Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 4 ud af 14 (134 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Nettet går ned. Du har haft stort salg i Frankrig fra din shop i DK. Men det har dine konkurrenter også. Hvad gør du så ? Du sender en sælger til Frankrig med det første fly, booker et hotel i et par måneder og fortæller ham at han skal kneppe det store åbne marked der har åbnet sig .

Udover du ikke kan flyve, da flytrafikken i dag afhænger af Internettet, så ja! :-)  (bevares, hvis USA kun lukker "visse dele" af nettet kan det da godt være, at det stadig fungerer)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:41

Lars:
da den største og vigtigste viden sidder mellem ørene, og altså ikke ligger på en server.

Præcis !

Og jeg står jo ikke bare på den ene side, og siger at det ikke vil skabe tab. Men at " Vi alle knækker nakken ", " Verdenen går under " osv osv.

Rolig nu bassemand :-)

Jeg ville nu hellere have en tråd , om hvordan vi som mennesker kan skabe en økonomi der ikke afhænger af fantasipenge, skabt ud af grådighed. Men det en debat som ikke kan tages endnu kan jeg mærke.

(ikke til dig Lars )

Nå, men nu vil jeg logge af :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:42

Eiler:
da flytrafikken i dag afhænger af Internette

Ok !

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:42

Anders Hyldig:
Er der tale om en knap, der lukker for internettet i alle lande (på verdensplan), eller blot deres eget enorme netværk?

Såfremt der er tale om at lukke det på verdensplan, så kan jeg slet ikke forestille mig, at de får tilladelse til det. En ting er jo hvad USA selv tænker, noget andet er hvad resten af verdenen vil gå med til.

Det nuværende Internet, som vi kender det, er opfundet, finansieret og "ejet" af USA. Så de behøver ikke spørge nogle om lov til hvad de gør med det. De har hele tiden fastholdt, at nøglepunkterne på Internettet - herunder hele DNS systemet, er underlagt deres ejerskab og fulde kontrol. Det har de indtil nu ikke ønsket at opgive på trods af at bl.a. EU har ønsket det.

Historien har vist, at USA ofte tager beslutninger med betydning for hele verden, som mange andre lande er meget imod. Om de gør det igen er ikke til at vide.

Jeg er dog helt enig i, at resten af verden ville blive meget mugne over, hvis USA får sådan en knap. Loven ser det ud til bliver vedtaget - så DEN får de, men spørgsmålet er, om de teknisk set kan lave en knap, der kan lukke effektivt ned for det hele. Det kan jeg godt tvivle på. Men de kan helt sikkert spænde ben for det meste - f.eks. ved at spærre for DNS systemet, eller nogle af de centrale hubs der ligger i USA. 

Men det er også klart, at netop denne lov kan sætte yderligere skub på andre landes ønsker om at gøre ejerskabet af Internettet mere globalt. Jeg er bare ret sikker på, at USA vil kæmpe MEGET imod at f.eks. Iran, Rusland og Kina pludselig skulle have kollektiv ret til noget USA jo selv har opfundet og er virkelig afhængig af. I den Amerikanske kultur er der ikke den store opbakning til de andre globale organisationer, som f.eks. FN - mange har oplevet for mange dårlige ting med dem. De vil bestemme selv. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 18:55

Hvis jeg ikke kan finde min nye kaffemaskine/vaskemaskine/bluse på nettet, så gør jeg som jeg gjorde for 10 år siden: Jeg går ind i en forretning og køber den. Med penge.

Husk at Internettet er reelt ikke mere end 15-20 år gammelt og det er først de sidste 10 år at det er blevet så stor en forretning.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:01

Maria Frederiksen:
Hvis jeg ikke kan finde min nye kaffemaskine/vaskemaskine/bluse på nettet, så gør jeg som jeg gjorde for 10 år siden: Jeg går ind i en forretning og køber den. Med penge.

Nahh, for butikken du skal købe den i er helt afhængig af Nettet, så de ffår hurtigt problemer med at drive forretningen, bestille varer, klare deres bankforretninger osv. Og hvilke penge vil du bruge - dem du ikke kan hæve i bankerne, fordi de er 100% afhængige af Nettet - eller dem du har gemt under dynen? :)

Ja, Nettet er kun meget få år gammelt, men du kommer ikke udenom at ekstremt mange og meget centrale funktioner på tværs af hele samfundet er flyttet over på Nettet - og mange af de gamle "analoge" løsninger er nedlagt. Og det vil være svært, hvis ikke umuligt, at genetablere disse funktioner med kort varsel.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:08

Der skal nok skabes mange forretninger aligevel :-)

Hvor mange penge bliver der ikke lavet sort hvert år i hele verden ?

Der tvivler jeg på internettet og banken er indblandet ;-)

Så jo man kan sagtens drive forretning uden internettet..

Der er dog en del f.eks affiliate folk der vil blive ramt hårdt i måsen..og alle andre med internet som base..

Der kan stadig bruges opslag i supermarked, avisen, og mangre andre ting.

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I ser simpelthen ikke stort nok på det Mikkel Friis.... Det handler jo ikke kun om at de som arbejder med det bliver ramt.. Men du har nok ikke læst tråden igennem så.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg læst lidt. Og man kan tydeligt mærke at nogle føler sig truet på deres levegrundlag. Som også er i orden.

Og hvad der vil ske, med min lille biks hvis nettet lukker, ja så ville jeg nok skulle tale mere i telefon, og modtage filer på cd'er usb sticks osv.

Men ellers vil der ikke være det store, måske nogle tynde blege mennesker der render rundt i gaderne og ryster, af abstinenser. Embarrassed

Men egentlig kan jeg ikke se noget problem i at nettet lukker. Måske lige at vi så får kupon hæftet igen.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Nu har jeg læst lidt. Og man kan tydeligt mærke at nogle føler sig truet på deres levegrundlag. Som også er i orden.

Og hvad der vil ske, med min lille biks hvis nettet lukker, ja så ville jeg nok skulle tale mere i telefon, og modtage filer på cd'er usb sticks osv.

Men ellers vil der ikke være det store, måske nogle tynde blege mennesker der render rundt i gaderne og ryster, af abstinenser. Embarrassed

Men egentlig kan jeg ikke se noget problem i at nettet lukker. Måske lige at vi så får kupon hæftet igen.

/Kenneth

Det viste jo blot at du ikke har læst ordentlig så... Jeg er nu hverken tynd eller fed, jeg er heller ikke bleg og alligevel er jeg supernørd med et liv - mon ikke du skulle lade vær at skære alle over en kam? :-)

Hvis at du fortæller mig og siger at du ikke kan se noget problem i at nettet lukker - ja så har du ingen realitetssans og du har bestemt heller ikke læst tråden ordentlig igennem. Hvis ikke man kan se at det vil skade stort set hele verdenen at nettet lukker.. Ja så er der vist bare ikke mere at sige til det.

Side 4 ud af 14 (134 indlæg)