Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter drøm - men som hvad?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Først og fremmest tak for en rigtig cool side!

Jeg tror at jeg, som så mange andre, render rundt med en lille iværksætter inden i mig, som gerne vil ud hehe Mit største ønske er nok at få en computerbutik/værksted/support etc, og/eller webshop/salg af EDB-sager og diverse elektronik, men jeg ved godt at lige netop dét er en benhård branche, næsten uden avance (heh, rime kan jeg osse ), så ved ikke helt om det ville være dødsdømt fra start? Input på dette punkt modtages hjertensgerne

Men jaeh, ellers har jeg da tænkt på lidt andre ting som måske ku føre til at jeg ku blive min egen chef.. Såsom T-shirt tryk (på bestilling, nok ikke så meget med færdige designs, men måske? ), klistermærke/skilte-forretning og montering af solfilm ku osse være en mulighed, selvom alt det jeg nu har nævnt er noget som mange herinde laver kan jeg se, hehe
Ehm, har egentlig osse fået en tanke om at man måske ku lave en online legetøjsbutik, som måske ku køre rundt? Har bare brainstormet, ved ikke om det er en dødssejler hehe

Well hvis I har nogen gode råd og evt. et skub igang hører jeg da gerne fra jer

Lidt om mig selv:

Navn: Thomas
Alder: 22
Bopæl: Nordjylland (villig til at flytte, indenfor rimelighedens grænser)
Interesser: Biler, teknik, computere, stort set alt hva der kan sættes strøm til
Udd. og kompetencer: Tjah, er uddannet IT-supporter, og har meget stort flair for det, og en bred viden hvis man skal tro min familie og venner, hehe  ellers går jeg jo og roder lidt med biler, bla. montering af solfilm, anlæg, fælge, undervogn, udstødning, alarm/centrallås og hva man nu ellers kan proppe i.. Det lærer man jo osse lidt ved
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:33
Hej Thomas,

Jeg kan se at vi næsten er naboer - jeg har kontor i Hadsund (lurede dit postnummer i profilen)

Hold dig til hvad der interesserer dig, for det er nemlig det du er bedst til. Det er også noget nemmere at holde gejsten oppe når man arbejder med noget man interesserer sig for. Selvom der er kæmpe avancer på blomster, tror jeg ikke at jeg klarede 14 dage i en blomsterbutik, og så kan det jo være lige meget at avancen er god 

Det er rigtigt at avancen på PC grej KAN være lav. Men det behøver den ikke være. For nogle betyder høj service, god support og god rådgivning mere, end om man er den billigste på edbpriser.dk.

mvh Carsten

Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 21:46
Hej Carsten!

Hehe ja det er vi da næsten der kan man bare se!

Ja du har nok ret, det er nok ikke det sjoveste at ha banket en butik op, som man egentlig ikke gider

Ja det er rigtig nok, og jeg anser da migselv for at være en god supporter (ihvertfald på brugerniveau), men ville der komme nok folk i en eventuel fysisk butik? Tror nu dog ikke at det ville køre rundt i Hadsund, når vi har dig + E-tech og *host* Lorentz Nielsen *host*
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:03
Dato: 10-01-2007 21:45:32 Forfatter: Thomas_

Ja det er rigtig nok, og jeg anser da migselv for at være en god supporter (ihvertfald på brugerniveau), men ville der komme nok folk i en eventuel fysisk butik? Tror nu dog ikke at det ville køre rundt i Hadsund, når vi har dig + E-tech og *host* Lorentz Nielsen *host*

En meget stor del af vore kunder ligger faktisk udenfor Hadsund. Faktisk i det meste af Jylland, samt nogle få på Sjælland. Så vi mærker ikke så meget til konkurrenterne, som dog også har et andet markedsfokus end vi har. Ladefoged IT (tidl. LN Data) er rigtig gode til økonomisystemer, og E-tech tror jeg har flest private kunder. Der er også andre i samme boldgade.

mvh Carsten
Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 22:12
Ja der er vel osse Dialex?

Men ja, det jeg egentlig helst vil, er nok mest ala. E-tech... Har tænkt lidt på Hobro, men PcFocus er jo lukket, så hvis de ikke ku køre rundt, skal man sku nok passe på?

Nu vil jeg ikke sidde og kaste med mudder, men jeg synes at E-tech er en lille smule inkompetente sommetider.. Ihvertfald ham fyren de har bag kassen.. Resten skal jeg ikke ku udtale mig om

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:34
Hej Thomas

Jeg var hjemme i Danmark på juleferie og besøgte i Frederikshavn en vist nok ny butik, som gjorde mig glad.

Det var en computerbutik overfor rutebilstationen, og bag disken/skrivebordet stod der en vaskeægte nørd/supporter, som var helt vild efter at hjælpe og som vidste alt om alt. Det var hans egen butik og pengene, som jeg lagde der blev lagt i en lille pengekasse under bordet (forstået bogstaveligt! ikke nogen hentydning til momsfritagelse!)

Der er så mange dårlige muligheder for at købe computere i supermarkeder, elgiganter, radioforretninger osv, og de kan intet gøre for deres kunder (hvor flertallet altså stadig ikke ved ret meget om teknik, når de kommer hjem med varene).

Jeg nåede at anbefale ham hér varmt til mindst tre mennesker inden jeg rejste hjem igen. Og alle forstod pointen med en butik, hvor man faktisk kunne få rådgivning og hjælp.

Held og lykke!

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 22:40
Hej Anders!

Ja du har ret, de ved ofte intet i diverse stormagasiner osv Hvilket jo nok osse er selvsagt, de skal jo bare sælge skidtet..

Men han lyder da til at være en rigtig ildsjæl ligesom jeg ganske sikkert ville være i det tilfælde! Må man spørge hva butikken hed?

Hm men er der nogen måde man kan regne ud hvilke byer man nok ikke skal satse på med sådan en biks? Altså nu tænker jeg indbyggermæssigt..

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:12
Hej Thomas

Jeg kan desværre ikke huske navnet..

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 20:58
Hehe okay.. Men jeg går ud fra at det du siger er, at selv de små har en chance, hvis de kan deres kram?

Ved bare ikke helt hvor jeg skal starte Men ville jo nok være en start at prøve at undersøge hvor der evt. ku være marked for en edb-butik

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:44
Her kommer lidt off topic;
Jeg har en del familie der bor nord for Hadsund ud imod kysten, og alle de gange hvor jeg har været oppe og hjælpe dem har god IT support eller en butik for private med ordentlige varer været svær at grave op. Så sent som denne jul regnede jeg med at jeg kunne hente noget så basal som en switch i Hadsund, jeg endte i Ålborg.
Den fine butik på gå gaden havde lukket imellem jul og nytår og jeg kunne ikke finde andre udover et kontor firma..
Så hvis du vil starte noget op, tror jeg ikke du skal være bange for at tage konkurrencen op, for de andre firmaer har det åbenbart for godt.. og så er kodeordet, service service service.. så skal du nok klare den.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)