Renè..tror nok nærmere, at der er de høje opstartsomkostninger samt løbende admin.omkostninger ifm.
f.eks. Ltd., der er i søgelyset.
At prakke iværksættere sådanne nogle konstruktioner på(nej de er ikke BP) kan vel nåppe anses for seriøst
eller?
MvH
Peter
Hej Peter - jeg hedder nu René... ;-)
Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke helt kan se at disse "konstruktioner" udelukkende er så dårlige, at det betegnes som at "prakke på", når talen falder på disse...
Retteligt er der vel også opstartsomkostninger ifm. ApS og A/S, samt løbende administrationsomkostninger, ikke sandt? Om disse omkostninger så er rimelige, afhænger jo udbyderens pris, samt om køberens interesse.
- Mht. priser på at stifte ApS'er har jeg set dem der ligger op mod 15.000,- dkr.
- Løbende administrative omkostninger - de er også i et ApS eller A/S. Eller er bogføring og revision ikke en del af disse omkostninger? Og priser på op mod 25.000,- dkr. for revision og 18.000,- dkr. for bogføring er vel også en slags penge...
Ovennævnte er vel at mærke pris eksempler på små virksomheder (i dansk målestok), fra en "almindelig" dansk revisions virkomhed - så helt så ublu kan jeg altså ikke se at Ltd. skulle være.
Men - hvis man nu skulle se på en reel sammenligning, så kunne det faktisk være interessant hvis der blev kigget på de "forbudte" selskabsformer, samt ApS og A/S, fra samme udgangspunkt - f.eks. virksomhed med hhv. 1 og 10 ansatte, omsætning 1 og 10 millioner, IT og VVS, m.fl. Og - så ellers gå ud fra hårde fakta ift. de populære danske selskabsformer, nemlig at de ikke giver en reel sikkerhed for kunder og leverandører, for betaling ift. kreditorer og debitorer, for skatter og afgifter til staten osv.
Hvis ovennævnte sammenligning blev foretaget, så ville diskussionen, i min optik, kunne få et reelt indhold. Desværre har jeg endnu til gode at se den - og jeg har ellers ledt højt og lavt.
Hav en god aften.
Mvh.
René