Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standardsvar til telefonsælgere

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige blevet ringet op af en telefonsælger fra Modstrøm, der ville sælge mig noget billigt strøm.

Til alt held kunne jeg huske fra sidste gang nogen forsøgte at sælge strøm til mig, at min "dealbreaker" var, at de ville binde mig i 12 måneder da jeg ikke har lyst til at blive bundet for at spare nogle få hundrede kroner.

Så jeg sagde: "Jeg er beslutningstageren og jeg ønsker ikke at blive bundet."

Hun sagde: "ja vi binder jo folk i 12 måneder, så det kan jeg godt se ikke er noget for dig.

Og så endte den samtale lige så hurtigt som den var startet.

Mit forslag med denne tråd er, at vi sammen får opbygget en liste over de ting som telefonsælgere prøver at sælge til os og som irriterer os allermest, husker årsagen til at vi har sagt nej her.

Det kunne der så komme en lille liste ud af, med produkt type og årsagerne til at det er en dårlig deal at sige ja.

Eks.:

Mobiltelefon:

1. Bindingsperiode
  2. De har været i Kontant og Basta flere gange
  3. Kan de slå prisen på "Selvhenter"?
  4. Hvis de kan, hvorfor skulle jeg løbe risikoen for at få noget l**** / dårlig service der indgår som en vital del af min virksomhed, for at spare 150 kr om året.
  5. Hvorfor skal jeg bruge min dyrebare tid på at gennemlæse deres uigennemsigtige tilbud.

Når listen er lang nok, så vil jeg udarbejde et dokument og oploade det så vi hver især bare kan printe den ud og hænge den op et synligt sted.

Så når næste telefosælger ringer checker, man lige sin liste, finder f.eks. mobiltelefon og siger med det samme, at du ikke:

"Ønsker at binde dig", hvis det er det, der er din dealbraker.

Med denne liste kan alle nu aflutte den store salgstale lynhurtigt før den overhovedet er kommet i gang med de rigtige argumenter og på en høflig måde, oven i købet Big Smile

Ja, du gør det nemt for sælgeren at springe til den næste (din konkurent der ikke har listen?); men til gengæld sparer vi som samfund rigtig mange ressourcer ved at kunne få lov til at koncentrere os om vores arbejde i stedet for at blive hylet ud af vores koncentration af tilfældige telefonsælgere.

Alle input er velkomne Smile

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:51

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:55

Hej Christian,

Jeg har også haft "fornøjelsen" at tale med en sælger fra det omtalte firma, som jeg slap relativt hurtigt af med  ved at benytte et citat fra Mogens Nørgaards fantastiske påfund, Vi bruger ikke.

Det resulterede, måske ikke helt overraskende, i en tydeligt måbende telefonsælger, at jeg med ro i stemmen kunne sige.. "Vi bruger ikke strøm".
Jeg mener, det er da helt almindelig, at en IT konsulentvirksomhed med fokus på IT sikkerhed, ikke bruger strøm., ikke?

Bare til inspiration.. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis din mening er at INGEN kan tilbyde dig NOGET overhovedet billigere eller bedre , er det da fint for dig at kunne afslutte hurtigt.

Personligt ser jeg dog ikke problemet - inden for de første 10-20 sec. , ved jeg om det er et område der interesserer mig og ser muligheder ( og hvordan sælgeren er )- ellers afsluttes samtalen pænt med " nej tak - ingen interesse for mig".

Jeg gætter på jeg har ca. 10 opkald om ugen, og samlet bruger 5-10 min. - Intet problem ud af en samlet arbejdsuge på 60-70 timer som iværksætter Smile

Hvis du har så stort problem med at lukke en samtale, så få dog spæring på for sælgere- er det ikke muligt ?

Samtidig er jeg selv altfor nysgerrig til at gå glip af evt. gode tilbud - og det hænder da jævnligt.

Jeg ringer også selv ud med tilbud, og det gælder bare om at respektere modtagerens interesse/ eller mangel på samme, komme hurtigt til sagen, så har man en god samtale 9 ud af 10 gange

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:17

Ja vi er mange der gerne vil give telefon spammerne et spark i røven

Når de ringer så bed om deres  navn og telefonnummer (de viser altid hemmeligt nummer) det er vel fair at vide hvem man snakker med og navnet på deres chef samt hans telefonnummer.

Når det er en telefonspammer stil dem en masse spørgsmål og bliv ved indtil de bliver trætte, Der der DIG og ikke telefonspammeren der skal køre samtalen.

Læg ikke røret på men sig at man stiller om og læg røret nær en radio højtaler, så når de ikke at forstyrre så mange.

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:25

Send en mail

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:26

Jesper Laugesen:

Hvis din mening er at INGEN kan tilbyde dig NOGET overhovedet billigere eller bedre , er det da fint for dig at kunne afslutte hurtigt.

Jeg har aldrig fået noget godt/bedre ud af at sige ja til et tilbud fra en telefonsælger frem for at lade være.

Det har kun resulteret i ekstra arbejde og ulemper. Hver gang.

Jeg ved ikke, om jeg bare har været specielt uheldig; men jeg tror det ikke.

Hvis folk ringer til mig om ANDET end telefoner, strøm, forsikringer, aviser, annoncer, investeringer (har jeg glemt noget) så vil jeg være lidt mere åben; men ikke meget.

For hvorfor skulle jeg lige være i en situation, hvor jeg ikke allerede HAR fundet den bedste løsning på det "problem" telefonsælgeren mener at kunne løse for mig?

Og hvorfor skulle jeg lige have det som min førsteprioritet i samme øjeblik telefonsælgeren ringer?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:28

Det var et godt forslag at man nkunne spærre for telefonsælger

Hvis man har en af de automatiske telefonomstilinger:

TRYK  1 hvis du er telefonsælger (og så stilles om til pausemusik)  Alle liner er optaget vent venligst i det uendelige ha ha

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:35

Du som har telemarketingvirksomhed,  hvorfor ringer du med skjult nummer?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:40

Christian: For hvorfor skulle jeg lige være i en situation, hvor jeg ikke allerede HAR fundet den bedste løsning på det "problem" telefonsælgeren mener at kunne løse for mig?

Det er godt nok noget sludder - tror du selv på at folk flest har gennemsøgt markedet - ude som hjemme ?, og alene det faktum at der hele tiden kommer nye aktører , nye produkter , osv. osv gør at selvfølgelig har du ikke det.

Optimering af ens butik/virksomhed , er naturligvis hele tiden mulig ( eller i 90% af tilfældene) , på et eller andet område.

Men som sagt - jeg ser "problemet" som minimalt.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)