Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standardsvar til telefonsælgere

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det beklager jeg Michaeln1977 - Jeg er uvidende om telemarketings systemer .-)

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen -> lidt mere info til folk nu hvor du nævner CVR reklamebeskyttelse. I kan tjekke den her side:

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59

Eller søg på Reklamebeskyttelse på google. CVR kommer frem som et af de første hits. 

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:17

Anders_G:

Du er selv i marketing branchen. Har du overvejet om du vil få flere kunder i butikken eller give kunderne bedre resultater ved at kombinere med telemarketing?

Hej Anders.

Ja, det har jeg - og her er vores oplevelse med mødebooking og telemarketing.

Det kan godt være at jeg bare er SÅ uheldig; men det kunne også være en bekræftelse af, hvad andre oplever?

Som du kan se, så er det ikke vejen frem for os - men det skulle da lige prøves efter at vi ikke har rørt denne markedsføringsform i 10 år.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 14:46

Nu handler den her tråd nok mest om virksomhedsrelaterede telefonsælgere, men jeg har arvet en sjov bemærkning fra min mor.

Når der ringer en der sælger magasiner, lader hun sælgeren tale ud og derefter afslutter hun med et "Kan man få det med blindskrift?". Det resulterer i en del mundlamme sælgere :)

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange her der skriver  at man bare kan svare "bruger ikke og lignende"

På det tidspunkt har man allerede afbrudt sit arbejde , sit møde ,sin personlige samtale eller andet vigtigt fordi man pligtskyldigt farer hen til sin telefon når den ringer.

Hvor interesant tro I  at det er for en f.eks. tømrer der er på vej oppå et tag, en mekaniker der ligger under en bil, eller en der er ved at forberede sig til et vigtigt møde, eller en der venter på en meget vigtig samtale, at blive afbrudt af en annoncesælger fra et tvivlsomt firma der vil narre modparten til at binde sig til en annonce hvor prisen senere bliver 10 dobbelt(ja dem har vi set mange af i KONTANT ) eller andre telefonspammere.

Hvorfor benytter telefonsælgerne altid hemmelig eller skjult nummer selv fra teleselskaberne der benytter sig af denne tvivlsomme telefonspam.  De præsentere ikke sig selv først eller fortæller hvor de ringer fra eller de siger det på uforståeligt københavnsk skrandespansk.

De starter altid med at sige " Er det Peter Ole Søren Thomsen (med alle mellemnavne medtaget) eller de vil tale med den økonomiansvarlige og lignende , først da kommer deres uforståelige Brian Tyndskid  sprog.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:49

De der strøm selskaber har også stået de sidste dage i Espergærde cencret. Jeg siger altid til dem jeg ikke bruger strøm. Eller jeg bruger kun batterier.

Bliver de ved stopper jeg op, ser dem dybt i deres øjne og tager et skridt hen i mod dem. Det får dem altid til at sige "ha en god dag hr" :-)

De der telefon sælgere der ringer op - dem afbryder jeg altid og spørger dem direkte hvad det er de vil sælge mig. Så er de jo nød til at melde ud og så siger jeg altid at det er ikke noget vi bruger i vores virksomhed.

De ringer altid på vores fastnet telefon og vil sælge os mobil telefoner. Så siger jeg, det bruger vi ikke her, det er pisse farligt med de stråler. De bliver altid helt tavse :-)

Og hvis Telia læser med her - så fjern mig fra jeres kontaktlister!!!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:48

Jeg kan også se at det var den falske dag jeg skrev i denne tråd.

Det var åbenbart i dag at 3 valgte at tilbyde os det her sindsygt gode (for 3 må det være) tilbud på mobilt bredbånd.

Uheldigvis havde vi haft ret dårlige erfaringer med 3 og deres dækning med blandt andet iPhone 3GS rundt omkring, så dem havde de fået retur sidste år med en gevaldig skideballe.

Sælgeren var ret hurtigt ude af røret da han havde sagt hvor han ringede fra.

Men det er jo blot eksterne, så de tjekker næppe op imod eksisterende og tidligere kundelister..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:49

Jeg har absolut ikke noget problem med, at der ringer nogen for at sælge, hvis det de sælger er relevant for os eller hvis de acceptere et nej tak med det samme.. Det værste er bare når man tydeligt kan høre, at de læser op fra en eller anden manual, hvor i der står hvad de skal gøre når kunden siger sådan-og-sådan i stedet for at tænke selv.

Vi havde en i dag der ringede og sagde "goddag, jeg vil gerne tale med den der står for jeres uddannelse, da jeg ringer fra xx som tilbyder kurser i microsoft officepakken" jeg siger "det er vi ikke interesseret i, ellers tak".. hans svar " hvordan kan du sige du ikke er interesseret, uden at vide hvorfor jeg ringer" "jamen du har lige sagt det er vedr kurser i office pakken, det er vi ikke interesseret i, ellers tak" "jamen hvordan kan det være i ikke er interesseret, har i da været på kursus for nylig?"...
Når man allerede har sagt pænt nej tak to gange, så er det meget svært at sige det pænt 3. gang..
Jeg gider ikke bruge en masse tid på at forklare hvorfor, især når man tydeligt kan høre at han er bedøvende ligeglad med hvorfor - han vil bare have dig til at snakke videre, så du ikke lægger på.

På en del sælgere virker det bare at sige hurtigt, "det er vi ikke interesserede i, så ellers tak - kan du have en god dag" Hvis man taler hurtigt, så de ikke når at tænke over modsvaret, giver de som regel op med det samme :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg plejer at gøre nedenstående og det er især i forhold til sælgere af telefonabonnementer, for de står for 90 % af de salgsopkald, jeg får. Jeg siger ganske enkelt:

Du skal have tak for dit opkald. Jeg har selv arbejdet som telesælger, så jeg ved godt, hvordan du skal gøre mig interesseret i dit produkt. Men jeg er meget glad for det, jeg har - også selvom du måske kan tilbyde mig en billigere pris. Jeg vil anbefale dig at bruge tiden på at ringe til en anden, for det er spild af din gode tid, hvis du bliver ved med at snakke med mig. Hav en god dag.

Den plejer at få dem til at sige undskyld for forstyrrelsen og så siger de farvel.

Det kan godt være, at man er træt af den salgsmetode, men de, der ringer, er som regel studerende eller andre unge, der skal tjene til dagen og vejen på denne måde. De har ikke brug for, at man gør deres job endnu mere surt end det er i forvejen. At svine sælgere til (medmindre de ligefrem beder om det) er som at klage til kasseekspedienten over supermarkedets priser.

Hvis jeg føler, at telesælgeren overskrder mine grænser og bliver ubehøvlet, kontakter jeg efterfølgende virksomheden for at sige, at jeg synes, at de spilder deres penge på en alt for dårlig løsning (og det er ofte fordi de har outsourcet deres salg). Det bliver altid modtaget godt. Engang ringede direktøren endda selv til mig og sagde undskyld og at de ville sende en bog til mig, som jeg oven i købet havde ønsket mig.

God "fornøjelse" med opkaldene :-)

Bedste hilsener

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 23:01

Jeg har telemarketingsvirksomhed -og jeg ringer IKKE fra skjult nummer -bevidst valg : jeg gider da heller ikke selv tage telefonen hvis ikke jeg kan se hvem der ringer! Ikke nok med at folk rent faktisk tager telefonen når jeg ringer, nej de ringer sør´me også tilbage til mig, hvis de uheldigvis ikke var i stand til at svare da jeg ringede op! 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)