Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har tilbudt kontorrengøring - har jeg sat timeprisen for lavt?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Og apropos det der med at snyde folk...

Rigtig mange erhvervsdrivende snyder sig selv, kunderne og samfundet ved at sætte prisen for lavt, da det simpelthen ikke kan løbe rundt. Det skriver jeg også om i blogindlægget.

Og rent generelt så drop den tanke om at du snyder nogen som helst ved at tage en fair pris. Hvis du giver en god stabil service og dine kunder er glade, er det fuldstændig ligegyldigt om du bor på Vedbæk Strandvej i første række, fordi du bidrager til samfundet. Og det skal man aldrig skamme sig over, eller tro at man snyder folk.

Hvis folk føler sig snydt, skal du nok finde ud af det, om ikke andet ryger du i fængsel

Tro ikke du snyder nogen, tro på at du bidrager med noget execptionelt og derfor har fortjent en høj løn

God fornøjelse Kenan :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:27

Hvorfor ikke blive ansat i et rengøringsfirma i stedet ? Så skal du ikke tænke over noget som helst, tager ingen chancer og får den samme løn. Ja faktisk får du mere i løn, du får jo også sygepenge og feriepenge. Og du er forsikret imod at der sker noget ved et uheld på den arbejdsplads du har.

Så nej, jeg ville aldrig gøre hvad du gør. Få mindre i løn, mere ansvar og mere arbejde ? Det ikke den vej til succes jeg er blevet oplært i :-)

Men vi er jo alle forskellige

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 09:00

Hej Kenan

Først undrer det mig at du vil køre det som ansat. Hvis du får mange kunder bliver det efter min mening noget rod og svært for dig at overskue. Jeg tror også du vil opleve at en del kunder vil vælge dig fra, fordi det betyder ekstra arbejde og omkostninger for dem hvis de skal udbetale løn til dig. Derudover skal der også afregnes feriepenge og sociale ydelser til en der får løn og det vil de jo lægge oven i prisen når de overvejer dit tilbud.

Hvis det er din mening at du vil leve af dette arbejde, vil jeg vil foreslå at du får et cvr-nr og bliver momsregistreret. Derefter kan du sætte din pris ved at regne baglæns fra den løn du ønsker at have pr. måned divideret med det antal timer du forventer at arbejde og så lægge dine omkostninger til (Transport, indkøb af værktøj etc) + en avance til uforudsete omkostninger og overskud i biksen.

Når du har regnet dig frem til din pris kunne du undersøge andre rengøringsfirmaers priser og vurdere din pris efter det.

Rengøringsartiklerne ville jeg nok fakturere ved siden af da det efter min erfaring kan variere hvilke midler der skal bruges. Du kan jo eventuelt have en fast normalpris for rengøringsartikler og et tillæg for specielle rengøringsartikler. Det er med til at minimere din risiko.

Jeg mener ikke du skal have forskellige timepriser på den samme opgave. Du kan have forskellige priser hvis du giver fastpristilbud, da der er forskel på almindelig rengøring og hovedrengøring.

Når alt det er sagt så er prisen efter min mening ikke den vigtigste faktor. Du skal finde en egenskab ved dig selv og dit firma, der gør dig unik og som får dine kunder til at vælge dig. Der er mange der gerne betaler lidt ekstra for en stabil og god service man altid kan regne med.

Håber du kan bruge ovenstående og ønsker dig held og lykke med din nye forretning.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52

Bernt Lassen:

Hej Kenan

Først undrer det mig at du vil køre det som ansat. Hvis du får mange kunder bliver det efter min mening noget rod og svært for dig at overskue. Jeg tror også du vil opleve at en del kunder vil vælge dig fra, fordi det betyder ekstra arbejde og omkostninger for dem hvis de skal udbetale løn til dig. Derudover skal der også afregnes feriepenge og sociale ydelser til en der får løn og det vil de jo lægge oven i prisen når de overvejer dit tilbud.

Hvis det er din mening at du vil leve af dette arbejde, vil jeg vil foreslå at du får et cvr-nr og bliver momsregistreret. Derefter kan du sætte din pris ved at regne baglæns fra den løn du ønsker at have pr. måned divideret med det antal timer du forventer at arbejde og så lægge dine omkostninger til (Transport, indkøb af værktøj etc) + en avance til uforudsete omkostninger og overskud i biksen.

Når du har regnet dig frem til din pris kunne du undersøge andre rengøringsfirmaers priser og vurdere din pris efter det.

Rengøringsartiklerne ville jeg nok fakturere ved siden af da det efter min erfaring kan variere hvilke midler der skal bruges. Du kan jo eventuelt have en fast normalpris for rengøringsartikler og et tillæg for specielle rengøringsartikler. Det er med til at minimere din risiko.

Jeg mener ikke du skal have forskellige timepriser på den samme opgave. Du kan have forskellige priser hvis du giver fastpristilbud, da der er forskel på almindelig rengøring og hovedrengøring.

Når alt det er sagt så er prisen efter min mening ikke den vigtigste faktor. Du skal finde en egenskab ved dig selv og dit firma, der gør dig unik og som får dine kunder til at vælge dig. Der er mange der gerne betaler lidt ekstra for en stabil og god service man altid kan regne med.

Håber du kan bruge ovenstående og ønsker dig held og lykke med din nye forretning.

Hej Bernt

Altså det jeg for det første har tænkt, det var at tjene nogle penge nu og her som supplering til min SU da jeg er i gang med at studerer. For det andet så har jeg tænkt at jeg ville fakturer kunderne de timer jeg lægger hos dem og selv registrer det til skat via. mit CPR nummer. Da man jo kan omsætte for de der 50.000 før at man skal betale moms.

Så meningen er ikke at jeg skal leve af det resten af mit liv som hovedbeskæftigelse, men bi beskæftigelse.

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 12:03

OK. Så har du jo styr på den del. Undskyld at jeg ikke forstod den del med indrapportering til skat via dit cpr.

Hvis du ikke har planer om at tjene mere end 50.000 er det en vej at gå.

Så er det kun prisen du vil have en vurdering af ?

Jeg mener stadig du skal holde det enkelt og kun have éen timepris og en pris for forbrugte produkter. Hvad timeprisen angår mener jeg at du sælger dig selv meget billigt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:12

Anders Christensen:
Betyder det at du er doven og sløset ved den almindelige rengøring siden hovedrengøringen er dyrere i timen?

Hovedrengøring er meget dyere end alm. rengøring. Det ved alle. Prøv du selv at lave alm. kontorrengøring i 3 timer og så tag og lav en hovedrengøring også i 3 timer. :)

Jeg mener endda at prisen for hovedrengøring skal være højere end den trådstarter har forslået.

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 12:28

Ved at have en pris pr. time gør du det enkelt for kunde at forstå din prispolitik.

En normal rengøring tager så eks. 3 timer = 3 x timepris

En hovedrengøring tager eks 9 timer = 9 x timepris

Så skulle den ged vist være barberet

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:39

Bernt Lassen:

Ved at have en pris pr. time gør du det enkelt for kunde at forstå din prispolitik.

En normal rengøring tager så eks. 3 timer = 3 x timepris

En hovedrengøring tager eks 9 timer = 9 x timepris

Så skulle den ged vist være barberet

Husk ekstra omkostninger til materiale til hovedrengøring, det kommer oveni og det er ikke billigt hvis der skal fjernes mærker, pletter fra gulv væge osv. Det løber op i mange kroner og øre.

Jeg fik 220 kr. i timen for hovedrengøring på et tidspunkt, og min normale timeløn var 155 kr. Og der var jeg ansat af et rengøringsfirma. De bliver betalt ekstra af kunden for hovedrengøring naturligvis.

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:59

Jeg arbejder selv ved et rengørings selvskab, for at tjene lidt ekstra mens jeg studer, og min timeløn ligger på mellem 127 og næsten 140 efter kl. 18. Hvis du arbejder hos et firma, har de forsikring og alt udstyret.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)