Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skær det ud i pap

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit spørgsmål er ganske enkelt,

Hvordan tjener man penge på at have mange besøgende på sin hjemmeside?

Jeg er helt lost og forstår ikke alle de dyre ord og navne i it verdenen. Så hvis der er en venlig sjæl som vil komme med en hurtig forklaring, vil jeg blive glad og en smule klogere :)

Kan man estimere en fortjeneste i forhold til hvor mange besøgene man får ?

Mvh Caspar

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 17:44

Caspar L:

Hej

Mit spørgsmål er ganske enkelt,

Hvordan tjener man penge på at have mange besøgende på sin hjemmeside?

Jeg er helt lost og forstår ikke alle de dyre ord og navne i it verdenen. Så hvis der er en venlig sjæl som vil komme med en hurtig forklaring, vil jeg blive glad og en smule klogere :)

Kan man estimere en fortjeneste i forhold til hvor mange besøgene man får ?

Mvh Caspar

Hej Casper

Nu bruger du jo selv et "dyrt" ord - nemlig "estimere"!

Ja - selvfølgelig kan du tjene penge på mange besøgende!

Du kan eksempelvis bruge "adsense" på din blog/hjemmeside, og hermed opnå en indtjening.

Tro nu ikke du bliver millionær inden for den nærmeste uges tid eller så - der går en rum tid!

mvh Bennie

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:07

AdSense behøver nu ikke være den bedste løsning. F.eks. i forbindelse med fora giver AdSense-reklamer ofte ikke nogen stor indtægt, på trods af mange besøgende på din side.

Også sider der ikke er "produktorienteret", som f.eks. sider med flashspil, altså spil du kan spille på nettet, har problemer med at give en fornuftig indtjening.

For at kunne komme med nogle bedre råd til hvordan du tjener penge på din velbesøgte side, vil det være en stor hælp, hvis du oplyser, hvilken side du har.

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 18:12

Hej Bennie

Det var de dyre ord indenfor it... Nogle af de andre har jeg lært ;)

Jeg bekymrer ikke om at få besøgende, jeg mener mere hvordan man udnytter besøgende? og om der er ca. fortjeneste pr besøgende?

Feks. hvis at jeg har 50.000 daglige besøgene hvordan udnytter jeg så den trafik bedst ?

Kan på denne både forvente at tjene det dobbelte ved 100.000 besøgende?

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 18:15

.

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 18:18

Hej Bjarke

Jeg må hellere starte med at sige at siden er ikke lavet endnu  det er derfor jeg spørger ellers havde jeg fundet ud af det...

Men jeg har ideen til hvordan man får monster mange besøgende

caspar

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 18:28

Hvordan og hvor meget ?

Caspar

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:41

Hej Casper

Det kommer jo meget an på hvilke side det er du vil lave :-)

Adsense er guld for nogen sider alm. affiliate netværker er guld for andet og der er sikkert også noget helt tredje..

Mikkel

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Caspar L:

Men jeg har ideen til hvordan man får monster mange besøgende

Er det muligt, at du kan komme med en skitse af din idé (Du behøver ikke udlevere hver eneste detalje i den, men et hint vil gøre det lettere at komme med et fyldestgørende svar til dig.)

Der er bl.a. disse muligheder for at tjene penge på din side:

Direkte reklamesalg

Sælg din bannerplads for en måned ad gangen til annoncører der betaler direkte til dig.

Affiliate marketing / partnerprogrammer

Her henvender du dig til et affiliate netværk som sørger for at finde annoncørerne til dig. Du bliver herefter afregnet for hvert salg, lead (som f.eks. hvis en besøgende på din side opretter sig som bruger hos annoncøren), pr. klik eller unikke besøgende du sender videre og sidst men ikke mindst kan du også optjene kommission hvis en af dine besøgende køber noget hos annoncøren efter udelukkende at have fået vist et banner på din side (dog ikke en voldsomt udbredt afregningsmetode, men f.eks. TradeDoubler har flere kampagner af denne slags).

AdSense (eller andre kontekstuelle netwærk)

Indsæt en kode, du får udleveret af Google AdSense og tjen penge ved at dine brugere klikker på disse reklamer. Populært fordi det er let at komme i gang med og der er et stort udvalg af annoncører der bliver matchet automatisk med indholdet på din side.

Brugerbetaling

Tag penge for dit indhold ved at lade dine brugere betale for adgang til din side. Denne model er ikke så udbredt i Danmark, men er en god måde at tjene penge på hvis dit indhold er af høj kvalitet. Fordelen er her, at du, i modsætning til når du har annoncører, får lov til at beholde hele indtægten og ikke nøjes med 5-15% af omsætningen, som det sker i f.eks. affiliate marketing. Ulempen er er dog at du skal står for afregningen og kundeservice.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 18:48

Hejsa.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af dit spørgsmål, for selvfølgelig er det muligt at tjene penge på mange besøgende.

Inden jeg vil komme med et konkret svar, kan du så ikke forklare hvilke sider der er tale om?

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)