Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af Aps???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja, jeg var godt klar over, at det ikke koster 1£. Men kr. 12.000 excl. moms!

Et dansk ApS kan stiftes for ca. kr. 2.000 excl. moms som en kontantstiftelse og en værdistiftelse af hænger lidt af tidsforbruget i forbindelse med vurderingen af de indskudte aktiver.

Jeg er ikke modstander af udenlandske lavprissselskaber, men mener også, at det skal have en berettigelse, herunder eks. handel med udlandet i forvejen.

I trådstarters tilfælde vil jeg dog mene, at det langt fra er en optimal løsning.

Iøvrigt som jeg skrev i tidligere indlæg, så er der for trådstarter mulighed for en overgang til ApS, som vil være det optimale her.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Nå...ifølge min historik er det næsten 5 uger siden, at vi mailede sammen.

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:08

@ Peter,

Så må jeg jo have haft travlt, hvis jeg husker det som 14 dage sidenSmile

Jens.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:17

Til trådstarter: Jeg skal på det kraftigste fraråde dig spekulationer om at stifte Smba, Ltd, Gmbh ... på samme vis som jeg ikke mener det udsender de fedeste signaler med et selskab på Malta eller Malaga ... og nu starter jeg nok et vandfald fra de ovenstående herrer som vil fortælle verden at jeg ikke har en meter styr på hvad jeg siger.

Jeg kan god sige én ting ... hvis jeg har fået to enslydende tilbud, samme pris, kvalitet, mængde osv. og det ene er fra et af ovenstående firmaer, mens det andet er fra et dansk enkeltmandsselsksab, i/s el. ApS ... så vælger jeg til ENHVER tid sidst nævnte.

Troværdigedhed! Det får du ikke ved at gemme dig bag et udenlandsk lavprisselskab!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

Hej Jens

Jeg er lidt forundret over hvad det er med folks indstilling til Ltd. og Plc. At f.eks. kalde dem useriøse eller lavpris-selskaber er måske ikke det helt rigtige ord at bruge - BP (som er én af verdens største olieproducenter), for bare at nævne én virksomhed, kan vel næppe betegnes som nogen af delene...

Set ift. sikkerhed for levering, betaling, levedygtighed m.v. - har de forskellige kriser igennem tiden, kriminelle virksomhedsejere, og revisorers jongleren med regnskabstal, så ikke lært os at virksomhedsform og "bunden" kapital egentligt er abstrakte, eller endda illusoriske, faktorer - som der oven i købet ganske nemt kan rykkes rundt på overfor omverdenen?

F.eks. som i denne tråd et ApS - 80.000 når det stiftes, sælg så private indskudte aktiver, IPR, m.m. til virksomheden og få pengene ud igen... Og hvad så når virksomheden går konkurs og varelageret, eller de 4 bærbare PC'ere, er solgt inden - det giver mig da ingen sikkerhed for at jeg får mine penge som leverandør eller mine varer som kunde.

Så hvad er ApS'et egentligt værdi som "sikkerheds-faktor"? Er ApS simpelthen "så godt" alene fordi det er genkendeligt, eller hvad er den dybere og sandfærdige forklaring?

Ps. Og til evt. kritikere af mit indlæg: min virksomheds selskabsform er hverken Ltd. eller Plc.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33

Renè..tror nok nærmere, at der er de høje opstartsomkostninger samt løbende admin.omkostninger ifm.

f.eks. Ltd., der er i søgelyset.

At prakke iværksættere sådanne nogle konstruktioner på(nej de er ikke BP) kan vel nåppe anses for seriøst

eller?

MvH

Peter 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:20

Mikkel Mikjær Christensen:

Til trådstarter: Jeg skal på det kraftigste fraråde dig spekulationer om at stifte Smba, Ltd, Gmbh ... på samme vis som jeg ikke mener det udsender de fedeste signaler med et selskab på Malta eller Malaga ... og nu starter jeg nok et vandfald fra de ovenstående herrer som vil fortælle verden at jeg ikke har en meter styr på hvad jeg siger.

Jeg kan god sige én ting ... hvis jeg har fået to enslydende tilbud, samme pris, kvalitet, mængde osv. og det ene er fra et af ovenstående firmaer, mens det andet er fra et dansk enkeltmandsselsksab, i/s el. ApS ... så vælger jeg til ENHVER tid sidst nævnte.

Troværdigedhed! Det får du ikke ved at gemme dig bag et udenlandsk lavprisselskab!

Hej Mikkel

Jeg er helt enig i dine betragtningerYes Det er trods alt det, mange af os ser på når vi skal finde en ny leverandør eller samarbejdspartner.

Derfor stadig højst overraskende, når der i et iværksætterforum tales om Off-shore selskaber, udlandske konstruktioner m.v., når det oftest starter med et spørgsmål om ApS ctr. Smba.

Tonny

PS. Jeg siger ikke, at såvel off-shore selskaber eller andre udenlandske selskaber ikke kan anvendes, men det er først på et senere tidspunkt hos iværksætteren, hvor han/hun måske er knap så meget "iværksætter".

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:23

René Højgaard Frederiksen:
F.eks. som i denne tråd et ApS - 80.000 når det stiftes, sælg så private indskudte aktiver, IPR, m.m. til virksomheden og få pengene ud igen... Og hvad så når virksomheden går konkurs og varelageret, eller de 4 bærbare PC'ere, er solgt inden - det giver mig da ingen sikkerhed for at jeg får mine penge som leverandør eller mine varer som kunde.

Her er der kun et problem for kapitalejeren, straffeloven.

Kapitalejeren vil med denne fremgangsmåde have en meget stor risiko for dels en personlig hæftelse samt idømmes straf efter straffelovens bestemmelser.

Dette er bl.a. en af fordelene ved at ApS, nemlig at der findes en helt klart defineret selskabslov og praksis for håndteringen af lovovertrædelser, hvilket også i sidste ende kan gavne leverandører m.v..

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Peter - Revisor:

Renè..tror nok nærmere, at der er de høje opstartsomkostninger samt løbende admin.omkostninger ifm.

f.eks. Ltd., der er i søgelyset.

At prakke iværksættere sådanne nogle konstruktioner på(nej de er ikke BP) kan vel nåppe anses for seriøst

eller?

MvH

Peter 

Hej Peter - jeg hedder nu René... ;-)

Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke helt kan se at disse "konstruktioner" udelukkende er så dårlige, at det betegnes som at "prakke på", når talen falder på disse...

Retteligt er der vel også opstartsomkostninger ifm. ApS og A/S, samt løbende administrationsomkostninger, ikke sandt? Om disse omkostninger så er rimelige, afhænger jo udbyderens pris, samt om køberens interesse.

• Mht. priser på at stifte ApS'er har jeg set dem der ligger op mod 15.000,- dkr.
  • Løbende administrative omkostninger - de er også i et ApS eller A/S. Eller er bogføring og revision ikke en del af disse omkostninger? Og priser på op mod 25.000,- dkr. for revision og 18.000,- dkr. for bogføring er vel også en slags penge...

Ovennævnte er vel at mærke pris eksempler på små virksomheder (i dansk målestok), fra en "almindelig" dansk revisions virkomhed - så helt så ublu kan jeg altså ikke se at Ltd. skulle være.

Men - hvis man nu skulle se på en reel sammenligning, så kunne det faktisk være interessant hvis der blev kigget på de "forbudte" selskabsformer, samt ApS og A/S, fra samme udgangspunkt - f.eks. virksomhed med hhv. 1 og 10 ansatte, omsætning 1 og 10 millioner, IT og VVS, m.fl. Og - så ellers gå ud fra hårde fakta ift. de populære danske selskabsformer, nemlig at de ikke giver en reel sikkerhed for kunder og leverandører, for betaling ift. kreditorer og debitorer, for skatter og afgifter til staten osv.

Hvis ovennævnte sammenligning blev foretaget, så ville diskussionen, i min optik, kunne få et reelt indhold. Desværre har jeg endnu til gode at se den - og jeg har ellers ledt højt og lavt.

Hav en god aften.

Mvh.

René

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

T. Skov Pedersen:

René Højgaard Frederiksen:

Her er der kun et problem for kapitalejeren, straffeloven.

Kapitalejeren vil med denne fremgangsmåde have en meget stor risiko for dels en personlig hæftelse samt idømmes straf efter straffelovens bestemmelser.

Dette er bl.a. en af fordelene ved at ApS, nemlig at der findes en helt klart defineret selskabslov og praksis for håndteringen af lovovertrædelser, hvilket også i sidste ende kan gavne leverandører m.v..

Tonny

Jeg er nu glad for at kapitalejeren har det problem - altså straffeloven. Ret beset er det vel også den der fik skovlen under Riskær, Bagger m.fl.

Men - det jeg ser på er, hvad jeg reelt bliver sikret ift. ved kun at orientere mig mod ApS'er. Som jeg ser det, er der da en fin lovgivning - men som kreditor ift. et konkursramt ApS er min reelle sikkerhed meget lille, når jeg alligevel skal slås med andre store kreditorer som staten osv. om tilgodehavender. Og som selvstændig med ApS har jeg mulighed for mange "kreative" løsninger til eget bedste - både før og efter en konkurs (hvilket mange fallenters pludselige genopståen som Fugl Føniks bekræfter). Derfor kan jeg ikke se at ApS udelukkende kan være svaret fra oraklet (i Delfi)...

Mht. selskabslov og praksis for håndtering af lovovertrædelser, kan jeg ikke forestille mig at UK skulle være det rene Vilde Vesten, så mon ikke der er tilsvarende for Ltd. og Plc.? Og fordi man etablerer et Ltd. eller Plc., fritager det jo ikke én fra et juridisk ansvar, eller skatter og afgifiter i Danmark (f.eks. jf. territorialprincippet for beskatning af selskaber).

Så hvor er det lige at Ltd. og Plc. er så "underlegne" ift. ApS, at de bliver opfattet som useriøse og som noget der prakkes på?

Mit eget bud - måske er "problemet" med de 2 ovennævnte selskabsformer, at de ikke er danske og at kendskabet til disse samt UK lov ikke er tilstrækkelig, således at diskussionen om fordele kontra ulemper mudres til. Men - som sagt tidligere er jeg ikke ekspert ud i førnævnte...

Mvh.

René

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)