Hvorfor skal det være så utroligt kostbart at fremstå som professionel eHandler ? Det virker som om, at FDIH, e-handelsfonden og TrustPilot slet ikke er indstillede på at rekruttere små opstartvirksomheder. Nu ved jeg godt, at det er muligt at få lidt rabat, men e-handelsfonden skal have kr. 6.400 ex. moms for at man kan anvende e-mærket, TrustPilot vil have kr. 7.188,- ex. moms for at sætte en igang og vores brancheorganisation (!!??) skal have kr. 7.000,- ex. moms for at optage en på medlemslisten, ialt et beløb på den forkerte side af kr. 20.000 for at fremstå som seriøs eShop overfor potentielle kunder ..... Måske det bare er mig, der er påholdende, men jeg synes godt nok, at det er mange penge i et opstartbudget ..... Prøv lige at fordele den omkostning ud på dine ordrer det første driftsår ! Er det mig der ser for kortsigtet på det .... ??? Vh. Morten
|
Hej Morten
Tja, der er jo ingen tvang vedr. de nævnte abonnementer, men man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, om det mersalg, det giver, kan dække omkostningerne.
Der er ingen tvivl om, at jeg meget ofte fravælger en shop, som ikke er E-mærket. Derimod checker jeg meget sjældent Trustpilot og om du er med i en brancheorganisation er mig fuldkommet irrelevant, når jeg står med dine varer i kurven og skal betale.
E-mærket er egentlig det eneste af de 3, som for mig giver et professionelt indtryk. Der er andre, gratis redskaber i processen at fremstå som professionel.
Michael