Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intet tilbage for mig i Danmark

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:
Der kunne jo være andre uddannelser, der giver dig noget godt. Det kan være alternative uddannelser såsom Kaospiloterne.

Ulrik ønsker at få en uddannelse for at få (personlig) respekt - ikke fordi han vil have en bullshit titel der kunne købes på nettet. (Undskyld Tommy, men blot for at formulere det kort).

Jeg har ingen anelse om hvor en kaospilot ville tælle uden for det offentlige system, men ser det selv som et regionalt beskæftigelsesprojekt. Hvis man kan overbevise mig om andet er jeg åben for argumenter. Ulrik ønsker CBS eller KU. Hvis han rejse til Aarhus ville han vælge ASB (nu sammenlagt med Aarhus Universitetet). 

For mig at se er valget mellem personlige prioriteter og personlig erkendelse.

Jeg ønsker virkelig ikke at være negativ i mit svar, men skarp. Kom frisk :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:00

Rasmus Lindgren:
Tim er fantastisk Smile I samme dur er der også: http://personalmba.com/ men man får desværre intet papir på denne slags "uddannelse" hvilket jeg lidt kan forstå Ulrik ønsker.

Google adds på en blog side om hvordan folk skal 'lave' deres egen MBA (læs en bog om dagen og vær frivillig for et tilfældigt politisk parti). Jeg vil medgive at det klart at nemmere at forklare hans synspunkt end for mig at forklare forfor man overhovedet skulle spilde sin tid på en uddannelse.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 04:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Ulrik,

Det lyder da lidt træls at det ikke er gået dine veje og det er rigtigt at det kunne være fedt med et bevis på du kan noget. 

Men er din drøm at være selvstændig? Tror du på dig selv? Tror du at du har evnerne til at få succes? 

SÅ GO FOR IT! :) Rejs til udlandet og kom videre med din forretning. Jeg flytter fx til Flensburg på mandag. Alt er langt bedre og billigere og samtidig er over 30 % danskere. Derudover kan jeg nævne at jeg selv tager en business uddannelse i Flensburg under SDU hvis det var noget. Der er stadig pladser...

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 04:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I øvrigt kan jeg nævne at hvis du virkelig gerne vil studere i USA kan man hos PLU få 50.000 kr. i tilskud om året til personer fra skandinavien. Uddannelse koster vidst 150.000 eller noget om året med campus så det er lidt billigere end de andre universiteter. 

PLU er Pacific Lutheran University som ligger en times kørsel syd for Seattle. Jeg ved godt det ikke er californien men det er tæt på og Washington state er en super god stat med masser unge osv...

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 05:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil bare lige kort  refere til et tideligere indlæg fra trådstarteren....

Citat....

Hejsa,

Jeg synes off topic diskussionerne dominerer mere og mere på Amino.dk. Det er skam fint nok, der skal selvfølgelig være plads til spas. Men jeg synes det kunne være fedt, hvis disse indlæg kunne ekskluderes fra oversigten over 'Nyeste indlæg', hvor de får mest opmærksomhed. Så 'Cafe og hyggé' bliver til en slags kravlegård.

På den måde får de indlæg, som har stor faglig relevans, mere lys og opmærksomhed end de mindre seriøse indlæg. Jeg tror fast på, at den her idé kan højne niveauet på Amino. 

Tak for opmærksomheden og fortsat go' søndag!

Præcis. Det samme gør jeg. Og derfor er det endnu mere irriterende, at over halvdelen af de nye indlæg handler om VM, pizza, sjove videoer eller alt mulig andet, som slet ikke bør få så meget opmærksomhed på en iværksætterportal. Og når de først ligger der, så deltager folk - og hver gang folk deltager, så ryger de til tops igen. Det er en ond cirkel ;-)

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 05:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

CItat fra trådstarteren

Hvis alle off-topic indlæg (off-topic som i indlæg der IKKE er relateret til iværksætteri) holdes ude af oversigten, så stiger det faglige niveau og aktivitet. Det er jeg overbevist om.

Den anden type off-topic (hvor en debat med udgangspunkt i en faglig diskussion går af fløjten), skal styres og kontrolleres af moderatorerne, så de ikke kommer ud af kontrol. Jeg er slet ikke imod off-topic som sådan. Jeg har blot konstateret, at de ikke-faglige debatter hurtigt kommer til at overtage hele billedet, fordi de får eksponering i 'prime time'. 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:10

Jesper:
Jeg ønsker virkelig ikke at være negativ i mit svar, men skarp. Kom frisk :)

Jeg har ikke som formål at gøre reklame for en specifik uddannelse. Jeg kender ikke engag uddannelsen særlig godt. Men når jeg har samarbejdet med fx kaospiloter har det været rigtig godt. Signe Møller har fx brugt uddannelsen til at starte sin egen velgørende organisation "100 % til børnene". Derfor brugte jeg den som eksempel. Jeg vil bare gøre Ulrik opmærksom på, at der altid er muligheder i forhold til overskriften "Intet tilbage for mig i Danmark".

Jeg kan ikke læse, hvor der står, at han ønsker en uddannelse for at få personlig respekt.  Jeg kan kun læse, at han ønsker at få papir på sine egenskaber. Men du kender ham måske bedre end mig. Jeg er da selv super glad for, at jeg fik taget min drømmeuddannelse i første hug, men der er jo altid muligheder, hvis man ikke kan komme til det - inkl. at rejse til USA. Jeg mener bare, at der er mange måder at få "papir" på.

Igen stort pøj pøj til dig, Ulrik.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg mener at trådstarteren delvis om ikke helt har mistet den troværdighed som han har lagt op til i tideligere tråde, som jeg også har citeret.

Det er uforståeligt at han sidder har på amino og klager ud over et lille problem, som slet ikke har noget med iværksætteri at gøre.

Især når man tænker på hvordan han behandler andre bla ut, når man prøver, at sige hvilke problemer man har.

Jeg mener at du skal opsøge en professionel studievejleder de bruges meget i 9-10 klasse sådan du har den nødvendige støtte,.

Held og lykke 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Web-siden.dk:
Hej

Jeg mener at trådstarteren delvis om ikke helt har mistet den troværdighed som han har lagt op til i tideligere tråde, som jeg også har citeret.

Det er uforståeligt at han sidder har på amino og klager ud over et lille problem, som slet ikke har noget med iværksætteri at gøre.

Især når man tænker på hvordan han behandler andre bla ut, når man prøver, at sige hvilke problemer man har.

Jeg mener at du skal opsøge en professionel studievejleder de bruges meget i 9-10 klasse sådan du har den nødvendige støtte,.

Held og lykke 

Tusind tak for dit velmente omend ubrugelige råd.

Dine infantile fornærmelser og hævngærrighed kan jeg kun tolke som et udtryk for, at der må være stilstand på Web-siden.dk. 

Jeg kan prise mig lykkelig ved tanken om, at du kun udgør en forsvindende lille skare her på Amino.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:35

Kristoffer Hjerrild:

I øvrigt kan jeg nævne at hvis du virkelig gerne vil studere i USA kan man hos PLU få 50.000 kr. i tilskud om året til personer fra skandinavien. Uddannelse koster vidst 150.000 eller noget om året med campus så det er lidt billigere end de andre universiteter. 

PLU er Pacific Lutheran University som ligger en times kørsel syd for Seattle. Jeg ved godt det ikke er californien men det er tæt på og Washington state er en super god stat med masser unge osv...

Tallet er helt rigtigt. Det koster 188.000 om året at læse eks. journalistik i San Francisco. Men det er med lommepenge, logi, bøger og alt.

Tak for forslaget i øvrigt :-)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)