Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt design - hot or not ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg har i dag arbejdet på et udkast til et nyt design til Sitemagic.dk , da jeg må erkende at det gamle bærer for meget præg af et garage-projekt (hvilket det dog langt fra er :-)). Jeg vil meget gerne have lidt konstruktiv feedback på mit tidlige udkast, som kan findes her.

Hvad synes I om opbygningen med kolonner? Fungerer udseendet på menuen ? Hvad synes I om det nye logo til Sitemagic CMS (Origami-(papir)-fuglen) ?

Målet er at gøre det nye website mere simpelt - menuen på det nuværende website er for uoverskuelig, og man drukner næsten i information på nogle af siderne.

- På forhånd tak for Jeres råd og vejledning :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:06

Jeg synes det er rigtig godt, og det minder umiddelbart om samme stil som mange hjemmesider der gerne vil tages seriøst. :) Hvilket jo er heldigt.

Dog savner jeg lidt noget "BANG, se det her! Det er jo fedt!" på hjemmesiden. Vægten er meget lige fordelt, og jeg ved ikke helt hvad I vil have mig til at lægge mest mærke til. At give lidt luft mellem teksterne og måske variere hvordan afsnitene styles, kan gøre det. Er ikke sikker, men det er bare et forslag. :)

Ellers, super fedt!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:08

For at være helt ærlig, synes jeg dit nuværende design er mere gennemført end det nye udkast - på trods af, at dit nuværende, som du nok også selv erkender, er en smule gammelt efterhånden.

Såfremt det ikke er et garageprojekt, som du påpeger, så ville jeg investere i at få en grafiker til at lave et flot design for dig. Det behøver ikke være så dyrt, som man måske nok antager. Du kan eksempelvis lægge en opgave ud på Amino Freelancer, hvorefter du modtager uforpligtende tilbud fra mange freelancere.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:09

Synes generelt at det ser bedre ud med det nye design, mere professionelt.

I forhold til logoet, så synes jeg det gamle er pænest. Det er skrevet med specielle bogstaver der viser kreativitet, nu er det bare standart tekst og et lille billede, ikke særlig kreativt.

Misforstå mig ikke synes orgami fuglen er fin, men kedelig. og ud fra hvad jeg kan læse laver i webdesign, så synes jeg bare man skal vise det ved selv at være kreative.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 133
Fra  D Graphics Skrevet kl. 16:34

Jeg vil helt klart gaa ind for dit nye udkast...

Dog mangler jeg lidt mere struktur og "afslutninger".

Har hurtigt lavet et billede, hvor mine krav bliver opfyldt. (sendt i PB)

-Og du poster bare billedet ind her, hvis du foeler for det. Ville bare ikke blande mit eget donaeme ind i traaden!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:40

Tusind tak for Jeres input alle sammen. Det ser ud til at der er delte meninger om designet - men det er som bekendt også svært at tilfredsstille alles preferencer :-)

Jeg vil lige understrege, at indholdet under menuen er "snuppet" fra det gamle site, så derfor ser det ikke helt skarpt ud. Det er på ingen måde det endelig resultat, men blot lidt "fyld", for at kunne vurdere menu, logo og struktur (brugen af kolonner) i en helhed.

Rune: Jeg er glad for dit råd om "bang" effekten - det er en god ide som jeg vil arbejde mere på. Jeg kan personligt godt lide brugen af video-materiale, så måske en 30-sekunders intro kunne være interessant. Hvad er din erfaring med brugen af video på forsiden?

Anders: Jeg er enig - men der er også kun tale om et udkast, så den nuværende side virker naturligvis mere gennemført endnu.

Jeg overvejede også at få en ekstern designer på opgaven, men finder det også interessant selv at rode lidt med design engang imellem. Det er et kærkomment break i al koderiet :-)

Magie: Jeg tror du har ret i, at det gamle logo kan virke mere kreativt. Men at det er ren tekst gør det forholdsvis kedeligt. De 3 dråber i toppen er inspireret af det gamle logo, som er forfærdeligt kedeligt:

http://sitemagic.dk/files/images/LogoSmall.png

Jeg tror jeg vil se om det gamle tekst-logo kan kombineres med fuglen. Det skal sikkert vise sig at du har ret, så mange tak for dit input! :)

Drhl: Hold op for fedt, at du lige gider bruge noget tid på at photo-shoppe mit udkast lidt - tusind tak for det. Som jeg nævnte tidligere er indholdet under menuen mest fyld, men jeg synes det var interessant at se hvordan du skabte en "grafisk menu", ved at flytte Quick Links'ne over i venstre side. Det kunne måske bruges til noget. Dog er jeg enig med Rune i, at der kan være lidt for meget på forsiden, hvormed det primære budskab drukner. Jeg må arbejde lidt videre med det - men mange tak for hjælpen, bestemt interessant at se dit udkast :-)

Meld endelig tilbage, hvis I har kommentarer til ovenstående. Jeg vil også meget gerne høre andres input :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:47

Jimmy Thomsen:

Rune: Jeg er glad for dit råd om "bang" effekten - det er en god ide som jeg vil arbejde mere på. Jeg kan personligt godt lide brugen af video-materiale, så måske en 30-sekunders intro kunne være interessant. Hvad er din erfaring med brugen af video på forsiden?

Jeg har kun prøvet mig med video en enkelt gang, men har fået fin respons på det. For at det ikke skal være løgn, er vi i øjeblikket ved at optage et meget kort iscenesat interview, til en anden hjemmeside - Og det er både sjovt og godt for kunderne, at se hvem der står bag.

Som Mogens Nørgaard siger, "Video. Det er det nye dokument, og det nye billede" - Og han har jo ret. Det er ofte langt mere interessant for de besøgende, at se en video, fremfor at læse en sides tekst eller analysere et billede.

Så det kan jeg kun anbefale. Et godt råd med på vejen: Sørg for at videoen bliver kort! Vi fik en del slag for at have lavet vores for lang, så vi måtte cutte noget af. Kun de vigtigste punkter bør nævnes, for detaljer kan man jo finde på resten af hjemmesiden.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  Server Børsen Skrevet kl. 17:56

Hej

Synes også Tongue Tied dit gamle design er bedre en det nye udkast.

.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 133
Fra  D Graphics Skrevet kl. 18:28

ingen problemer....

Personligt vil jeg ikke mene der er for meget indhold paa forsiden. En maade at frembringe budskabet paa kunne evt. vaere :

velkommen kolonnen : udtrykke dig gennem grafiske elementer, i stedet for tekst

quick links : fade farverne med "mouse over" funktion. Saa de ikke er saa prangende i oejet samt laegger fokus paa det egentlige, velkoms kolonnen.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:36

Hej igen.

Rune: Det lyder godt. Jeg er enig i at videoen skal være kort - besøgende har ikke tålmodighed til at se længere videoer. 20-30 sekunder går vist an :-)

Lars: Okay, kan du sætte ord på hvad der tiltaler dig ved det gamle design, og hvad du ikke kan lide ved det nye ? Det ville jeg værdsætte :-)

Drhl: Super ide med fade på ikonerne, det vil jeg overveje.

Jeg har lavet et nyt udkast , hvor den gamle logo-tekst benyttes sammen med vores nye logo (fuglen). Synes I det er bedre end det foregående udkast ?

- Tak igen :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)