Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intet tilbage for mig i Danmark

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør alt, hvad du kan for at holde fast i den drøm. Det eneste, jeg fortryder den dag i dag er, at jeg aldrig fik bosat mig og studeret i Californien (var der i '94 og 2000). Det er en fantastisk stat, og amerikanerne er i det store hele et dejligt og meget gæstfrit folkefærd.

Min kusine boede der i 18 år, og hun elsker den stat (Hende og hendes amerikanske mand bor i København nu, men de planlægger at flytte tilbage indenfor de næse 4-5 år.) Hvis alt går som håbet / forventet flytter jeg til Californien indenfor de næste 3 år og regner ikke med nogensinde at flytte tilbage til Danmark igen.

Jeg synes i øvrigt, det er fint, hvis uddannelse betyder så meget for dig, men du skal aldrig undervurdere den uddannelse, du får i form af at levet livet udenfor læreanstalterne, og de erfaringer du gør dig som selvstændig erhvervsdrivende. Rigtig mange ender med aldrig at bruge deres uddannelser til noget.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:29

Lundsby:

Hej Ulrik

Det er noget værre noget, en ting jeg synes du mangler i dit indlæg er at tage lidt mere ansvar for din egen situation, du er droppet ud af to uddannelser, og kunne ikke klare en tredje, så der er ikke noget at sige til at uddannelser institutionerne ikke står i kø for at optage dig!

Man skal aldrig tage en uddannelse for papiret skyld, hvis du ikke er interesseret i den konkret viden og metodik, som uddannelsen giver dig er der ingen grund til at begynde.

Det gode ved USA, er at der kan man købe sig en plads på College. Ivy League universiteterne (Harvard, Standard, MIT, Dartmouth etc.)  er vist rimeligt pebrede og samtidigt er adgangskravene relativt høje.
Men der er masser af andre muligheder, ligefra stats universiteter til de såkaldte community colleges som eftersigende lukker alle ind.

Det er muligt at nå dem allesammen via email, så hvorfor ikke starte fra toppen, og find ud af hvilket muligheder du har. Derudover er der nok også noget visum snask der skal ordnes, men det må der også være råd for.

Jeg har selv gået et år på High School, var senior efter folkeren, og det kan varmt anbefales at studerer i USA. Det giver rigtigt meget både på det faglige og menneskelige plan.

Ulrik skriver, at han er sur på sig selv - dét er vel også at tage en form for ansvar :-)

("Jeg er vred på mig selv. Jeg burde have grebet mig selv i bollerne langt tidligere.")

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:34

Hej Ulrik,

Jeg tror godt jeg forstår hvordan du har det, men har du overvejet om dine ønsker overhovedet er mulige at kombinere med dine prioriteter? Du vil drive din forretning og samtidig have en uddannelse. Det gør det umuligt for dig at fokusere.

Du kan formentlig få nogle af verdens bedste uddannelser i USA, så længe du har nok penge, men da du ikke er optaget på en dansk uddannelse ville du selv skulle financiere alt inkl. leveomkostninger. Men uanset pengene, så er spørgsmålet jo om du reelt ønsker studielivet eller forretningslivet.

Hvad med at trække vejret engang. Hvis du kan leve af din forretning, så kig engang på VUC og få så taget matematik på A-niveau. Du kan altid bruge papiret og de kvalifikationer du opnår. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:42

Cre8ive:
Det næste jeg synes du skal gøre, er at kigge på en PreMBA eller en MBA på Business Institute i Aalborg.

En MBA kræver en bachelor + erhvervserfaring. Selvom det naturligvis er meget spændende indhold, så tror jeg det skyder lidt forbi Ulrik, på grund af hans alder, erfaring og prisen.

HD er dog en mulighed. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 15:52

Er du 100% på at det SKAL være i USA ?

Ellers var landende omkring EU måske en mulighed?

Har selv søgt ind i München, men ved også at Wien har et godt uni, og der ligger en del i Schweiz - og nej du behøves ikke at kunne tysk. Der er studier på engelsk også.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:56

Lundsby:
Hej Ulrik

Det er noget værre noget, en ting jeg synes du mangler i dit indlæg er at tage lidt mere ansvar for din egen situation, du er droppet ud af to uddannelser, og kunne ikke klare en tredje, så der er ikke noget at sige til at uddannelser institutionerne ikke står i kø for at optage dig!

Tak for dit indlæg. Først vil jeg lige rette op på nogle misforståelser.

1. Jeg har skam taget ansvar for min situation. Men desværre kan jeg ikke konvertere mit 'ansvar' til en studieplads. Jeg bøder for nogle valg jeg traf for et år siden, to år siden med videre.

2. Jeg ikke kunne 'klare' studiet i tredje omgang er en tilsnigelse. Jeg er afsindig dårlig til matematik, og havde taget et sommerkursus for at forsøge at lære mat 0 til mat B på tre uger. Uden forudgående kendskab til matematik. Det lykkedes ikke, og mit optag var desværre betinget af, at jeg bestod det kursus.

Jeg droppede ud og bestod kurset i december efter to måneder, fremfor tre uger. Søgte dispensation af flere omgange, og min ansøgning var helt oppe på højeste plan og vende. Fik afslag og måtte derfor modvilligt stoppe på studiet. Mens jeg var der afleverede jeg to opgaver til to 12-taller, som blev fremhævet som eksempel foran alle andre i 'klassen'. 

3. Problemet med universiteter er, at de ikke ser på menneskelige kvaliteter eller resultater opnået udenfor akademisk sammenhæng. 

Lundsby:
Jeg har selv gået et år på High School, var senior efter folkeren, og det kan varmt anbefales at studerer i USA. Det giver rigtigt meget både på det faglige og menneskelige plan.

Tak for forslagene, jeg undersøger mulighederne.

Tak til alle jer andre for jeres bidrag også. Jeg er gået i tænkeboks for at overveje fremtidsperspektiverne.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:25

Hej Ulrik,

Jeg har altid lidt været i mod uddannelser, fordi jeg de sidste 6-7 år har startet projekter op. Jeg har i lange perioder levet af iværksætteri, siden jeg var 17 år. Det er selvfølgelig rart at få papir på noget, men jeg er 200% overbevist om at de erfaringer jeg har gjort mig er mere værd end de fleste uddannelser. 

Jeg er 24 år, og kan næsten regne ud at du også er deromkring. Jeg valgte sidste år at starte på HD på CBS, og det er jeg faktisk rigtig glad for. Selvom jeg har en naturlig og sund modstand overfor uddannelser, så er der super netværk at hente på HD, en masse fede mennesker og det faglige er også fint. Det første år er dog meget økonomi, og det har ikke altid været super spændende. Det fedeste er de sidste to år, hvor jeg skal læse marketing management, som jeg glæder mig meget til.

Det er deltid, og koster penge(10.000 pr semester de første to år, og derefter mellem 15-22.000 pr. semester, for de sidste to år mener jeg). For mig betyder det at jeg kan knokle med mit firma, og så bruger nogle weekender hver måned på studiet. 

Måske det kunne være en løsning for dig, hvis USA ikke bliver til noget - Det håber jeg dog det gør, for det lyder som noget du meget gerne vil.

Hvorom alting er må du have held og lykke med det:-)

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 16:41

Hejsa, 

Jeg synes det er et kanont valg at tage til USA og tage din udannelse Smile. Jeg er selv lige kommet hjem fra et skole ophold i USA, og det har været noget af det fedeste jeg har prøvet!!.

Dog skal du være opmærksom på at karaktererne er noget af det aller vigtigste på college, og de gode skole forventer sindsyge høje gennemsnit. Og dertil kræver de også mange gange flere samtaler. Jeg mener at de i USA kigger ALT for meget på karaktererne, og ikke på hvad du faktisk kan.

Dertil vil jeg også kraftigt anbefale dig at gå igennem et af de danske bureau, som sender folk til udlandet for at studere. Da det virker til at den amerikanske ambassade har en eller anden fræk aftale med disse bureauer, da de gør det næsten umuligt at få et studie visum hvis du ikke går igennem et bureau....

Jeg valgte at klar det hele selv, og gå uden om bureauerne da det koster en hel del at gå igennem dem. Men det viste sig at være et rent helved, jeg blev beskyldt for at være en svindler på ambassaden, og det tog mig LANG tid at bevise at mine hensigter faktisk bare var at komme et år til USA for at studere. Ambassaden holder oplysningerne tæt ind til kroppen.

Held og lykke med det, hvis du har nogle spørgsmål om det med at studere i USA. Er du velkommen til at sende mig en pb Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej Ulrik,

Der er jo masser at gode tilbud i Danmark endnu, men det er vel lige meget, hvis din drøm er at komme til USA.

Der kunne jo være andre uddannelser, der giver dig noget godt. Det kan være alternative uddannelser såsom Kaospiloterne.

Men jeg vil også lige spille ind med en anden bold. Jeg kom på et tidspunkt ind på dette blogindlæg af Tim Ferris. Her beskriver han, hvordan han lavede sin egen real-world MBA. I stedet for at bruge pengene på at tage en uddannelse på et univeristet, brugte han dem på at investere i små virksomheder og på den måde lære en helt masse om det at lave forretning. Jeg synes, at det er helt sindssygt spændende. Det gjorde mig fx også glad for, at jeg valgte at droppe et forlag og lave mit eget, da jeg skulle udgive min bog. Jeg kunne sagtens have taget en god coach-uddannelse til papireret for de penge, men jeg har lært så utroligt meget gennem processen. Og det er kun indtil videre. Pengene kommer endda tilbage.

Jeg ville bare lige gøre dig klar over, at der er flere bolde at spille med. Det er der jo næsten altid.

Uanset hvad skal du have god fornøjelse med det, du vælger.

Hej med dig :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:41

Tommy Krabbe:
Men jeg vil også lige spille ind med en anden bold. Jeg kom på et tidspunkt ind på dette blogindlæg af Tim Ferris. Her beskriver han, hvordan han lavede sin egen real-world MBA. I stedet for at bruge pengene på at tage en uddannelse på et univeristet, brugte han dem på at investere i små virksomheder og på den måde lære en helt masse om det at lave forretning.

Tim er fantastisk Smile I samme dur er der også: http://personalmba.com/ men man får desværre intet papir på denne slags "uddannelse" hvilket jeg lidt kan forstå Ulrik ønsker.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)