Sjovt at du dømmer en 19-årig på forhånd Thomas, for en 19-årig kan jo ingen erfaring overhovedet have.
Der er ellers mange på 19, der markedsfører sig som SEO og SEM eksperter...
Nå - hør lige engang, så der ikke er nogen misforståelser:
Der dukker af og til en helt ny debattør op på Amino, som med brask og bram leverer et "statement", der går på tværs af vedtagen "best procedure". Og det er supergodt, for det er altid værdifuld at få nye input. I dette tilfælde er det så Erik Hamre, der giver en meget kontroversiel melding om DC.
Kontroversiel fordi den går på tværs af alt, hvad alle danske og udenlandske SEO folk ved. Kontroversiel fordi den modbevises alene af det faktum, at selv Google tager DC på tværs af domæner så alvorligt, at de indførte en udvidelse af Canonical URL tag'et, så det også kan bruges på tværs af domæner. Det gjorde de ikke, hvis det ikke var et reelt problem.
Altså står vi her med en velskrevet påstand fra Erik Hamre, der gives til Aminos brugere som et godt råd - men som er bevisligt og faktuelt forkert. Det skal naturligvis adresseres - alt andet ville være uprofessionelt af os, der arbejder med faget.
Erik Hamre - jeg bliver nysgerrig efter at vide, hvem manden er. Hans profil siger intet, og når jeg googler navnet, er det mest sandsynlige en biografdirektør for Gentofte Bio (med en katastrofal hjemmeside). Det er nu nok ikke ham.
Hvis nu der var en profil og en historik på Erik Hamre, der dokumenterede erfaring og viden med SEO og DC, kunne det være vildt spændende at diskutere emnet med ham og blive klogere. Men lige nu står vi vel alle samme sted:
Vi har en påstand fra en mand, der er ukendt. Påstanden kan tilbagevises med henvisning til faktuelle forhold. Og argumentationen fra Erik Hamre må vejes i lyset af, at han ikke oplyser anden erfaring end nogle artikler på artikeldatabaser.
Det er det, jeg mener med, at det er en god ide at have en ikke anonym profil - og at bakke sine påstande op med vægt.
Og til de der ikke forstår brugen af "billedlige sammenligninger": Jeg brugte eksemplet med en gut på 19 og en bygningsingeniør for netop eksemplets skyld. Det er ganske normalt at sætte tingene "skarpt op", når man bruger en billedlig sammenligning.