Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content Myte

Side 9 ud af 9 (83 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Du er jo selv en eftersnakker ? Du siger bare hvad de siger på de Google blogs ?

Jeg bryder mig absolut heller ikke om dem der bare giver minuspoints her på Amino, og jeg synes det burde fjernes. Hvis man ikke kan deltage med noget konstruktivt, kan man heller ikke uddele minuspoints, er min holdning.

Så hvis du vil igennem med dine budskaber , så lad være med at hænge dig for meget i dem, der uden at blinke giver Demib og Rosenstand ret. For ja de er eftersnakkere, ligesom dig.

Vi har alle nogle mentorer vi har fået vores viden fra, og som vi ligger os op af... indtil vi ved bedre og mere. Og det samme gør du, med mindre du blev født med al din viden på èn gang, og aldrig har haft brug for at lære af andre. Det tvivler jeg dog på.

Meninger, beviser og modargumenter er vejen til mere viden og større horisonter. Det eneste der kan forhindre en hurtigere vækst og vidensdeling, er folks egoer. Og det ser vi endnu et udslag i her, desværre.

Jeg synes det er spændende hvad du siger, og jeg glæder mig at høre hvad de andre har at sige, men hvis i begynder at bitche for meget, bliver vi allesammen snydt for udvikling. Og det er der jo ikke meget iværksætteri i.

Fortsat god udvikling til alle :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:

Men der er faktisk kæmpe forskel på at blive filtreret (outranket) og 'straffet'. Hvis du bliver filtreret, så kan du bare ændre teksten og få dine placeringer tilbage. Hvis du er 'straffet' kræver det at du kontakter Google og ber dem om at få lov at komme tilbage i indekset. DET er alvorligt.

Hej Erik,

Jeg tror jeg har fanget hvad du mener, men set herfra gør det ingen forskel!

Både filtreringen og straffen fjerner umiddelbart siden fra topplaceringerne, som jeg forstår det.
Så kan du åbenbart få siden tilbage igen ved at ændre lidt på dine tekster, men det er her du taber mig.

Hvad er formålet med at risikere filtrering, hvis du kan undgå det ved fra starten at ændre lidt i dine tekster - vel at mærke dem du lægger på andre  sites? Er den mulige gevinst så stor at det gør det værd?
Set fra min stol er det da ikke risikoen værd at miste sin placering i kortere eller længere tid, hvis jeg med sikkerhed kan gøre noget for at fjerne risikoen.

Stor hilsen
/Brian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Erik Hamre:
at flere debattører ikke gidder læse eller forholde sig til hvad Google selv har at sige om duplicate content vs. syndicated content

Det sjove er så, at Google faktisk rigtig gerne vil høre hvad JEG har at sige om den slags. Det er bl.a. derfor de, og de andre store søgemaskiner i øvrigt, adskillige gange har inviteret mig til private møder med deres search quality team i USA :)

Erik Hamre:
Google sagtens kan regne ud, hvor artiklen lå først, med mindre man altså har et meget svagt site

Det er ganske enkelt ikke korrekt. At du påstår som du gør kan kun være fordi du enten bare er en Troll - eller fordi dit erfaringsgrundlag er for tyndt.

Som nævnt sider jeg selv (igen igen) med en sag, hvor et stort, internationalt mærkevarewebsite, med PR7, +10 år på bagen osv har tabt en masse af deres produktsider i Google NETOP på grund af DC på tværs af domæner opstået ved LIGE præcis den form for syndikering, som du så hårdnakket påstår ikke er et problem.

Ja, jeg synes faktisk det er direkte uanstændigt og potentielt set meget skadeligt, at du kommer her og prøver at bilde folk ind, at de bare skal gøre noget som helt faktuelt er virkelig risikofyldt for deres forretning.

Lad mig understrege igen, at fordi du ikke selv har kunne konstatere problemerne med DC betyder det altså ikke at de ikke er der. De ER de!

Din logik svarer til at sige, at du nu i flere måneder har kørt skidefuld fra Skagen til København uden en eneste skade og på basis af det konkloderer at spritkørsel skam slet ikke er spor farligt. Det er simpelt hen ikke en professionel tilgang til risikovurdering! Og at anbefale andre at køre skidefulde rundt er direkte groft.

Du lægger meget vægt på hvad Google siger. Men du glemmer bare en meget vigtig ting - når Google udtaler sig om, hvad det er de synes webmastere skal gøre så er det IKKE nødvendigvis for at gavne dem - men for at gavne Google (naturligvis). Så ja, Google mener selv de har rimelig godt styr på DC - uanset om det er syndikeret, scrapet eller ej. De skal nok finde det de gerne vil have. (At de så absolut ikke har styr på DC er en anden snak). ´Men det er bare ikke sikkrt de vælger DIT site, hvis du ikke tager DC alvorligt.

Det er ikke Googles opgave at optimere dit website - deres opgave er at optimere deres søgemaskine. Min opgave som SEO'er er derimod at optimere dit website - ikke Google. Jeg tror godt de fleste kan se forskellen.

Side 9 ud af 9 (83 indlæg)