Så vil jeg også lige give mit besyv med - det føler jeg personligt er vigtigt. Mange af de aminoer der læser med herinde, står nemlig for deres egen optimering. Råd der er forkerte, kan i værste fald koste dyrt for dem og deres virksomheder.
Alt hvad jeg selv har testet og prøvet, viser det stik modsatte. Også de gange hvor jeg selv har fået stjålet min tekster, har jeg mistet vigtige placeringer. Både den første gang hvor der oven i købet var link til mit firmas hjemmeside, samt anden gang hvor en "SEO ekspert" havde valgt at stjæle mine tekster.
Som Thomas også skriver, har Google en naturlig interesse i at give de besøgende de bedste resultater. Og det gør man ikke ved at give brugeren den samme artikel, i forskellige designs, på forskellige domæner. Som Erik Pilgaard Hejlskov også skriver, vil jeg ikke have interesse i at der benyttes "gamle" artikler i mit artikelkatalog. Hovedparten af de danske artikelkataloger har en politik om dublicate content. Når ejeren bevidst har truffet et valg om at det er sådan at det skal være, må man respektere det. (jeg er udemærket klar over at der ikke er nogle herinde, der har sagt at de bevidst overtræder retningslinjerne for de enkelte kataloger) Jeg ville kun se det som en god ting, hvis du oprettede et artikelkatalog hvor det var tilladt at genbruge artikler. Så kan alle dem der deler samme holdninger som dig ang. syndikerede artikler uploade deres artikler hos dig. / Emil Blücher |
Jeg tror at et begreb som pressemeddelelser vil være et godt eksempel på at syndikeret tekst ikke er en god ide.
Du har en firma hjemmeside, hvor du under nyheder publicerer din pressemeddelelse, som du i øvrigt sender til forskellige medier.
Google har været forbi din side og indeksere pressemeddelelsen. Nu bliver den så publiceret på forskellige avisers hjemmesider. Google kommer igen forbi og indekserer. Selvom der linkes til din firma hjemmeside, hvad tror du så der sker ?
Hvilken side har størst "troværdighed" hos Google og hvorfor ?
Hvad sker der med dine primære søgeords placering, hvis du har benyttet dem i artiklen (uden link) og de nu bliver vist på andre hjemmesider ?