Hvis Amerikanerne lukker de Amerikanske hubs, DNS-systemet og hvad de ellers kunne finde på at inkludere i "knappen", så VIL det gå ud over Internet brugere over hele verden. Også i Danmark. Det kommer du ikke udenom.
Jeg har så stor tillid til at der sidder dygtige IT-folk derovre, der ved hvad de laver, så når de skriver at de vil "beskytte vitale dele", så tror jeg på dem. Jeg har intet set, der tyder på at de vil shutte hele skidtet ned!
Men anyway, man kan formode hvad man vil, men synes at diskussionen i denne tråd gik mere og mere i retning af en diskussion omkring hvad der ville ske hvis internettet lukkede og slukkede for good, og det synes jeg er synd, for det egentlige relevante (og oprindelige, faktiske) emne er jo interessant nok at diskutere i sig selv.
Problemet er jo bare, at hvis Nettet dør, fordi de trykker på knappen, så er det ikke til at vide, hvornår det er oppe og fungere igen. Hvornår skal vi så starte med at finde alternativer og gentablere gamle systemer. Dagen efter? En uge efter? Året efter?
Men anyway, man kan formode hvad man vil, men synes at diskussionen i denne tråd gik mere og mere i retning af en diskussion omkring hvad der ville ske hvis internettet lukkede og slukkede for good, og det synes jeg er synd, for det egentlige relevante (og oprindelige, faktiske) emne er jo interessant nok at diskutere i sig selv.
Pointen er er nogle få vil blive hårdt ramt, nogle få vil virkelig få vind i sejlene, mens de fleste vil klare igennem sig uden.
Mvh Maria
Mener du virkelig det?
Hvis internettede lukkede, så er der ikke nogen som ville gå uberørt hen. Bare det at skaffe sig mad vil blive et kæmpe problem.
Jeg er sikker på, at hvis internettet lukker, så vil tusindvis af mennesker dø som direkte årsag i løbet af kort tid, og atter tusindvis vil dø på længere sigt.
Maria, hvordan ville du eksempelvis skaffe dig noget så simpelt som mad, hvis internettet lukkede?