Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intet tilbage for mig i Danmark

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Hvad du skal og hvad du ikke skal, vil har jeg ingen bud på, men jeg synes da at jeg vil dele et link med dig.

Jeg ved ikke om du allerede var klar over dette, men som dansk statsborger er der jo et dejligt tilskud som hedder SU. SU er herlige penge og hvad endnu bedre er, er at du kan sgu få SU imens du tager en uddannelse i f.eks. USA.

Tjek linket her.

Det er et klækkeligt beløb hvis man ligger alt sammen. Om du kvalificere dig til det ved jeg ikke, men tag fra i en medarbejder fra sustyrelsen, de kan guide dig lidt videre.

Hvis du kan få lidt tilskud, så er drømmen om en uddannelse måske tættere på end du tror.

Held og lykke,

Mvh.

Janus

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Status er nu den, at jeg har søgt ind på HA almen (cand.merc.) i hhv. Herning, Kolding og Odense. Håber så en af dem bider på i første omgang :-) Hvis ikke, så er det videre med projektet som nævnt i mit oprindelige indlæg.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:39

Janus Beck Christensen:

Hej Ulrik,

Hvad du skal og hvad du ikke skal, vil har jeg ingen bud på, men jeg synes da at jeg vil dele et link med dig.

Jeg ved ikke om du allerede var klar over dette, men som dansk statsborger er der jo et dejligt tilskud som hedder SU. SU er herlige penge og hvad endnu bedre er, er at du kan sgu få SU imens du tager en uddannelse i f.eks. USA.

Tjek linket her.

Det er et klækkeligt beløb hvis man ligger alt sammen. Om du kvalificere dig til det ved jeg ikke, men tag fra i en medarbejder fra sustyrelsen, de kan guide dig lidt videre.

Hvis du kan få lidt tilskud, så er drømmen om en uddannelse måske tættere på end du tror.

Held og lykke,

Mvh.

Janus

Tak for linket. Man kan dog ikke få støtte første år i USA, men de resterende to er jo heller ikke nødvendigvis dårligt.

Er super glad for den viden jeg har fået i den her tråd!

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:52

Du kan jo få et arbejde og tjene til dine studier sådan er der faktisk mange der gør Big Smile

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:53

Tag et kig på http://www.businessdevelopmentengineer.dk. Jeg har taget uddannelsen og kan anbefale den.

En af de ting, som er helt suverænt ved studiet er, at du kan bruge det sidste halvandet år med SU og gratis kontor + nabo til væksthus midtjylland, erhvervsråd herning osv. til at starte dit eget firma eller arbejde videre på et eksisterende.

Så er det da også værd at slå et slag for Birk kollegiet der - boede der i 5 år, og må sige at jeg har været rigtig godt tilfreds - det er sindssygt lækre studie lejligheder, og så koster det mindre end et værelse i århus eller kbh.

Held og lykke med det

Venlig Hilsen

Allan

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)