Gør alt, hvad du kan for at holde fast i den drøm. Det eneste, jeg fortryder den dag i dag er, at jeg aldrig fik bosat mig og studeret i Californien (var der i '94 og 2000). Det er en fantastisk stat, og amerikanerne er i det store hele et dejligt og meget gæstfrit folkefærd. Min kusine boede der i 18 år, og hun elsker den stat (Hende og hendes amerikanske mand bor i København nu, men de planlægger at flytte tilbage indenfor de næse 4-5 år.) Hvis alt går som håbet / forventet flytter jeg til Californien indenfor de næste 3 år og regner ikke med nogensinde at flytte tilbage til Danmark igen. Jeg synes i øvrigt, det er fint, hvis uddannelse betyder så meget for dig, men du skal aldrig undervurdere den uddannelse, du får i form af at levet livet udenfor læreanstalterne, og de erfaringer du gør dig som selvstændig erhvervsdrivende. Rigtig mange ender med aldrig at bruge deres uddannelser til noget.
|
Lundsby:Hej Ulrik
Det er noget værre noget, en ting jeg synes du mangler i dit indlæg er at tage lidt mere ansvar for din egen situation, du er droppet ud af to uddannelser, og kunne ikke klare en tredje, så der er ikke noget at sige til at uddannelser institutionerne ikke står i kø for at optage dig!
Man skal aldrig tage en uddannelse for papiret skyld, hvis du ikke er interesseret i den konkret viden og metodik, som uddannelsen giver dig er der ingen grund til at begynde.
Det gode ved USA, er at der kan man købe sig en plads på College. Ivy League universiteterne (Harvard, Standard, MIT, Dartmouth etc.) er vist rimeligt pebrede og samtidigt er adgangskravene relativt høje.
Men der er masser af andre muligheder, ligefra stats universiteter til de såkaldte community colleges som eftersigende lukker alle ind.
Det er muligt at nå dem allesammen via email, så hvorfor ikke starte fra toppen, og find ud af hvilket muligheder du har. Derudover er der nok også noget visum snask der skal ordnes, men det må der også være råd for.Jeg har selv gået et år på High School, var senior efter folkeren, og det kan varmt anbefales at studerer i USA. Det giver rigtigt meget både på det faglige og menneskelige plan.
Ulrik skriver, at han er sur på sig selv - dét er vel også at tage en form for ansvar :-)
("Jeg er vred på mig selv. Jeg burde have grebet mig selv i bollerne langt tidligere.")