Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En SEO gåde.. hvem kan løse den ?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved ikke om det har nogen betydning men syntes at taggene title, beskrivelse og keywords ser en smule ´rodet´ ud.

Titlen ser fx sådan her ud: Ejendomsservicefirma m/ erfaring.Erhvervsrengøring og økologi. Se her

Der ville jeg måske have skrevet: Ejendomsservice, Erhvervsrengøring og økologi - aktiv3.dk

Check hvor du har smidt dine punktummer ind og også dine mellemrum som i fx keyword tagget om ikke for Google skyld så for brugernes Smile

Dine keywords ser sådan her ud, der ville jeg mene du kunne undvære halvdelen. ejendomsservicefirma,erhvervsrengøring,trappevasker, tilbud, priser, frederiksberg, københavn, DK,økologisk rengøring, økologisk rengøringsfirma

Igen er det bare et bud, jeg er ikke nogen SEO haj men har haft godt held med at koge ting en del ned. Det er som om at Google vægter det der er tilbage højere end en masse der er knapt så nødvendigt. Og selvføgelig skulle det hele ihvertfald efter min mening gerne være læsbart og ikke for meget i stikords form Smile

Forresten har alderen på domænet HELT sikkert en betydning, det har jeg flere gange selv oplevet. Det kommer selvføgelig an på hvor stor konkurrencen er på dine søgeord.

Peter

 

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kun meget hurtigt skimtet sitet. Et punkt du skal ændre er dine titel tags.

Lad være med at proppe dem med uebtydelige sætninger som "Se her" og "kig forbi" m.v. Du udvander vægten for dine keywords på den måde. I titel må KWdensity godt være noget mere aggressiv end i body teksten.

Start med at fjerne "se her" og "kig forbi" m .fl.

Titel tag på index indeholder ikke dit primære KW i ren form. Skriv ikke "ejendomsservicefirma" i titel, hvis du vil findes på "ejendomsservice". Det skal være præcist det ord du vil findes på og ikke afledninger heraf. Der er lidt opblødning på vej, men du kan generelt kontrollere, om Google fatter dit ord ved at se om dit KW er highlighted i din snippet i resultaterne ved en søgning.

Der er helle ingen grund til, at optimere flere sider til det samme KW. På Index ville jeg skrive "Ejendomsservice i København - og så må du klare resten selv". Evt. kan "ejendomsservicefirma" indgå, da du ranker 1 på dette ord - men tror nu kun det er dig selv, der vil søge på dette.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for alle svarene. Jeg tager dem fra en ende af.

WC3 validation betyder åbenbart ikke så meget som mange tror, i hvert fald ser jeg mange sider , som jeg ved er blevet skruet sammen af de bedste SEO folk, ikke validere. Og jeg har også hørt , at det skulle være lidt en myte at det betyder noget specielt. Så længe at googlebot kan crawle dit index, er den glad.

Hvordan et tag, som " se her " er kommet med i min tagliste , er mig en gåde. Jeg har i hvert fald ikke sat det, men det får jeg lige rettet, og får også strømlinet mængden og kvaliteten af tags.

Og nu kommer vi så til noget jeg ved er en større ting.

Grunden til at jeg har " ejendomsservicefirma" i overskriften på min forside, er at jeg startede med at optimere forsiden til ordene " ejendomsservice, erhvervsrengøring og trappevask ". Senere fandt jeg så ud af, at fordi jeg også har undersider der skal ranke på de ord, individuelt, ville jeg lave rovdrift på søgeordene fordelt over flere sider. Specielt på ordet " ejendomsservice " er det et problem nu, da jeg har linket kraftigt med ankertekst mod forsiden på det ord.

Jeg har nu skåret kraftigt ned på keyworddensitien på de ord og linker imod de undersiderne, og har omdirigeret de eksterne links jeg kunne, væk fra forsiden , og hen imod undersiderne.

Mit problem er dog stadig, at forsiden er klart den stærkeste side, så den konflikter ligesom med de andre sider. I nogle tilfælde giver det dog dobbeltresultater på visse søgninger, og det er jo godt.

Og et andet problem er, at jeg kan hæve keyworddensitien igen på de ord til forsiden, og prøve at ranke på forsiden igen, men den vil ikke konvertere så godt. Mine undersider vil konvertere langt bedre som landingpages end en forside som er spredt udover 3 forskellige søgeord.

Så DERFOR valgte jeg at bruge ordet ejendomsservicefirma i titlen, både for at nedsætte rovdriften på ordet " ejendomsservice " og for at få endnu et ord jeg kunne ranke på, men primært for at stoppe rovdrift. Men min underside med ejendomsservice

http://www.aktiv3.dk/arbejdsomrader/ejendomsservice/

.. ranker stadig ikke på det ord. En gang imellem hopper den frem til side 1, men bliver der ikke.

Hvad gør jeg ? Bygger sitet forfra med en forside der kun ranker på ejendommservice , nu hvor linkbuildingen er der, eller sletter jeg min underside og accepteter at jeg skal konvertere fra forsiden ? Den sidste mulighed gider jeg slet ikke. Så noget tyder på at jeg pga den fejl, må bygge siden forfra , eller hvad ?

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seo++:
google er da ligeglade om det er de mest relevante sider der ranker bedst, bare så længe de sælger deres adwords.

Google har selvfølgelig fokus på at vise relevant indhold  - ellers ville de jo ikke blive brugt. At vise relevant indhold er selve kerneforretningen i Google, så den holdning står du nok ret alene med.

Venlig hilsen
Ole

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har måske selv fundet løsningen, udover de småjusteringer i andre været så venlige at minde mig om ;-)

Jeg bruger pluginnet Robots Meta Tag (mener jeg nok det hedder ) aj Joost De Valk (mener jeg nok han hedder )

Der har jeg brugt tagget : noarchive

Jeg gik ud fra at det betød at mine arkiver ikke blev indekseret, men jeg fandt ud af, efter at have brugt det i lang tid, at det betød at det udelukkede mig fra Google cachen, og er en metode man bruger for at fjerne indhold fra nettet.

Jeg har prøvet at læse mig op på det, men er som i nok kan høre ,er jeg ikke helt stiv i det. Men det lyder som det major fuck up, som kan få mig til at tabe så meget terræn som jeg gjort. Nu er det selvfølgelig rettet. Om mine placeringer retter sig ind det må tiden vise

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at optimere hastigheden på din siden.

Efter jeg har brugt med masse tid på at minimer html, ccs, js og alle de andre filer, er jeg gået fra side 2 til side 1 på flere af mine søge ord (kan tilføje min side er kun 3 mrd gammel).

Jeg tror load hasitgheden på landingssiden betyder en del efter hånden!

Men bare et bud fra en amatør.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu også bare amatør.

Jeg har optimeret hastighed og var hurtigere end 90 % af alle sider i gennemsnit. Nu har jeg så lige haft lukket ned for mit hastighedsoptimerings plugin i et par dage, da det skabte nogle underlige redirects. Nu er det på igen

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi,

Ellers prøv http://www.pingdom.com/ der har du stat over oppetid og responstid, .. ganske gratis når du kun checker 1 site

P

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)