Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af ikke underskrevet kontrakt?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Hvis en medarbejder har arbejdet 1½ måned uden kontrakt og nu vil opsige, hvordan er reglerne for dette?

Kan personen sige op det ene minut og gå det andet? Og hvordan og hvorledes i forhold til løn?

PS. Dette haster.

På forhånd tak.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:25

Jesper Sandberg:

Hvis en medarbejder har arbejdet 1½ måned uden kontrakt og nu vil opsige, hvordan er reglerne for dette?

Kan personen sige op det ene minut og gå det andet? Og hvordan og hvorledes i forhold til løn?

Er personen timelønnet eller månedslønnet?

(Og lad forhåbentligt eksemplet være en lærestreg for aldrig at lade nogle påbegynde arbejde hos dig uden der er en underskreven ansættelseskontrakt, da du altid vil være den dårligst stillede part)

Køb ren argan olie her

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Det afhænger også af om du er medlem af en arbejdsgiverorganisation eller den ansatte er medlem af en fagforening.

Er ingen af parterne medlem, kan du bare være ligeglad og evt. glæde dig over ikke at skulle betale over 10.000 kr for manglende ansættelseskontrakt.

mvh   Geeked

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

LANTHER:

Det afhænger også af om du er medlem af en arbejdsgiverorganisation eller den ansatte er medlem af en fagforening.

Er ingen af parterne medlem, kan du bare være ligeglad og evt. glæde dig over ikke at skulle betale over 10.000 kr for manglende ansættelseskontrakt.

mvh   Geeked

Du har vist aldrig været arbejdsgiver...magen til forkert svar skal man lede længe efter..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:35

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:37

LANTHER:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31353

Uddrag af mulig konsekvens af ikke at overholde Lov om Ansættelsebeviser...

Hvis arbejdsgiveren ikke har overholdt sin oplysningspligt, kan lønmodtageren tilkendes en godtgørelse ved domstolene. Godtgørelsen, der for den enkelte ikke kan overstige 13 ugers løn, fastsættes under hensyntagen til sagens omstændigheder, herunder om mangelen har haft konkret betydning for lønmodtageren. Godtgørelsen kan, hvis der foreligger skærpende omstændigheder, forhøjes op til 20 ugers løn.

Stk. 2. Godtgørelsen kan dog højst udgøre 1.000 kr., hvis mangelen er undskyldelig og i øvrigt ikke har haft konkret betydning for ansættelsesforholdet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Ved godt at mit første indlæg ikke var skrevet så det lyder sådan, men jeg er selv den ansatte.

Jeg står i den situation at jeg er blevet tilbudt et bedre job (hvor de gerne vil have at jeg starter på mandag), og har her ved mit nuværende job ingen underskrevet kontrakt (men har dog selv begge eksemplarer af en endnu ikke underskrevet kontrakt).

Derfor ville jeg gerne vide om jeg bare kan give min opsigelse og så bare gå samme dag?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Lagersalg123 - JEN:

Er personen timelønnet eller månedslønnet?

Månedslønnet og timelønnet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18

Jeg ringede til min fagforening for at få deres svar, og i det jeg ikke har en kontrakt og hører under funktionærloven, falder det tilbage på funktionlærlovens 1 månedsopsigelse.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 15:28

Hvis du ikke har været der i mere en 1½ måned, kan det være du stadig er i en prøveperiode, der gør det nemmere at komme væk igen?... står der eventuelt noget i din ikke underskrevne kontrakt om 3 måneders prøve periode?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)