revisorer men en HD-uddannelse o.l. med mangeårig praktisk regnskabserfaring fra revisionsfirmaer o.l.    

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Hej Bent.

Jeg er ikke enig, når et svar er direkte misvisende og forkert.......og der tilmed kan tjenes penge på et forkert

svar.

Bent..jeg ved ikke, hvad du vil opnå med din bemærkning HD ol. er både HA og HD, har læst skatteret samt har

stået i lære som revisor på god gammeldags vis.

Jeg ved godt, at du gerne vil opføre dig som en slagtspoilti herinde...bedrevidende og nedladende.

Men den køber jeg ikke.

MvH

Peter

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)