Jeg er lige blevet ringet op af en telefonsælger fra Modstrøm, der ville sælge mig noget billigt strøm. Til alt held kunne jeg huske fra sidste gang nogen forsøgte at sælge strøm til mig, at min "dealbreaker" var, at de ville binde mig i 12 måneder da jeg ikke har lyst til at blive bundet for at spare nogle få hundrede kroner. Så jeg sagde: "Jeg er beslutningstageren og jeg ønsker ikke at blive bundet." Hun sagde: "ja vi binder jo folk i 12 måneder, så det kan jeg godt se ikke er noget for dig. Og så endte den samtale lige så hurtigt som den var startet.
Det kunne der så komme en lille liste ud af, med produkt type og årsagerne til at det er en dårlig deal at sige ja. Eks.: Mobiltelefon:
Så når næste telefosælger ringer checker, man lige sin liste, finder f.eks. mobiltelefon og siger med det samme, at du ikke: "Ønsker at binde dig", hvis det er det, der er din dealbraker. Med denne liste kan alle nu aflutte den store salgstale lynhurtigt før den overhovedet er kommet i gang med de rigtige argumenter og på en høflig måde, oven i købet Ja, du gør det nemt for sælgeren at springe til den næste (din konkurent der ikke har listen?); men til gengæld sparer vi som samfund rigtig mange ressourcer ved at kunne få lov til at koncentrere os om vores arbejde i stedet for at blive hylet ud af vores koncentration af tilfældige telefonsælgere. Alle input er velkomne Venlig hilsen, Christian |
I skal bare bruge Nørgaards "Vi bruger ikke" http://www.vibrugerikke.dk/
Så skulle den være barberet :o)