Hej Thomas og ikke mindst alle. Jeg er selv iværksætter og har nu været selvstændig som distributør af tilbehør til it detail butikker siden 2005, jeg har et indgående kendskab til branchen (Høj alder eller mange års erfaring.0) og bla. E-tech som omtales her er jeg bekendt med som handlende hos os, og ikke mindst markedet for detail i det område der omtales. Min vurdering af det marked i omtaler at bevæge jer ind på ,er at der ganske rigtigt ikke er mange penge at tjene på hardware delen hvis man holder sig til de kendte brands, og jeg kan da supplere med at distributørerne af disse produkter grundet konkurrencen lever af deres kickback fra producenterne der oftest ikke er over 3% hvis de virkelig sælger/performer flot. Så nej de produkter kan ingen blive rige på beklager... Vi har for vores vedkommende vendt bøtten lidt og sagt at vores primære produkter bliver ikke præsenteret for vores kunder med mindre de har en avance på minimum 25%, dette så vi først som en hurdle i vores søgen efter produkter at distribuere i Danmark, men det er nu gået fornuftigt endda... Men hvis man vælger at kombinere de kendte produkter med den lave avance med feks. vores eller vores "kongulegaeres" varer ja så kan en fysisk butik godt være en fornuftig mulighed. En gennerel betragtning ( og ja der findes utallige undtagelser der bekræfter reglerne) for indtjeningen i en It detailbutik og en webshop rent bør se ud som følgende hvad angår DG(dækningsgrader ) i % Detailbutik med it og computere (og vores tilbehør) 23-25% Webshop med tilbehør (vores): 43-60% Men der er mange faktorer der spiller ind så der er tale om vejledende... Til alle jer der går med en iværksætter i maven klø på men vær 110% dedikeret for halve løsninger holder IKKE. Og nej det er ikke et 08.30->16.00 Job og en 37 timers arbejds uge er en drøm ikke engang et ønske feks. har jeg hørt om noget der hedder weekend hva er det ??? Men det er sjovt og man er egen herre helt kanon !!! Jeg vil gerne råde og vejlede jer med mine erfaringer og i er velkomne til at sende mig en mail med evt. spørgsmål på thl@hojerlauritzen.com Jeg vil svare hurtigst muligt men giv mig lidt snor da jeg har rimeligt travlt til dagligt.... |