Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content Myte

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

BruunMedia:

Wi:

Da du skrev: Kan man have en mening om jordens form?

Blev det for useriøs til mig! Det er bevist at jorden er rund.. men det er ikke 100% bevist at sådan som i siger er mere rigtigt end det han siger, blot fordi der er flertal for det.

Og skulle man gå direkte i detaljer, så er jorden ikke rund.. for der stikker jo både bjerge, huse og træer op af jorden.. Så det var jo ligeså useriøst som dit faktum.

Man kan også tolke alt 100%  bogstaveligt og ikke fange pointen fordi man bare har brug for at diskutere latterlige ting?

jeg har haft testet det med 100 sider og det beviste at man blev straffet. Siderne var ikke engang 100% ens eller sat 100% ens op.

Men igen.. Du køre dit show, og du laver alt det DC du vil :)

Så fordi du har 9000 karmapoint, har et billede og kan skrive at du har lavet over 100 tests, så skulle jeg tro mere på dig end på ham?

Come on! Du snakker udenom ved at sige: du køre dit show etc. etc... Fordi du ved at der er noget sandhed i det. Jeg køre ganske rigtigt mit eget show, men jeg kan heller ikke se noget feedback på dine 100 sider, kom med nogle beviser og faktums der bakker det 100% op?
Jeg kan stole lige så lidt på det du skriver, som jeg kan stole på det han skriver, for du bakker ikke din sag op mere end han gør, du siger blot hvad 1000 webmastere før dig har sagt - uenig? Jamen så kom med noget bevisførelse, ellers er dit indlæg lige så nytteløst som.. ja?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hold da op, som nogen ryger op i det røde felt hurtigt!

Jeg er ikke kommet herind for at træde nogen over tæerne, men for at lære og diskutere SEO. Jeg arbejder med SEO i et stort dansk firma i det daglige og har lavet masser af SEO selv for egne sider.

Når jeg udtaler mig så sikker, så er det fordi jeg, og tusindvis andre, som har erfaring med article marketing udmærket godt ved at der intet sker ved at få den samme artikel publiceret mange gange. Det værste der kan ske er at artiklen på dit eget domæne ikke bliver vist fordi artikel databasen ranker bedre. Syndikeret content er noget helt andet end duplicate content. Folk har altid kopieret og genoptrykt andres artikler på nettet. Det vigtige er at der linkes tilbage til din side fra artiklen.

Her er hvad Google har at sige om sagen:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66359

"..Syndicate carefully: If you syndicate your content on other sites, Google will always show the version we think is most appropriate for users in each given search, which may or may not be the version you'd prefer. However, it is helpful to ensure that each site on which your content is syndicated includes a link back to your original article. You can also ask those who use your syndicated material to use the noindex meta tag to prevent search engines from indexing their version of the content.."

Får Amino nu duplicate content problemer fordi jeg kopierede den tekst?

Hvad med denne artikel fra Search Engine Land:

http://searchengineland.com/the-duplicate-content-penalty-myth-10741

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 13:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik.

Jeg stoler fuld på DeMib, Rosenstand, Frank og mange andre, mere end dig.

Dette betyder ikke du ikke har ret i noget af det du siger, men DeMib har et stort brand, og er en stor hjælp for os alle her inde på Amino, som arbejder med SEO.

Ikke at du kunne bruge dette indlæg til noget, men ville lige komme med min mening.

Jonathan - Gode jokes på JokeJoke 

.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:34

Tak for din uddybning!  i mit hovedet giver det mening...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:36

Jonathan Hansen:

Hej Erik.

Jeg stoler fuld på DeMib, Rosenstand, Frank og mange andre, mere end dig.

Dette betyder ikke du ikke har ret i noget af det du siger, men DeMib har et stort brand, og er en stor hjælp for os alle her inde på Amino, som arbejder med SEO.

Ikke at du kunne bruge dette indlæg til noget, men ville lige komme med min mening.

Jonathan - Gode jokes på JokeJoke 

Det er også forståeligt nok at stole på selvudnævnte SEO-eksperter! jeg ville gøre nøjagtigt det samme, men du formulere det komplet anderledes end de forhenværende.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fakta

• Jeg tvivlede delvist på Mikkel Demib da han råbte og skreg om at alve 100 ens sider ville skade mig
  • jeg oprettede 100 sider fra bunden og satte dem op.
  • De lignede ikke hinanden, indhold var flyttet på undersider, Linkstruktur var ikke ens, opsætning, design var delvist/helt ændret på sidenre så de ikke lignede hinanden for meget.
  • Det kørte fint i 3-4 måneder hvor jeg stortset ejede side 1-8 på en del vigtige søgeord. Jeg havde mellem 6-9 placeringer på side et.
  • Mit hoveddomæne havde Pagerank 3 inden jeg startede med de 100 sider
  • efter 4 måneder mistede mine 100 domæner 99% af deres værdi. forståes sådan at jeg stortset ikke for nogen besøgende på dem og jeg mistede 30% af mine organiske på mit hoveddomæne.

Om du tror jeg lyver det er dit problem. Jeg for ingen vinding ud af det, ingen kunder da jeg ikke har virksomhed der beskæftiger sig med SEO for andre eller lign, det er en erfaring.

Jeg måtte bøde hårdt for ikke at lytte til Mikkel Demib. Det var min fejl og jeg fik set at det ikke kan betale sig at have DC :)

OG ja du køre dit eget show, du bidrager med intet brugbart, hvilket jeg syntes er ærgeligt. :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:43

Wi:
selvudnævnte SEO-eksperter!

Og du er udnævnt af mig til at være en paphat :) Prøv nu lige at holde det nede på et plan hvor du ikke er i 2.B.

Nu er det ikke sådan at Demib & Rosenstand ikke er selvudnævnt mere end andre respektere og stoler på deres kompetencer, så jeg ville mene at de med god grund uden at nogen bliver forarget udover dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik, jeg tror du skal tage tilbage til skolebænken og starte på side 1 i din foretrukne SEO bog, for der er øjensynligt mange helt grundlæggende ting som du totalt har misforstået.

"Duplicate Cointent" er summen af mange forhold og ikke bare et spørgsmål om en stump tekst bliver gentaget eller ej. Og konsekvenserne af det er også meget mangfoldige - lige fra at enkelte blokke af tekst der ignoreres, over enkeltstående sider der fjernes, til fulde sektioner eller hele domæner der droppes.

Søgemaskinernes forsøg på at reducere duplicate content i deres indeks er helt igennem ligisk og har normalt intet med "straf" at gøre. Der er kun tale om "straf" i de tilfælde, hvor duplicate content indgår i det søgemaskinerne opfatter som søgemaskinespam. Men uanset hvad det kaldes, kan skaderne ved duplicate content være ganske alvorlige for de virksomheder der oplever det.

Du er også faldet for en meget typisk fejl i SEO - du leder efter bortforklaringer i stedet for svar og reel risikovurdering. Der er masser af eksempler der modbeviser dine påstande om, at DC ikke skulle være et problem på tværs af domæner. Hverken din påstand i sig selv, eller eksempler på sites der ikke er blevet ramt af det (endnu ...) er noget bevis på at det ikke sker. Man kan heller ikke bevise at druk-kørsel ikke er farligt, ved selv at overleve en tur i en brandert. Det er omvendt - og ubrugelig, "bevisførelse".

Spørgsmålet er alene, om man vil forsøge at forhindre konsekvenserne af en given risiko - eller om man satser på, at konsekvenserne ikke rammer en selv. Det er min erfaring indenfor SEO, at det i reglen godt kan betale sig, at beskytte sig selv mod store risici - og herunder hører problemer med DC så absolut.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

BruunMedia:

Fakta

• Jeg tvivlede delvist på Mikkel Demib da han råbte og skreg om at alve 100 ens sider ville skade mig
  • jeg oprettede 100 sider fra bunden og satte dem op.
  • De lignede ikke hinanden, indhold var flyttet på undersider, Linkstruktur var ikke ens, opsætning, design var delvist/helt ændret på sidenre så de ikke lignede hinanden for meget.
  • Det kørte fint i 3-4 måneder hvor jeg stortset ejede side 1-8 på en del vigtige søgeord. Jeg havde mellem 6-9 placeringer på side et.
  • Mit hoveddomæne havde Pagerank 3 inden jeg startede med de 100 sider
  • efter 4 måneder mistede mine 100 domæner 99% af deres værdi. forståes sådan at jeg stortset ikke for nogen besøgende på dem og jeg mistede 30% af mine organiske på mit hoveddomæne.

Om du tror jeg lyver det er dit problem. Jeg for ingen vinding ud af det, ingen kunder da jeg ikke har virksomhed der beskæftiger sig med SEO for andre eller lign, det er en erfaring.

Jeg måtte bøde hårdt for ikke at lytte til Mikkel Demib. Det var min fejl og jeg fik set at det ikke kan betale sig at have DC :)

OG ja du køre dit eget show, du bidrager med intet brugbart, hvilket jeg syntes er ærgeligt. :)

Jamen, det du taler om er noget helt, helt andet end syndikering af tekster/artikler.

Du har jo netop overtrådt Google's klare regler:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66359

"..However, in some cases, content is deliberately duplicated across domains in an attempt to manipulate search engine rankings or win more traffic. Deceptive practices like this can result in a poor user experience, when a visitor sees substantially the same content repeated within a set of search results..."

Så det er da klart du er blevet straffet! Sandsynligvis har er været en Google ansat forbi dine sider og så er de manuelt blevet fjernet.

Den slags duplicate content, skal man selvfølgelig holde sig langt fra. Det er jo 'Doorway Pages' og dem er Google som bekendt ikke glad for.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 13:50

Demib ville du så foreslå man lægger artikler på flere sider, med få rettelser som et ord her og der? Og så skabe mange links til ens side sådan.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)